Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حسن نصر الله دبیر کل جنبش حزب الله لبنان تاکید کرد حفظ میراث و دستاوردهای بزرگ شهدا وظیفه همه امت اسلامی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، سید حسن نصر الله در سخنان خود به مناسبت اربعین امام حسین علیه السلام گفت: امروز به دو مناسبت دور هم جمع شده ایم، در روز اربعین امام حسین علیه السلام و همچنین روز شهید حزب الله، روزی که در آن شهید احمد قصیر، سردمدار عملیات استشهادی، به مقر حاکم نظامی اسرائیلی در شهر صور در سال 1982 یورش برد تا دوران جدیدی از جهاد و مقاومت و شهادت و عملیات شهادت طلبانه را آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین کاملا به جاست که شهید احمد قصیر را امیر شهادت طلبان بنامیم.

سید حسن نصر الله افزود: در ابتدا می خواهم درباره سالروز اربعین امام حسین صحبت کنم. می خواهم به راهپیمایی گسترده و بزرگی که سالهاست شاهد آن هستیم، به ویژه در سالهای اخیر، اشاره کنم. این راهپیمایی انسانی، احساسی، اخلاقی، معنوی و کاملا بی نظیر؛ امروز و در روزهای اخیر در مسیر رسیدن به شهر کربلا یا در راههایی که به کربلا می رسند، میلیونها نفر را مشاهده کردیم، کسانی که سیاه می پوشند، گریه می کنند، و با حزن و اندوه به سمت مزار سید الشهدا اباعبدالله الحسین علیه السلام گام بر می دارند. بنا بر آمار رسمی، شمار زائرانی که به کربلا رسیدند که البته اکثریت قاطع آنان پیاده به آنجا رسیدند، شمار آنان از مرز بیست میلیون نفر گذشت. البته شاید برخی بگویند آیا شهر کربلا گنجایش بیست میلیون نفر را دارد؟ اینها وارد کربلا می شوند و زیارت می کنند و سپس شهر را ترک می کنند تا مجال را برای دیگر زائران و هیئتها باز کنند.

بیست میلیون از همه نقاط جهان می آیند، نه فقط از عراق. تنها از ایران نزدیک به دو میلیون زائر حضور یافتند. از همه کشورهای جهان آمدند و پیاده (به سمت کربلا) راه افتادند؛ حال برخی به نجف می روند و از آنجا پیاده روی می کنند و برخی به بغداد می روند و پیاده روی خود را از آنجا شروع می کنند و حتی برخی از بصره پیاده به سوی کربلا می روند. کوتاه ترین راه تا کربلا، از شهر نجف به طول هشتاد کیلومتر است.

این در حالی است که برخی بیش از سیصد کیلومتر را پیاده آمدند. برخی زائران از مشهد و طبس در ایران آمدند، برخی دیگر از مرز ایران و پاکستان، برخی بیش از هزار کیلومتر را طی کردند تا به کربلا برسند. این پدیده که نیاز به تامل دارد، چیست؟ مردم مسافتهای طولانی را پیاده طی می کنند و از طرف دیگر دولت عراق در طول مسیر وظیفه خدمت رسانی ندارد، بلکه وظیفه اش تامین امنیت است.

اما خدمات اصلی به دست خود ملت عراق ارائه می شود، این ملت کریم و بزرگوار. همچنین برخی از موکبها از خارج از عراق می آیند و خدمت رسانی می کنند، غذا و نوشیدنی و محل استراحت و خواب. عراقیها خانه های خود را خالی می کنند تا در آن از زائران پذیرایی کنند، آنها را با چیزی که در طول یکسال جمع کرده اند، اطعام می کنند، و از طریق این خدمت رسانی به خداوند باری تعالی نزدیک می شوند. در مقابل زائران تواضع دارند و دستشان را می بوسند، بلکه حتی در برخی اوقات پاهایشان را می بوسند.

این تواضع شدید و این اشکی که با همه همراه است که من در برخی از فیلمهای مستند شاهد آن بودم، چیست؟ این عشق و علاقه چیست و این مرد کیست؟ کسی که بیش از 1378 سال به شهادت رسید و میلیونها نفر از همه جهان با تحمل سختی های بسیار سواره و پیاده برای زیارتش می آیند و برای او گریه می کنند، بیش از آنکه برای پدران و مادران خود در صورت از دست دادنشان، گریه کنند. این نیاز به بازنگری علمی، فکری، اجتماعی و تحقیقی عمیق برای درک و فهمیدن این پدیده انسانی دارد.

اگر بخواهیم در این جهان به دنبال عشق و علاقه و اخلاص و شوق و راستی و آمادگی برای از خود گذشتگی بی حد و مرز بگردیم، خواهیم یافت بزرگترین نماد آن، همان چیزی است که امروز در کربلا جمع شده است. این چیزی است که در تاریخ اتفاق نیافتاده است، در طول تاریخ گذشته و حاضر هیچ گاه اتفاق نیافتاده است که بیست میلیون نفر به آرامگاه مردی بیایند. حال چرا به آرامگاه این مرد می آیند؟ زیرا وی شهید فرزند شهید است، زیرا او امام فرزند امام و نوه رسول الله صلی الله علیه و آله است، او مجاهدی است که خود و روح و خانواده و اموال و هر چه را که داشت برای دفاع از دین خود و دین جدش و ارزشهای انسانی و اخلاقی و امت جدش و آینده بشریت تقدیم کرد و اکنون این بخشی از کرامت و شان و جایگاهی است که خداوند به سید الشهدا داده است.

بسیاری نیز در مسیر حسین علیه السلام گام برداشتند و این کرامت الهی شامل حالشان شد و به درجه رفیع شهادت دست یافتند. آنها این کرامت را به دست آوردند زیرا اهل ایمان و یقین و فداکاری بودند و در وعده خود راستگو بودند و در همه جهاد خود هیچ چیز از این دنیا نمی خواستند، حتی انتظار تشکر از سوی کسی نیز نداشتند.

دبیرکل حزب الله در ادامه گفت: ما به برکت فداکاری های این شهدا و همه از خود گذشتگان از خانواده هایشان و مجروحان و خانواده هایشان و اسرا و خانواده هایشان، مجاهدان و خانواده هایشان و همه کسانی که مسئولیتی در لبنان و منطقه در این زمینه بر دوش دارند و فشارهای زیادی را تحمل می کنند، توانستیم تا این لحظه سرزمین خود و اسرایمان را در آزادسازی اول در بیست و پنجم مه سال 2000، در سال مقاومت و آزادسازی، آزاد کنیم و توانستیم همه طرحها و نقشه های اسرائیلی را که در اثر اشغال سال 1982 به وجود آمد، ناکام بگذاریم و در کنار آن اسرائیل بزرگ سرنگون شد و در ادامه در سال 2006 اسرائیل بزرگ بار دیگر شکست خورد و توانستیم سرزمین و اسرایمان را در آزادسازی دوم در اوت 2017 آزاد کنیم.

توانستیم نیروی بازدارنده ای برای محافظت از کشورمان در مقابل زیاده خواهی ها و تهدیدات اسرائیل ایجاد کنیم. همچنین توانستیم در کنار همه لبنانی ها در حفظ امنیت و ثبات کشورمان سهیم باشیم و در این راه نیز شهید دادیم. امروز نیز در ناکام گذاشتن بزرگترین توطئه علیه منطقه و ملتهای منطقه با همه تنوع مذهبی و دینی و قومیتی و ملیشان سهیم هستیم، همچنین بزرگترین توطئه علیه اسلام و دین حضرت محمد (ص) که امام حسین علیه السلام در راه دفاع از آن به شهادت رسید.

بزرگترین توطئه علیه ارزشهای انسانی و اخلاقی در جهانمان، چیزی که داعش آن را به نمایش گذاشت، داعش تروریست، داعش وهابی، داعشی که اوباما و کلینتون و دولت آمریکا و عربستان آن را ساختند و بسیاری از نیروهای منطقه فعالیتهایش را تسهیل کردند. داعش امروز نفسهای آخر خود را می کشد و وارد مرحله آخر خود شده است. در لبنان کار داعش یکسره شد و در عراق و سوریه نیز داعش در روزها یا شاید اگر بخواهیم قدری محتاطانه صحبت کنیم، در هفته های پایانی خود است؛ حال زمان باقیمانده مهم نیست، بلکه مهم آن است که پس از تحولات و دستاوردهای نظامی بزرگ که امروز در البوکمال و صحرای سوریه و دیرالزور و المیادین و شهر القائم به دست آمد و همچنین رسیدن نیروهای عراقی و سوری و یگانهای مقاومت به یکدیگر در مرز عراق و سوریه و در گذرگاه های بین المللی در منطقه، داعش در اواخر مرحله آخر خود بسر می برد و این نیز از برکت خون و فداکاری های شهدا است.

امروز نیز هر کرامت و عزت و توان و نیرو و اقتداری که در لبنان داریم، از برکت همه این شهدا است. من در اینجا تنها از شهدای حزب الله سخن نمی گویم، بلکه از شهدای همه جنبشهای مقاومت و گروه های مقاومت و شهدای ارتش لبنان و نیروهای امنیتی و شهدای ملت لبنان و شهدای فلسطینی و سوری که در خاک لبنان به شهادت رسیدند. شما ای خانواده های شهدا باید به شهدای خود افتخار کنید، زیرا آنان مایه افتخار هستند؛ اگر ما امروز احساس امنیت و صلح و قدرت و عزت و کرامت و آزادی و حتی آزادی سیاسی می کنیم، همه اینها به برکت شهدا است. همچنین آنها یاور شما در آخرت هستند، در آن روز بزرگ، روز عدالت؛ آنها شفیع شما نزد خداوند خواهند بود.

ما ممنون میراث و دستاوردهای شهدایمان هستیم و چیزی که به دست آورده ایم، ثمره این جانفشانی ها بوده است. میراث شهدا برای همه لبنانی ها بوده است و همچنین برای همه امت اسلامی، امتی که اسرائیل آن را تهدید می کند و بخشی از عزیزترین و برجسته ترین سرزمینش را در فلسطین اشغالی تصاحب می کند. بنابراین مسئولیت ما این است که از این میراث و دستاوردهای بزرگ محافظت کنیم.

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۷۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه هدف قرار دادن پناهگاه صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله |ببینید

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: حزب‌الله لبنان با انتشار ویدئویی از لحظات اولیه حمله به مواضع صهیونیست‌ها اعلام کرده: مبارزان ما یک ساختمان را هدف قرار دادند که در آن سربازان ارتش اشغالگر اسرائیلی در شهرک آویویم پنهان شده بودند.

در این حمله شماری از صهیونیست‌ها کشته و زخمی شدند.

با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان در جهت سرگرم کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

کد خبر 847003 برچسب‌ها خبر ویژه رژيم صهيونيستى فلسطین لبنان - حزب الله

دیگر خبرها

  • شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد
  • پاسخ حزب‌الله کوبنده خواهد بود/ با جنگ به جایی نخواهید رسید
  • پاسخ حزب الله لبنان کوبنده خواهد بود | با جنگ به جایی نخواهید رسید
  • پاسخ حزب الله کوبنده خواهد بود/ با جنگ به جایی نخواهید رسید
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان | عکس
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان
  • حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند
  • لحظه هدف قرار دادن پناهگاه صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله |ببینید
  • تفال به حافظ پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ گر من از سرزنش مدعیان اندیشم...