Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@11:38:09 GMT

اشک زائر ترکیه برای شهید حججی

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۲۷۷۸۸

اشک زائر ترکیه برای شهید حججی

یک زائر ترکیه از حضور ۱۰ هزار زائر ترکیه ای در راهپیمایی اربعین حسینی خبرداد.

به گزارش مشرق، اردلان شرانی  با اعلام اینکه در راهپیمایی اربعین حضور پیدا کردم تا ارادت قلبی خویش را به امام حسین(ع) ابراز و به دشمنان اسلام اعلام کنم که امام حسین(ع) چراغ هدایت انسانیت است.


وی با اعلام اینکه دفعات زیادی در کربلا معلی حضور پیدا کردم، گفت: در این مراسم برای رهبر انقلاب اسلامی ایران دعا می‌کنم و هر سال هم به پابوس امام رضا(ع) می‌روم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه صحنه‌های زیبایی در مراسم اربعین دیده می‌شد که درس‌های زیادی دارد، گفت: خانواده‌های عراقی بهترین خدمت به زائران حسینی ارائه می‌کنند و تا کسی در این مراسم حضور پیدا نکند، لطف امام حسین(ع)، رهبر انقلاب و مردم ایران را نمی‌بیند.


زائر اهل ترکیه با اعلام اینکه ارادت ویژه‌ای به آیت الله سیستانی دارم، گفت: به دلیل صداقت رفتاری که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و آیت‌الله سیستانی دارند، در قلب ملت‌های آزاده جهان حضور دارند.


وی با اعلام مسئولان سعودی با وجود پول‌های کلان و سرمایه بسیار زیادی که در اختیار دارند، در تامین امنیت جان زائران خانه خدا و نیازمندی‌ مهیمانان خویش مشکل دارند، گفت: آنها برای حضور زائران خانه خدا هزینه زیادی کرده و به اصطلاح برنامه ریزی طولانی مدتی دارند، ولی بنده برای دریافت یک لیوان آب با مشکل مواجه بودم، ولی در این منطقه به دلیل دست و دل بازی به خاطر امام حسین(ع) هیچ مشکلی ندارند و شاهد فراوانی نعمت هستیم.


شرانی خاطر نشان کرد: لطف خدا و امام حسین(ع) باعث می‌شود که مردم مشکلی نداشته باشند.


وی اضافه کرد: جوانان ترکیه علاقه زیادی به امام حسین(ع) انقلاب اسلامی و رهبر انقلاب دارند و حضور ایشان را نیاز اساسی جامعه جهانی و اسلام می‌دانند.


این بازاری ترکیه درباره بایکوت حضور مردم در رسانه حسینی، افزود: دشمنان شیعه به ویژه آل سعود از با هم بودن مسلمانان هراس دارند.


وی که عکس شهید حججی بر روی پیراهنش نقش بسته بود، درباره علت این اقدام، بیان کرد: امثال این شهید را مانند بچه‌های امام حسین سرشان را بریدند، این زائر ترکیه به گریه افتاد و نتوانست خودش را کنترل کند.


شرانی ادامه داد: شهدای مدافع حرم فرزندان آیت الله خامنه‌ای و آیت‌الله سیستانی هستند، آنها سر دادند که ما توانستیم در این مسیر حضور پیدا کردیم.


وی در پاسخ به این سئوال که آیا برای ترویج فرهنگ اسلام در ترکیه تلاش می‌کند، گفت: دین اسلام در حال گشایش مرزهای جهانی است و جوانان انقلابی از ظرفیت فضای مجازی به خوبی استفاده می‌کنند.


این بازاری ترکیه با اعلام اینکه بیش از ۱۰ هزار نفر از ترکیه در مراسم معنوی اربعین امسال شرکت کردند، بیان کرد: بنده خودم ۲۰۰ نفر را همراه خودم آوردم و این روند را در سالهای آینده هم به صورت قوی ادامه می‌دهم.


وی در پاسخ به این سئوال که سال آینده چند نفر را در مراسم اربعین با خودشان همراه می‌کنند، افزود: ما از ابتدا که شروع کردیم، چهار نفر بودیم، ولی تاکنون دو هزار نفر را با خود همراه کردم.

منبع: فارس ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۷۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌ها پای کار بیست‌ویکمین همایش پیرغلامان حسینی باشند

نخستین جلسه کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات برگزاری بیست‌ویکمین همایش بین‌المللی پیرغلامان حسینی درباره هم‌اندیشی پوشش رسانه‌ای این رویداد، صبح امروز، ۱۳ اردیبهشت‌ماه با حضور اعضای کمیته و مدیران خبرگزاری‌ها در سالن کنفرانس صدا‌وسیمای مرکز کرمان برگزار شد.

احمد علی‌رمضانی، مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمان در این جلسه با بیان اینکه کمیته رسانه از کمیته‌های اساسی این همایش است، گفت: اگر قرار باشد به درجاتی از کمال برسیم باب آن، امام حسین (ع) است؛ بنابراین وظیفه داریم خادمان امام حسین (ع) را تکریم کنیم. این جلسه مورد توجه امام حسین (ع) است و ما در کمیته رسانه باید پیشنهاد تکمیلی خود را برای برگزاری بهتر همایش ارائه دهیم تا در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: در کرمان هیئت‌های مذهبی و خانه‌های قدیمی داریم که باید از ظرفیت همایش «پیرغلامان حسینی» برای معرفی آنها استفاده شود. حدود ۵۰ برنامه جانبی در جریان این همایش درنظر گرفته شده که در کرمان برگزار می‌شود و مهمانان خارجی نیز در همایش حضور دارند.

علی‌رمضانی با بیان اینکه همه خبرگزاری‌ها و مطبوعات استان به‌ویژه خبرگزاری‌هایی که در حوزه دین فعالیت می‌کنند باید برای پوشش خوب رسانه‌ای همایش پیرغلامان حسینی پای کار باشند، تصریح کرد: در ایام برگزاری توجه کل شبکه‌های سراسری به کرمان است و این همایش به‌صورت سراسری پوشش داده می‌شود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمان بر معرفی محافل مذهبی، خادمان و پیرغلامان حسینی و هیئت‌های عزاداری کرمان از سوی رسانه‌ها و همچنین تولیدات فضای مجازی تأکید کرد و گفت: این همایش یک اعلام آماده‌باش برای یک اقدام رسانه‌ای بزرگ در کرمان است که حتماً مورد توجه اهل بیت (ع) قرار خواهد گرفت.

یادآور می‌شود، بیست‌ویکمین همایش بین‌المللی «پیرغلامان حسینی» تیرماه امسال و در آستانه ماه محرم به میزبانی کرمان برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • رسانه‌ها پای کار بیست‌ویکمین همایش پیرغلامان حسینی باشند
  • میزبانی پایانه‌های مسافربری مشهد از ۲۰ میلیون زائر امام رضا(ع)
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • پیکر دو شهید گمنام در مسجد جمکران مقدس آرام می‌گیرد
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • ۶۵ عضو هیئت علمی نمونه کشوری معرفی شدند/ حضور پررنگ معاونان وزیر علوم در بین استادان برتر!
  • معرفی شهید سرسنگی به عنوان شهید شاخص استان یزد