Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌‌ائمه جمعه سراسر استان سمنان در خطبه های نماز جمعه امروز به مهمترین مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور پرداختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، استان سمنان نیز این هفته شاهد حضور گسترده مردم در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه بود و امامان جمعه در خطبه های این هفته به مسائل مختلفی اشاره کردند که تعدادی از آنها را از نظر می گذرانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرچم امام حسین (ع) در سراسر جهان به اهتزار درآمده است

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین مهدوی نژاد امام جمعه موقت سمنان در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته سمنان با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی گفت: تجمع ده ها میلیونی زوار اربعین حسینی در کربلای معلی نمایانگر شکوه و عظمت مکتب امام حسین (ع) بود که انسان را به یاد حقانیت خطبه های حضرت زینب (س) در برابر یزید می اندازد.

امام جمعه موقت سمنان با یادآوری سخنان حضرت زینب (س) در برابر یزید پس از واقعه عاشورا اظهار کرد: همانطور که حضرت زینب (س) خطاب به یزید گفتند هرچقدر تلاش کنی نخواهی توانست نام ما را محو و نابود کنی امروز به وضوح مشاهده می کنیم که نام امام حسین (ع) در سراسر گیتی شناخته شده است.

مهدوی نژاد با بیان اینکه استقبال زوار اربعین از این همایش بزرگ نسبت به سال های قبل افزایش یافته است گفت: امروز زائران امام حسین (ع) تنها شیعیان نیستند بلکه عشق به سیدالشهدا (ع) تمام آزادگان جهان را گرد هم جمع کرده است.

وی تاکید کرد: استمرار این مراسم بزرگ و تاریخی زمینه ساز حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) خواهد بود.

امام جمعه موقت سمنان در بخش دیگری از خطبه های خود به سفر رئیس جمهور روسیه به ایران اشاره کرد و افزود: همکاری ایران و کشورهای منطقه باید بیش از پیش گسترش یابد چراکه به افزایش اقتدار و نفوذ جمهوری اسلامی ایران در عادلات جهانی منجر خواهد شد.

مهدوی نژاد با تاکید بر ضرورت اتحاد کشورهای اسلامی در برابر توطئه های دشمنان اظهار کرد: امروز داعش با فتوای تاریخی مرجعیت شیعه در عراق و راهنمایی های سردار سلیمانی و پشیبانی جمهوری اسلامی نفس های آخر خود را می کشد.

وی با اشاره به خنثی شدن توطئه های دشمنان در منطقه گفت: دشمنان انقلاب اسلامی هیچگاه خوی کینه توزانه خود را از دست نخواهند داد و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند آمریکا دست از دشمنی با ملت ایران برنخواهد داشت لذا باید با حفظ وحدت و انسجام ملی با توطئه های استکبار مقابله کرد.

خطیب موقت جمعه سمنان با یادآوری اظهارات برخی مقامات عربستان سعودی علیه ملت ایران تصریح کرد: شاخ و شانه کشیدن وهابی ها و سعودی ها برای جمهوری اسلامی ایران نتیجه ای جز نابودی آل سعود نخواهد داشت.

مهدوی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: در آموزه های دینی بر افزایش علم و آگاهی و مطالعه تاکید زیادی شده است و باید برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه تلاش کرد.

وی با دعوت خانواده ها برای افزایش مطالعه و توجه به کتاب و کتابخوانی افزود: متاسفانه آمارهای موجود از پایین بودن میزان مطالعه کتاب در کشور حکایت می کند که این امر شایسته نیست.

امام جمعه موقت سمنان ادامه داد: برای ارتقای سطح مطالعه در جامعه، کتاب باید در سبد اصلی خانوار قرار گیرد و برای آن هزینه شود.

دیدار پوتین با رهبر انقلاب نشان اقتدار جمهوری اسلامی است

حجت الاسلام سید علی رضا آرامی امام جمعه گرمسار در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی گفت: قدم زدن در راه  امام حسین (ع) مسیر اصلی را به تمام دنیا نشان داد و به راستی اربعین راه اصلی ولایت پذیری است و  در این راه  این نکته را به ما می رسانند که  دشمن شناسی  اولین درس اربعین  حسینی است .

امام جمعه گرمسار در ادامه افزود: واقعه عظیم اربعین حسینی تمام توطئه های دشمنان اسلام ناب محمدی را به شکست تبدیل می کنند و حضور  پر شور مسلمانان جهان از پایداری و عظمت این حرکت بزرگ و میلیونی است .

حجت الا اسلام آرامی به  دیدار مهم یکی از سران کشورهای ابر قدرت جهان با رهبری معظم انقلاب در روز های گذشته اشاره کرد و گفت: دیدار پوتین  یکی از رئیس جمهورهای ابر قدرت جهان نشان از عظمت و اقتدار ایران اسلامی و رهبری معظم در منطقه است و  به  دشمنان انقلاب این پیام داد که  ایران همیشه  جاویدان و قهرمان است و همیشه  کشور های جهان این  قدرت را درک کردند و این  حرکت عظیم  انقلاب اسلامی  را در جهان نشان می دهد .

وی در پایان به هفته کتاب و کتاب خوانی و ترویج این فرهنگ دینی و  اسلامی در  کشور  اشاره و خاطرنشان کرد: نباید فرهنگ کتاب و کتاب خوانی را فراموش کرد چون جامعه تنبل می شود و این یک آفت بزرگ است .

دنیا به سمت مقابله با ظلم پیش می رود

حجت الاسلام سید محمدحسین حسینیان امام جمعه دامغان در خطبه های نماز جمعه این هفته دامغان ضمن تسلیت اربعین سالار و سرور شهیدان ابا عبدالله حسین (ع) و تقدیر و تشکر از هیئت هایی که اقدام به اقامه عزاداری کردند گفت: همچنان که زیارت اربعین بدون شک یکی از مظاهر تعظیم شعاُیر الهی است، قرآن کریم هم دستور داده "و من یعظم شعایر الله فانها من تقوی القلوب" لذا در عصر حاضر یاد و پیام کربلا باید زنده نگه داشته شود.

امام جمعه دامغان اظهار کرد: با توجه به شرایط ویژه منطقه و بخصوص فضای سیاسی جهان اسلام، به نظر می رسد که امروزه بیشتر احساس نیاز می شود که یاد و پیام کربلا را زنده نگهداریم چرا که امروزه دشمنان دیرینه ما از تعصبات کور کورانه گروهای افراطی و تکفیری استفاده کرده و در صدد بدنام جلوه دادن اسلام هستند.

حسینیان خاطرنشان کرد: عظمت و بزرگی که در راهپیمایی اربعین مشاهده می شود گویای این نکته است که دنیا به سمت مقابله با ظلم پیش می رود.

 

ایجاد بازار سیاه در ایام اربعین حرکت ناپسندی بود

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی فاطمی بصیر امام جمعه سرخه در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه سرخه با تاکید بر رعایت تقوا اظهار کرد: انسان با تقوا دین خود را حفظ می کند.

وی با اشاره به اینکه آیات و روایات فراوانی در قداست و ارزش دین موجود است، افزود: حضرت علی (ع) در همین باب فرموده اند، غارت شده کسی است که دینش را ربوده باشند.

امام جمعه سرخه در بخش دیگری از سخنان خود به راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: امسال هم خادمان اباعبدالله الحسین(ع) با برپایی موکب به زائران حسین بن علی (ع) با شور و حالی زایدالوصف خدمت رسانی کردند و مردم سرخه نیز در این امر سهیم و شریک بودند.

فاطمی بصیر به موکب مهاجران افغانستانی مقیم سمنان در پلیس راه سرخه نیز اشاره کرد و گفت: این موکب از چند روز قبل از اربعین افتتاح و تا آخر ماه صفر نیز برپاست.

وی افزود: روزانه 500 نفر از زائران در حسینیه شهدای سرخه در دو بحث اطعام و اسکان به نحو احسن پذیرایی شده اند.

امام جمعه سرخه با اشاره به اینکه بحث پیاده روی اربعین با سلامت و عافیت کامل برگزار شد و کاروانیان اعزامی در راه برگشت از این سفر معنوی هستند، گفت: این جریان گرانسنگ شیعی در حقیقت مانور مقتدرانه ظلم ستیزی و حرکت تمام عیاری ستم سوزی است.

فاطمی بصیر گفت: راهپیمایی عظیم اربعین به کنگره عظیم شیعی تبدیل شده است.

وی در ادامه به وجود برخی دلال ها و بازارهای سیاه اشاره کرد و بیان داشت: این ناپسند است که مردمی که می خواهند در اربعین در این حرکت عظیم و خطیر حضور یابند برخی در این میان سوء استفاده کنند و با هزینه هایی گزاف و چندین برابر بازار سیاه درست کنند.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۵۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ /خاطرات عروس بزرگ امام از فوت دو فرزندش و علت آن

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، خانم معصومه حائری یزدی همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی و دختر آیت‌الله شیخ مرتضی حایری یزدی صبح روز ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ خورشیدی در تهران درگذشت.

آن طور که عصر ایران روایت کرده است؛ وی مادر سید حسین و مریم خمینی بود. حجت‌الاسلام سید حسین خمینی از اوایل دهه ۶۰ عملا از عرصه های رسمی و رسانه‌ای کنار است و خواهر او (نوه امام خمینی) هم در خارج از کشور زندگی می‌کند و به طبابت و کارهای علمی اشتغال دارد و خانواده برای دفن مادر منتظر بازگشت اوست. (دو فرزند دیگر در کودکی درگذشته بودند).

از نکات شگفت‌آور زندگی خانم حایری این که به رغم آن که عروس ارشد امام خمینی و منتسب به یک خاندان بزرگ و مشهور روحانی دیگر هم بود زندگی بسیار عادی و گاه توام با سختی و رنج داشته است.

او شیفته سید مصطفی خمینی بود و خاطرات هجران او را با اشک بیان می‌کرد و همچون اعضای خانواده امام که آقا مصطفی را «داداش» خطاب می‌کردند او هم عادت کرده بود همسرش را این گونه خطاب و حتی بعد از فقدان چنین یاد کند.

با این که عروس ارشد امام اهل مصاحبه با رسانه‌ها نبود اما برای اولین بار اول آبان ۱۴۰۰ و به مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد درگذشت مشکوک سید مصطفی خمینی گفت‌وگویی با او منتشر شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت خصوصا جاهایی که حکایت از نگاه امروزین آقا مصطفی خمینی داشت و تصویر متفاوتی از فرزند فقید امام ترسیم می‌کرد.

درباره فرزندان چنین گفته بود: «خدا چهار فرزند به من داد که دو تا از آن‌ها از دنیا رفتند و الان تنها حسین و مریم برای من باقی مانده‌اند. هر دو دختر بودند و یکی در ایران و یکی در نجف از دنیا رفت. اولی چند روز بعد از به دنیا آمدن از دنیا رفت و علتش هم این که اوضاع ما در آن ایام به خاطر مسائل انقلاب خیلی ناجور و نامناسب و دگرگون بود و در همان ایامی که تازه این دختر به دنیا آمده بود، نیروهای دولتی وارد منزل ما ‌شدند و هول و هراس ایجاد ‌کردند و حال خود من خیلی بد و خراب بود و شاید این بچه بر اثر همان مسائل مُرد و از دنیا رفت.

دومی هم بلافاصله بعد از تولد و بر اثر یک بیماری کشنده از دست رفت؛ البته برخی به من می‌گفتند که این فرزندم، پسر بوده ...»

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899748

دیگر خبرها

  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه شغلی دارد؟
  • نوه دختر امام خمینی در خارج از کشور مشغول چه کاری است؟
  • قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ /خاطرات عروس بزرگ امام از فوت دو فرزندش و علت آن
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد