Web Analytics Made Easy - Statcounter

ورزش > فوتبال ملی - فدراسیون فوتبال با رد اظهارات علی کریمی مبنی بر اینکه برای رفع مشکلات مالی تیم ها سندسازی می‌شود، بیانه‌ای پنج بندی را صادر کرد.

به گزارش فدراسیون فوتبال، در پی اظهارات علی کریمی در برنامه تلویزیونی شبکه ورزش، روابط عمومی فدراسیون فوتبال برای تنویر افکار عمومی توضیحاتی ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


۱_ مدیران فدراسیون فوتبال این آمادگی را دارند که نسبت به شفاف سازی مبالغ دریافتی‌شان اقدام کنند. ضمن اینکه به اطلاع می‌رساند، رییس فدراسیون فوتبال از این فدراسیون حقوقی دریافت نمی‌کند. این ادعا برای کلیه دستگاههای نظارتی قابل پیگیری است.
۲_ با جدی‌تر شدن مراحل نظارتی کنفدراسیون فوتبال آسیا بر برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان و شرایط احراز مربوط به حضور تیم‌ها در این مسابقات، بحث تعیین تکلیف مالی جایگاه اصلی را در دو سال اخیر در این مسیر به خود اختصاص داده است.
در این باره قابل ذکر است که صدور مجوز حرفه‌ای از سال ۲۰۰۹، توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا ابلاغ شد و از همان زمان اعضای فدراسیون فوتبال به جدیت به دنبال انجام مراحل اجرای قانونی آن بودند. از سال ۲۰۱۱ فدراسیون فوتبال ایران این مسیر را آغاز کرد. خوشبختانه این فرآیند، در این مدت طی شده که از جمله آن بحث استانداردسازی در بحث ورزشگاه‌ها و باشگاه‌ها است.
در این میان، سال گذشته و امسال هم سال شفافیت مالی بوده است. بر این اساس، موضوع پیگیری بحث پرداخت بدهی باشگاه‌ها به بازیکنان از سوی فدراسیون فوتبال، ارتباطی با شکایت آندرانیک تیموریان به کنفدراسیون فوتبال آسیا نداشته است. خوشبختانه باشگاه‌ها هم در این باره گام‌های خوبی برداشته‌اند که از جمله پرداخت بدهی تراکتورسازی به علی کریمی بوده است.
در حال حاضر، مراحل تسویه حساب با باشگاه‌ها با جدیت در حال پیگیری است و امیدواریم علی کریمی با اطلاعات بیشتری در این باره اظهار نظر کند.
۳_ درباره بحث بلیط فروشی باید گفت، همانطور که بارها اطلاع داده شده، فرآیند فروش بلیط به باشگاه‌ها واگذار شده و باشگاه‌ها هم بلیط ها را می‌توانند هم به صورت اینترنتی بفروشند و هم حضوری. هر چند بحث فروش بلیط به شکل اینترنتی جزو الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا است و دقیقا همان رویه‌ای است که در موضوع حقوق و پاداش طی می شود.
۴_ به استحضار عموم می رساند فیفا هنوز مبلغ ۱۲ میلیون دلار بابت صعود به جام جهانی را به هیچ فدراسیونی پرداخت نکرده است. در صورت پرداخت؛ مراحل قانونی آن برای اختصاص دادن قسمتی از آن به بازیکنان، سرمربی و آماده‌سازی تیم ملی جهت حضور در جام جهانی انجام می شود.
۵_ بارها توسط مسئولان اعلام شده افرادی که اطلاعاتی مبنی بر فساد در فوتبال و هرگونه اطلاعی در این باره دارند به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، بازرسی کل کشور و دیگر نهادهای نظارتی مراجعه و اطلاعات خود را اعلام کنند تا رسیدگی لازم به عمل آید. لذا طرح مباحث بدون سند در رسانه‌ها قطعا نمی‌تواند کمک حال فوتبال باشد.
43 43

کلید واژه‌ها : مهدی تاج - فدراسیون فوتبال - علی کریمی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۶۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱+۵ موضوع مهمی که باید هدف «جهاد تبیین» قرار گیرد

حجت الاسلام راجی گفت: ۳ سخنرانی مهم رهبر انقلاب در موضوع جهاد تبیین، در جمع هیئتی ها بوده؛ ایشان روی ظرفیت هیئت برای جهاد تبیین حساب ویژه ای باز کرده اند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، دومین روز از همایش سالیانه مدیران هیئت های رزمندگان سراسر کشور با سخنرانی حجت الاسلام راجی در مشهد مقدس برگزار شد. او با موضوع جهاد تبیین و بایسته های آن صحبت کرد.

حجت الاسلام راجی گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدارهای زیادی به موضوع جهاد تبیین اشاره کرده اند و در این موضوع از ما مطالبه داشتند. اینکه چه قدر این موضوع جدی گرفته شده، بماند اما فراموش نکنیم که اغتشاشات سال 1401 یکی از نتایج کم توجهی به جهاد تبیین بود.

وی با اشاره به بیانات مهم رهبر معظم انقلاب درباره جهاد تبیین گفت: در یک دسته بندی کلی می توان گفت رهبر انقلاب 3 سخنرانی بسیار مهم درباره جهاد تبیین داشته اند اما حلقه مشترک همه این سخنرانی ها این است که در جمع هیئتی ها بوده است. برای مثال، صحبت درباره این مقوله مهم برای نخستین بار در دیدار هیئات دانشجویی آغاز میشود. از سویی دیگر، مفصل ترین صحبت های ایشان درباره جهاد تبیین در دیدارشان با مداحان بوده که فرمودند هیئت، کانون جهاد تبیین است. علاوه بر اینها، آغاز صحبت های ایشان درباره جهاد تبیین بعد از 2 سال نیز در جمع هیئتی ها بوده است. در آن دیدار بود که فرمودند مسئولیت جهاد تبیین بر دوش شما هیئتی هاست. بنابراین با درنظرگیری همه این نکات می توان فهمید که حضرت آقا روی ظرفیت هیئت برای جهاد تبیین حساب ویژه ای باز کرده اند.

2 شاخصه مهم «هیئت» از نگاه رهبر انقلاب/ جمعیت ملاک سنجش نیست

وی ادامه داد: توجه به جهاد تبیین در هیئت بسیار مهم است. این موضوع به قدری اهمیت دارد که معتقدم اگر جهاد تبیین جدی گرفته نشود، تا چند سال آینده هیچ کس از ما حتی جرأت پیدا نمی کند هیئت برگزار کند. در فتنه سال 1401 زنگ خطر به صدا درآمد و دیدید که در آنجا صحبت از نظام جمهوری اسلامی فراتر رفته بود و اصل اسلام را هدف قرار گرفته بودند. فراموش نکنید که ذهن دانش آموزان و دانشجویان ما پر از سوال است و تنها راه نجات، جهاد تبیین است. در این شرایط، یک سوال مهم مطرح میشود و آنهم این است که جهاد تبیین چیست؟

حجت الاسلام راجی در پاسخ به این پرسش خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب مفصل ترین پاسخ را به این سوال می دهند و میفرمایند: جهاد تبیین دو شاخه اساسی دارد؛ اول، تبیین اصول و مبانی و دوم، تبیین باقی امور. تعریف اصول و مبانی مشخص است و طبیعی است که باید محکم شوند، اما در شاخه دوم مواردی وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد. در این زمینه، بنده معتقدم که 1+5 موضوع وجود دارد که در کنار هم شاخه دوم جهاد تبیین را شکل می دهند. دشمنان ما بیشترین امید را به همین موضوعات بستند و تلاش می کنند با تحریف آنها، به پیروزی برسند.

وی درباره موضوع مهمی که باید هدف جهاد تبیین قرار گیرد، گفت: در این موضوعات، یکی از بقیه مهم تر است و آنهم تبیین شخصیت رهبر معظم انقلاب است. اگر می گوییم که هدف اصلی دشمن تخریب ولایت است، پس مهم ترین کار ما در جهاد تبیین نیز تبیین شخصیت این ولی فقیه زمانه است. او کسی است که ایران را به قدرت مهم منطقه تبدیل کرده است. با مروری بر تاریخ می توان گفت که جبهه حق همیشه در نقطه ضعف بوده اما امروز ایران اسلامی در اوج قرار دارد. کافی است به همین عملیات «وعده صادق» نگاه کنید و مروری بر موفقیت های آن داشته باشید تا متوجه شوید ایران از چه قدرتی برخوردار است.

این محقق و پژوهشگر ادامه داد: آمریکا تلاش های زیادی کرد تا خاورمیانه جدیدی را به وجود بیاورد. در این مسیر کارهای زیادی انجام داد؛ از حمله به کشورهای منطقه گرفته تا تشکیل داعش. به گفته خودشان، آمریکا برای تشکیل خاورمیانه جدید بیش از 7 هزار میلیارد دلار هزینه کرد؛ این عدد بسیار زیاد است. مقدار آن را زمانی بهتر متوجه می شویم که بدانیم جنگ جهانی دوم با همه خسارت هایی که داشت 4 هزار میلیارد دلار تمام شد! در نقطه مقابل، ترامپ اعلام کرد که ایران 16 میلیارد دلار برای شکل گیری جبهه مقاومت هزینه کرد. این دو عدد را با یکدیگر مقایسه کنید؛ چه کسی پیروز شد؟

مومنی: «ولایت»، از مصادیق نعمت‌های باطنی است

حجت الاسلام راجی ضمن بیان 5 موضوع مهم دیگر که در جهاد تبیین باید مورد نظر قرار گیرد، گفت: دومین موضوع مهمی که نیاز به تبیین دارد، مقابله با تطهیر پهلوی است. دشمنان ما تلاش می کنند تا پهلوی را تطهیر کنند و بگویند همه چیز در آن دوره خوب بوده است. سومین موضوع مهم در جهاد تبیین، تبیین دستاوردهای نظامی کشور است، چهارمی، تبیین ریشه مشکلات کشور است. باید مشخص شود که مشکلات کشور به واسطه انقلاب اسلامی به وجود آمده یا روی گردانی از آرمان های انقلاب؟ موضوع پنجم، ارائه تصویر واقعی از دنیا به جوانان است و موضوع پایانی تبیین دشمن شناسی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از ایران گرفته شد
  • انتقال میزبان مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از کیش به ازبکستان
  • انتقال میزبانی مچ‌اندازی آسیا از کیش به تاشکند!
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • جلسه فوتسال و فوتبال ساحلی AFC با ریاست مهدی تاج
  • یک ایرانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • رضوانی عضو هیئت رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • محسن رضوانی عضو هیات رییسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • ۱+۵ موضوع مهمی که باید هدف «جهاد تبیین» قرار گیرد