Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@03:11:58 GMT

جنگ قدرت در عربستان به اوج رسیده است

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۳۶۱۵۵

جنگ قدرت در عربستان به اوج رسیده است

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: بهانه رسیدگی به فساد مالی ترفندی برای رسیدن ولیعهد تازه به دوران رسیده سعودی به پادشاهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز که در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، با اشاره به حضور ده‌ها میلیون نفر از مردم سراسر جهان در مراسم اربعین حسینی اظهار داشت: شکوه اجتماع میلیونی اربعین نماد وحدت امت اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد: بسیار تأسف بار است که مسؤولان بجای تسهیل سفر زائران، قیمت بلیط وسایل حمل و نقل زائران در ماه محرم، اربعین و ۲۸ صفر را بالا برده اند؛ چرا به این وضعیت رسیدگی نمی‌شود، چرا مردمی که با عشق راهی مشهد و یا کربلا شده‌اند، باید هزینه‌های گزافی برای حمل و نقل پرداخت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازداشت گسترده شاهزاده‌های سعودی اظهار داشت: بهانه رسیدگی به فساد مالی ترفندی برای رسیدن  ولیعهد تازه به دوران رسیده سعودی به پادشاهی است و بی تردید این اقدام با حمایت و پشتیبانی آمریکا در حال اجراست؛ به یقین جنگ قدرت در عربستان به اوج رسیده است.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که کودتای نرم در این کشور رخ می دهد، تصریح کرد: تمامی این اقدامات در راستای هموار کردن مسیر برای پادشاهی بن‌سلمان است، از سوی دیگر باید آگاه بود که آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال راه‌اندازی جنگی دیگر در منطقه و درگیر کردن ایران با بحرانی طولانی است.

وی با اشاره به این‌که جریان‌های اخیر داخلی در عربستان سعودی بی ارتباط به آتش‌افروزی غرب در منطقه نیست، تصریح کرد: حکام عربستان به فرافکنی روی آورده و مشکلات را مطرح می‌کنند و در این میان جمهوری اسلامی را به عنوان مداخله‌گر معرفی می‌کنند، آمریکا به دنبال زمینه سازی برای جنگ بزرگ در منطقه است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که عربستان به دنبال جبران شکست‌های خود در پشتیبانی از داعش، جنگ یمن و تجزیه کردستان عراق است، خاطرنشان کرد: این روزها جریان دیگری در منطقه رخ داده که با ابهاماتی همراه است؛ سفر یک باره سعد حریری به عربستان سعودی و ناپدید شدن او نشان می دهد که آل‌سعود برای بحران‌آفرینی در منطقه ماموریت جدیدی بر عهده گرفته است.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که کارشناسان استعفای حریری را دیکته شد از سوی آل‌سعود قلمداد می کنند، خاطرنشان کرد: در شرایطی که داعش به پایان کار خود نزدیک شده و تحولات منطقه‌ای نشان از ضعف روزافزون رژیم سعودی در عرصه مقابله با ایران اسلامی را حکایت می کند، ابهامات موجود در سفر سعد حریری و اوضاع داخلی عربستان، خبر از جریاناتی پشت پرده دارد.

وی با بیان این‌که اقدام دولت سعودی در سفر حریری در راستای برهم‌زدن امنیت و ثبات منطقه و لبنان و همچنین فضاسازی علیه ایران است؛ گفت: تلاش محور غربی – صهیونیستی همه در راستای خنثی‌سازی پیروزی‌های مقاومت، تداوم تنش در غرب آسیا و جلوگیری از افزایش نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت وحید فرهنگی، بسیجی پاسدار مدافع حرم در سوریه اظهار داشت: این جوان رشید آذربایجان هجدهمین شهید مدافع حرم استان است که برای رفتن به جبهه های نبرد علیه داعش و دفاع از حرم اهل بیت از هیچ تلاشی فروگذار نبود.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۶۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!

دارنده 5 توپ طلای بهترین بازیکن دنیا تسلیم بازیکن سعودی شد و در رده دوم بهترین بازیکنان لیگ عربستان ایستاد.

به گزارش فارس، سالم الدوسری، مهاجم ملی پوش الهلال با کسب امتیاز 7.91 بالاتر از کریستیانو رونالدو بهترین بازیکن لیگ عربستان انتخاب شد.

الدوسری مرد سال 2023 آسیاست و با به ثمر رساندن 65 گل بهترین گلزن سعودی تاریخ الهلال به شمار می‌آید.

دستمزد سالیانه رونالدو 200 میلیون یورو است و تقریبا 20 برابر دستمزد الدوسری (10 میلیون یورو) است.

مهاجم تیم ملی عربستان را بسیاری با گل تماشایی در جام جهانی 2022 قطر به یاد دارند.

ستاره الهلال بعد از گلزنی شادی گل خاصی دارد و پشتک می زند به همین خاطر به «پرنده» شهرت دارد.

براساس گزارش سایت سوفا اسکور، رونالدو با وجود به ثمر رساندن 29 در لیگ عربستان صدرنشینی در لیست بهترین گلزنان اما «الدوسری تاثیرگذارتر از ابرستاره پرتغالی ظاهر شد».

سایت سعودی اسپورت می نویسد که الدوسری با به ثمر رساندن 16 گل در مراحل حذفی لیگ قهرمانان آسیا «بهترین گلزن تاریخ عربستان در این تورنمنت» شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: باشگاه های عربستانی به دنبال کاپیتان منچستریونایتد همسر طارمی مانع انتقال او به لیگ عربستان شد؟

دیگر خبرها

  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد