Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

گروه های تکفیری در راستای مقابله با اتحاد مسلمانان تشکیل شده اند/ نظام اسلامی با تقدیم شهدا از اهداف خود عقب نمی نشیند

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به ایام اربعین حسینی و عظمت پیاده روی اربعین، اظهار داشت: پیاده روی اربعین و اتحاد مسلمانان در این ایام نشان دهنده شکست پروژه های دشمن در مقابله با اشاعه فرهنگ اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، افزود: دشمن با تشکیل گروههای تکفیری و ترویستی به دنبال کاستن از اتحاد مسلمانان و جلوگیری از اشاعه اسلام در جهان بودند، اما امروز خوشبختانه شاهد اتحاد مسلمین در سایه همین فعالیت تکفیری ها هستیم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، حضور ۳۰ میلیونی در پیاده روی اربعین را نشانه هماهنگی مسلمانان و عزم آنها برای فرو ریختن کاخ تکفیری ها و دشمنان دانست.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به فعالیت گروهک های معاند در مرزها نیز عنوان کرد: اینکه گاهی اوقات شاهد برخی اقدامات کور تکفیری ها و به شهادت رساندن رزمندگان باشیم، قطعا با هدف ایجاد فاصله میان مردم است.
وی، تاکید کرد: قطعا این فعالیت ها و اقدامات خرابکارانه نمی توانند خللی در عزم و اراده مردم وارد کرده و مقاوم تر از قبل حرکت خواهند کرد.
حجت الاسلام قریشی، در مورد لزوم کمک به مردم مظلوم یمن نیز گفت: خشونت و ناجوانمردی در یمن به اوج خود رسیده و مقابله با این امر نیازمند توجه مسلمانان و به خصوص مسئولان است.
وی، در پایان با اشاره به برخی تخلفات در تولبد و توزیع مواد غذایی، بیان داشت: گاهی اوقات برخی مواد غیرمجاز و بیماری زا به مواد غذایی اضافه می شود که این باعث عقوبت الهی خواهد شد بنابرابن باید دست اندرکاران به این موارد دقت کافی داشته باشند.

حذف دلار از معاملات بین المللی، آمریکا را نابود می کند/ پرچم اسلام را در سرزمین های اشغالی برافراشته می کنیم

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه میاندوآب با تاکید بر هوشیاری و بصیرت در مقابل دشمنان، اظهار کرد: باید در مقابل دشمنان که هر روز به دنبال فتنه انگیزی و توطئه هستند بصیرت داشت و هوشیار بود.

امام جمعه میاندوآب با اشاره همایش عظیم اربعین حسینی، افزود: یکی از توطئه های دشمنان این بود که این حماسه عظیم را کمرنگ جلوه دهد ولی در این موضوع ناکام ماندند.

وی گفت: از این حماسه عظیم مردمی که میلیون ها نفر از کشورهای مختلف دنیا در آن شرکت داشتند می توان در زمینه های مختلف بهره برداری کرد و باید مراقب بود تا دشمنان از آن بهره برداری نکنند.

حسن زاده با بیان اینکه عراق کشوری است که روزی آمریکا در آن پایگاه درست کرده بود و کشور ما را بمباران می کرد، تصریح کرد: ولی امروز در عراق، پیاده روی اربعین انجام می گیرد وهمانظور که قبلا گفته شده، بار دیگر تکرار می کنم؛ بوش و اوباما خطایی کردند و عراق و سوریه را تقدیم ایران کردند و اگر ترامپ نیز خطا کند این بار ان شاالله پرچم اسلام را در سرزمین های اشغالی، تل آویو و حیفا برافراشته می کنیم.

امام جمعه میاندوآب اظهار کرد: آمریکا به هر کشوری نفوذ کرده، آنجا را ما به دست گرفته ایم و اگر امروز از یمن به عربستان موشک شلیک می شود، نشان می دهد که آنها از حزب الله لبنان که درس گرفته از حزب الله ایران است، درس آموخته اند.

وی با اشاره به اینکه امروز پوتین در مقابل  مقام معظم رهبری تعظیم کرده و به درایت و هوشمندی ایشان اعتراف می کند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری توصیه کردند که دلار از معاملات بین المللی حذف شود، چرا که این موضوع سبب نابودی و حذف آمریکا می شود.

حسن زاده با اشاره به روزجهانی علم و اهمیت علم آموزی، اظهار کرد: اگر علم در اختیار انسان های پارسا و باتقوا باشد می توان به مردم و جامعه خدمت کرد و اگر در دست انسان های بی تقوا باشد، با آن بمب اتم ساخته و جنایت می کنند.

امام جمعه میاندوآب افزود: اگر بخواهیم آینده کشور توام با پیشرفت و توسعه و تعالی باشد، باید قدرت علمی خود را بالا برده و به حداقل ها اکتفا نکنیم و این را در نظر داشته باشیم که قدرت علمی به تعداد مقالات و پژوهش هاست نه تعداد دانشجویان و اساتید و دانشگاهها.

وی به روز جهانی دیابت نیز اشاره کرد و با تاکید بر ورزش و تحرک، گفت: متاسفانه بیماری در جامعه ما زیاد شده است و مهم ترین دلیل آن نیز آن است که تحرک و ورزش کم شده و مزاج ها عوض شده است.

حسن زاده هم چنین بر اهمیت مطالعه و کتابخوانی تاکید و تصریح کرد: هم چنین باید سنت حسنه وقف را در جامعه رواج داده و از آنچه که دوست داریم وقف کنیم.

امام جمعه میاندوآب هم چنین از حضور پرشور اقشار مختلف مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان تقدیر و تشکر کرد و افزود: مردم در ۱۳ آبان حماسه ای دوباره آفریدند و مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و دشمنان داخلی و خارجی زدند.

وی با بیان اینکه راهپیمایی ۱۳ آبان میاندوآب در تاریخ ماندگار شد، اظهار کرد: این راهپیمایی، توطئه فتنه گران را خنثی ساخت و نشان داد که یاوه گویی های ترامپ، مردم را متحدتر کرده و اتحاد امت را تقویت کرد.

ایران به قدرت جهانی تبدیل شده است

حجت الاسلام شکوری در خطبه اول نماز جمعه این هفته ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت کردن تقوا اظهار داشت رسول خدا(ص) می فرماید پرهیزکاری را رعایت و از روز رستاخیز و زلزله آن بترسید و از مرگ و حساب و میزان و بازخواست در محضر پروردگار یاد کنید.
وی در بخش دیگر از سخنان خود ریشه ها و عوامل اضطراب و نگرانی موجود در انسانها را در چند دسته تقسیم کرد و گفت:تاریک دیدن آینده و احتمال زوال نعمتها و گرفتاری در چنگال دشمن،گذشته تاریک زندگی،نگرانی از گناهان ،آلودگیها ،لغزشها و کوتاهی ها،احساس ضعف در برابر دشمنان و حوادث طبیعی،احساس پوچی و بی هدف دانستن جهان و زندگی دنیوی،خیالات ،سوءظن ها و توهمات بی هوده،دنیاپرستی و دلباختگی در برابر زرق و برق زندگی مادی وضعف ایمان و اعتقاد به مبانی و ارزشهای دینی از عوامل اظطراب و نگرانی انسانهاست.
خطیب جمعه در بخش دیگر از سخنان خود به عوامل آرامش از دیدگاه اسلام پرداخت و گفت: ایمان به خداوند ،رعایت کردن تقوای الهی ،یاد کردن خداوند ،پایداری در راه حق ،اقامه کردن نماز و دعا کردن را از جمله عوامل آرامش از دیدگاه قرآن برشمرد.
وی یادآوری کرد که آرامش در دو سطح فردی و اجتماعی قابل بررسی و تحلیل است لکن بعد اجتماعی آن باید تحت عنوان امنیت بررسی گردد.
خطیب جمعه در خطبه دوم با اشاره به ۱۱ نوامبر پایان جنگ جهانی اول در سال ۱۹۱۸ میلادی اظهار داشت این جنگ را غربیان و اروپاییان به اصطلاح مدافع حقوق بشر و صلح دوستان بر بشریت تحمیل کردند که از جمله آثار تخریبی و تلفات آن عبارتند از:بسیج شدن ۶۵ میلیون نفر در این جنگ و کشته شدن ۹ میلیون نفر و معلولیت ۲۲ میلیون نفر و مفقود شدن ۹ میلیون نفر می باشد.
مسئول مدارس علمیه خوی با اشاره به ۲۴ آبان سالروز رحلت فیلسوف و مفسر قرآن علامه طباطبایی در سال ۱۳۶۰ شمسی اظهار داشت: امروز جامعه ما باید از جلوه ها ،سجایا و فضایل اخلاقی آن بزرگوار درس بگیرد .
وی در ادامه گفت عدم تظاهر به علم ،ناپسند شمردن عنوان استاد بر خود ،سکوت و طمعنینه و آرامش کامل از جمله سجایای اخلاقی آن بزرگوار می باشند.
وی از آیت الله جوادی آملی نقل کرد که می فرماید یکی از شخصیت های مارکسیست با مرحوم علامه به گفتگو نشسته بود و سرانجام موحد شده بود …می گفت:آقای طباطبایی مرا موحد کرد ۸ ساعت ما با هم بحث کردیم یک کمونیست را الهی و یک مارکسیست را موحد کرد او حرف توهین آمیز هر کافری را می شنید و نمی رنجید و پرخاش نمی کرد.
خطیب با اشاره به سالگرد رحلت علامه شیخ محمد تقی جعفری تدریس علوم اسلامی در حوزه های علمیه و دانشگاه ها ،مناظره و مکاتبه مستمر با دانشمندان مختلف جهان،تألیف یکصد جلد کتاب در رشته های مختلف علوم اسلامی،حضور در همایش ها و اجتماعات مختلف دانشگاهی ،سخنرانی در شهرهای مختلف ایران و سایر کشورها،مصاحبه های علمی در موضوعات مختلف فلسفی و تربیت صدها شاگرد حوزوی و دانشگاهی ازخدمات علمی آن بزرگوار را در طول عمر بابرکت ۷۳ ساله به ترتیب زیر برشمرد.
حجت الاسلام شکوری با اشاره به حوادث اخیر در منطقه اظهار داشت :استـعفای سـعید حـریری عـامل عـربـستـان ازمسئولیت نخست وزیری لبنان با دستور سعودیها،بازداشت تعدادی از شاهزادگان سعودی ،حمایت کردن ترامپ از بازداشت ها در عربستان ،حمله موشکی مبارزین یمن به فرودگاه ریاض عربستان،متهم ساختن ایران از ناحیه ترامپ و سعودیها مبنی بر کمک به یمنی ها دانست.
وی ادامه داد باید علل و ریشه های این اتفاقات و موضع گیری ها را در موارد زیر جستجو کرد آمریکا می خواهد با تشنج آفریـنی در مـنطقه به قـول ترامپ تاجر، شیر عربها را از طریق فروش اسلحه بدوشد،آمریکا و اسرائیل به خاطر شکستهای زنجیره ای اخیر به دنـبال انتـقام گیـری از مقـاومت اسلامی هستند،ولیعهد عربستان می خواهد قبل از مرگ پدرش با حمایت آمریـکا شاهـزادگان مدعـی حـکومت را از میـان بردارد، آمریکا ،اسرائیل و عربستان به دنبال شکست های اخیر در عراق و سوریه، می خواهند از حزب الله و مردم لبنان انتقام بگیـرند و مهار کردن قدرت منطقه ای جمـهوری اسـلامی ایـران از جـمله اهداف مهم و مشترک استکبار جهانی و رژیم جعلی اسرائیل است.
وی در پایان اظهار داشت به نظر می رسد شیردوشی ترامپ رییس جمهور آمریکا از عربستان سعودی تمامیت ندارد و باید عربستان بفهمد که از ابتدای پیروزی انقلاب همه قلدران و ستمگران جهان با نظام جمهوری اسلامی درگیر شدند ولی شاخ همه شکسته شد لذا آنان در برابر ملت ایران عددی نیستند.

مردم در فشار اقتصادی هستند مسئولین به فکر باشند

امام جمعه بوکان در خطبه‌های آئین سیاسی عبادی این شهربا تاکید بر شناخت دشمن شناسی اظهار داشت: مسلمانان باید دشمنان خود را به خوبی بشناسند و فریب دشمن را نخورند.
ماموستا عبدالرحمن خلیفه زاده افزود: خداوند در آیات و احادیث بر دشمن شناسی تاکید کرده و به ما هم دستور داده که دشمنان خود را بشناسیم و با آنها رفاقت نکنیم.
خلیفه زاده خاطر نشان کرد: نباید به دشمنانی که در قالب دوست می‌آیند و می‌گویند که دوست ما هستند اعتماد کرد و با آنها پیمان دوستی بست.
خطیب جمعه بوکان در بخش دیگری ازخطبه‌های امروز نماز جمعه با تسلیت اربعین حسینی تاکید کرد: حفظ آداب و سوم و عزاداری ایام حسینی(ع) لازم تا عزت و سربلندی و از خود گذشتگی امام حسین (ع) برای همان نمایان شود و از آن درس بگیرند.
وی با اشاره به مدرسه علوم دینی و فرهنگی تصریح کرد: مدارس علوم دینی و فرهنگی فعال شده و باید متعلمین در آن به خوبی درس بخوانند و معلمان هم به خوبی آموزه‌های دینی را آموزش دهند.
امام جمعه بوکان با اشاره به کمک به نیازمندان بیان کرد: مرپم در فشار اقتصادی هستند و مسئولین باید به فکر مردم باشند و به نیازمندان کمک کنند.

خلق حماسه ای فوق تصور در پیاده روی اربعین حسینی 
حجت الاسلام وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به اهمیت پاسداری از ارزش ها گفت: انسان باید در راه حفظ ارزش های دینی، نظام و دستاورد های انقلاب با تمام دارایی خود تلاش کند، پاسداری از دین به منزله حفظ و حراست از دستاورد های نظام و انقلاب است.
وی با تاکید بر اینکه شکر نعمت منجر به افزایش نعمت می شود، تصریح کرد: باید شکر گذار نعمت ها باشیم، اگر شکر گذار نباشیم نعمت از بین رفته و دیگر باز نمی گردد.
امام جمعه پلدشت با اشاره به انواع مختلف پاسداری افزود: پاسداری فکری، عقیدتی و جهاد فکری یکی از مهمترین پاسداری ها است، انبیا و امامان از اولین پاسداران فکری و عقیدتی هستند.
به گفته وی پاسداری اجتماعی و سیاسی نوع دیگری از پاسداری است که منجر به پیشرفت در تمام جهات می شود.
طالبی با اشاره به نوع سوم پاسداری گفت: پاسداری در عرصه های دفاعی و حدود مرزی از مهمترین پاسداری ها است و بر همه واجب است تا در حد توان مشغول دفاع از مرز و بوم خود باشند.
وی با اشاره به آیات قرآنی اظهار کرد: در قرآن نیز به امر دفاع از مرز و حفظ توان دفاعی اشاره شده است و باید همیشه آماده و در صحنه باشیم.
وی تصریح کرد: امروز شاهد اقتدار دفاعی و امنیتی کشورمان هستیم و دشمنان نیز به خوبی بر این قضیه واقف است.
خطیب نماز جمعه پلدشت افزود: باید قدر دان نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و شکرگذار باشیم تا این نعمت حفظ شود.
طالبی با اشاره به اینکه مومن راستین کسی است که با جان و مال خود از دین و ارزش ها دفاع کند، گفت: ملتی زنده و پویا است که در ابعاد مختلف آماده و صاحب قدرت باشد.
وی با اشاره به شهادت ۸مرزبان در چالدران تصریح کرد: شجاعت و مجاهدت مرزبانان، مدافعان حرم و پاسداران قابل تقدیر است و نقشه های چندین ساله استکبار و تکفیری ها را در منطقه نابود کرده است.
وی اظهار کرد: اقدامات تروریستی و شهادت ۸ مرزبان در چالدران نشان از ضعف و ناتوانی استکبار و هم پیماناشان دارد.
امام جمعه پلدشت افزود: مرزبانی یکی از مهمترین امورات است و امنیت و آرامش امروز کشور را مدیون شهداء هستیم.
طالبی با اشاره به پیاده روی اربعین حسینی گفت: امروزه حماسه ای فوق تصور در اربعین سید و سالار شهیدان رقم خورد و برخی آمار از حضور ۲۰ الی ۲۵ میلیونی جمعیت در این مراسم حکایت دارد.
وی تصریح کرد: قدرت جهانی سیدالشهداء (ع)تمامی انسان ها را دور خود جمع کرده است و دشمنان در تلاش هستند تا اهداف اربعین را تضعیف کنند و باید نسبت به این مسائل آگاه باشیم.
وی اظهار کرد: همانا با شهادت امام حسین(ع) چنان حرارتی در دل ها ایجاد شده است که تا قیامت خاموش نمی شود و رفته رفته بر عشق و ارادت مردم افزوده می شود.
خطیب نماز جمعه پلدشت با اشاره به ۱۹ آبان ماه روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه افزود: علم و دانشی که امروزه کشورمان کسب کرده است تماما در جهت صلح و توسعه بکار گرفته می شود و بر این اصل پایبند هستیم.
طالبی با اشاره به ۲۴ آبان ماه روز کتاب و کتاب خوانی گفت: بدترین خسارت برای جامعه دوری از کتاب و کتاب خوانی است، انسان ها به واسطه کتاب می توانند نسبت به علم روز آگاه شوند.
امام جمعه پلدشت با اشاره به ۲۵ آبان ماه روز وقف افزود: وقف از مهمترین مسائل و ذخیره ای برای آخرت است و تا زمانی که از آن استفاده شود خیر و برکتش نصیب فرد می شود.

تضعیف سپاه تضعیف نظام اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین حسین فصیح نیا امام جمعه شاهین دژ در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی به بحث معاد و عالم قبر پرداخت و افزود: از قبر ندا و اخباری هست که شنیدن آن برای انسان سخت است.قبر جایگاه بدن انسان و برزخ جایگاه روح وی است.

وی در خصوص عذاب و فشار قبر گفت: دو گروه فشار قبر را تفسیر کرده اند ، گروهی بر این باورند که فشار قبر برای همه اعم از کافر و مومن هست و گروهی نیز از حضرات معصوم روایت کرده اند که فشار قبر برای افرادی که اعمال صالح داشته،تربت سیدالشهدا با آنان دفن شود،محبت امیرالمومنین و ولایت در فرد باشد و یا به زیارت حرم مطهر امام حسین (ع) رفته باشد از عذاب قبر در امان خواهد بود.

خطیب نماز جمعه شاهین دژ به روز بزرگداشت علامه سید محمدحسین طباطبایی هم اشاره ای داشت و وی را عالمی بزرگ و افتخار آفرین از خطه آذربایجان خواند و افزود : آنچنانکه آیت الله مکارم شیرازی سه عامل نظم در کار،استقامت و اخلاص را رمز موفقیت یک روحانی میداند این عالم فرهیخته تمام این عوامل در وجودش نهفته بود.

فصیح نیا به بحث تحریم های آمریکا موسوم به کاتسا پرداخت و افزود: در این تحریم ها آمریکا کسانی را که دشمن اصلی اش هستند و تروریسم هستند را تحریم کرده اند.آمریکا با تحریم سپاه و سامانه موشکی سعی در جلوه نمایی سپاه به عنوان تروریسم است و با این کار بجز اینکه ماهیت تروریسم مابانه خود را به جهان ثابت کرد موجب شد تا سپاه محبوبیت بیشتری پیدا کند چراکه سپاه یاور مظلوم است و در مقابل ظلم مقتدرانه خواهد ایستاد.

امام جمعه شاهین دژ اظهار کرد: بارزترین سازمانی که منصوب به رهبری است سپاه است و تضعیف سپاه تضعیف نظام اسلامی است،از این رو مسولین تراز اول نظام اسلامی اعم از رییس جمهور و وزرایش باید در مقابل آمریکا تهاجمی عمل کنند نه اینکه عقب نشینی داشته باشند.آمریکا بدنبال منافع خود هست و با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری بالاخره مسولین به این نتیجه رسیدند که آمریکا قابل اعتماد نیست.

وی ابراز کرد: مسولینی که قبل از سفر به آمریکا صحه بر عقلانیت آمریکا میگذارند و بعد از سفر این عقلانیت را رد میکنند بایست بیشتر هوشیار باشند و بدانند که آمریکا اولا بدنبال منافع شخصی خود بوده و ثانیا در صدد تغییر ماهیت نظام اسلامی است.

حجت الاسلام حسین فصیح نیا ادامه داد: امروز آمریکا بر روی جوانان ما کار میکند و بهمین خاطر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر پرورش جوان مومن انقلابی تاکید دارند ،با این اوصاف معرفت نباید صوری و ظاهری باشد و تمام مسولین نظام بایست سیاست های نظام را بر محوریت سیاست های امام خامنه ای منطبق سازند.

حضور میلیونی زائرین در مراسم پیاده روی اربعین حسینی نشانگر قدرت نمایی اسلام است

امام جمعه چالدران در خطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به حضور میلیونی زائرین در مراسم پیاده روی اربعین حسینی این پیاده روی را نشانگر قدرت نمایی امنیت کشورهای اسلامی دانست و گفت :در این مراسم پیاده روی که نماد عظمت امت اسلامی است که از اقصی نقاط جهان اسلام با حضور میلیونی تمامی مسلمانان جهان اسلام با یک دل و هم نوا با تحمل سختی پیاده روی و کسب فیض از برکات امام حسین (ع) عازم کربلاشدند و اتحاد و همبستگی امت اسلامی را به نمایش گذاشتند

حجت الاسلام آقایی با تسلیت شهادت ۸ نفر از مرزبانان شهرستان چالدران در درگیری با عناصر ضد انقلاب در مرزهای این شهرستان بر ملت ایران اسلامی و خانواده های معظم این شهدا نا امن جلوه دادن کشور ایران اسلامی بویژه مرزها را یکی از توطئه های دشمنان اسلام برشمرد و گفت :استکبار جهانی با حمایت مالی عربستان و اسراییل سعی دارد با به شهادت رساندن رزمندگان دلیر اسلام و نا امن جلوه دادن منطقه در بین مردم رعب و وحشت ایجادنماید غافل از اینکه مرزبانان غیور ایران اسلامی با اقتدار کامل از امنیت مرزها پاسداری می کنند و به هیچ یک از بیگانگان اجازه تعدی به یک وجب از خاک پاک ایران اسلامی را نداده و نخواهند داد .

وی با اشاره به سالروز ارتحال آیت اله محمد حسین طباطبایی و نامگذاری این روز به نام هفته کتاب و کتابخوانی از ایشان به عنوان فردی فیلسوف .مفسر قران ، نویسنده ماهر و اسلام شناس یاد کرد و گفت : این شخصیت بزرگ اسلام در طول چندین سال از عمر پربرکت خویش توانست در جهت خدمت به دین اسلام کارهای بسیار بزرگی در زمینه نویسندگی از خود به یاد گار بگذارد که تفسیر المیزان نمونه بارز این شخصیت بزرگ اسلامی است .

امام جمعه چالدران همچنین به استعفای سعید حریری عامل عربستان از مسئولیت نخست وزیری لبنان با دستور سعودی ها ،بازداشت تعدای از شاهزاده های سعودی اشاره کرد.

پیاده روی عظیم اربعین حسینی باعث هراس دشمنان است

حجت الاسلام حیدری زاد امام جمعه نقده در خطبه های امروز نمازجمعه این شهرستان اربعین را بزرگترین اجتماع بشری برشمرد که مردم آزاده و وارسته از هر قوم و دینی در آن شرکت می کنند.
او افزود “پیاده روی عظیم اربعین حسینی” تبدیل به فرصتی دینی و معنوی شده که باعث هراس دشمنان است.

خطیب جمعه نقده “حیات داعش و تکفیری ها” در عراق و سوریه را رو به پایان دانست اما در عین حال نسبت به وقوع برخی اتفاقات خطرناک مثل استعفای بحث برانگیز “سعد حریری” نخست وزیر لبنان در عربستان را نشانه اتفاقاتی دانست که با هدف ضربه زدن به محور مقاومت آغاز شده و اولین قدم آن هم بی ثبات کردن لبنان است.

امام جمعه نقده تلاش دشمن برای حذف نیروهای “حشد الشعبی” در عراق به بهانه اینکه آنها ایرانی هستند را از دیگر اقدامات کشورهایی مثل عربستان ارزیابی کرد و آن را در راستای سست کردن روابط سیاسی دو کشور ایران و عراق دانست.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۵۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند

امام جمعه رشت گفت: امنیت شغلی و رفاهی کارگران باید مورد توجه مسئولان کشور قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت در مصلی امام خمینی (ره) شهر با اشاره یازدهم اردیبهشت‌ماه گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر اظهار کرد: ۱۴ میلیون کارگر زحمتکش در کشور داریم که نیازمند توجه ویژه مسئولان هستند.

وی با بیان اینکه لوازم زندگی مردم محصول رنج و زحمت کارگران است، افزود: به امنیت شغلی کارگران باید توجه شود؛ اینکه بعضی کارفرمایان، کارگر را ۸۹ روزه جذب می‌کنند، بی‌انصافی است و همه کسانی که درصدد جذب کارگر هستند باید به امنیت شغلی آنها توجه کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری خاطرنشان کرد: دشمنان این مرز و بوم چهره‌های شاخص کشور را زودتر شناختند و آنان را به شهادت رساندند؛ شهید مطهری از عالمان برجسته تاریخ معاصر بود و مکتوبات و رساله‌های علمی ایشان هنوز قابل بهره‌برداری و منشأ اثر برای همه کسانی است که دغدغه درک معارف اسلامی دارند.

آیت الله فلاحتی تصریح کرد: شهید مطهری یک اسلام‌شناس در تراز جامعه اسلامی، معتقد و پایبند به آموزه‌های اسلامی و یک شخصیت زمان‌شناس و فقیه تمام عیار بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به برخی مزایا و دستاوردهای سفر اخیر رئیس جمهور به کشور پاکستان گفت: با توجه به اینکه روابط دو کشور به‌دلیل جنایات گروهک‌های تروریستی از جمله گروهک جیش‌الظلم، کمی تیره و ملتهب شده بود؛ یکی از دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به پاکستان‌، رفع این التهابات بود و مسئولان و مرزداران دو کشور توافقاتی کردند که منجر به رفع التهابات و رونق صادرات خواهد شد.

وی با بیان اینکه میان دو کشور ایران و پاکستان یک وحدت رویه ملی علیه رژیم غاصب صهیونیستی برقرار است، افزود: دشمن در تلاش بود تا روابط میان ایران و پاکستان تیره شود و این موضوع توسعه اقتصادی و سیاسی دو کشور را نیز تحت تأثیر قرار دهد اما به اهدافشان نرسیدند.

آیت الله فلاحتی با ابراز تأسف از وتوی آمریکا علیه قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل اظهار کرد: آمریکایی‌ها اینکه نامی از فلسطینی‌ها در تاریخ بماند را هرگز نمی‌پذیرند و اسراییلِ غاصب را دولت برتر می‌دانند اما در این ایام با اعتراضاتِ شدید جوانان دانشگاهی خود هم مواجه شدند و این تظاهرات در آمریکا استخوانی دیگر در گلوی صهیونیست‌ها است؛ جوانان در اعتراضات خود گفتند که مسئولیت اداره فلسطین باید با حماس باشد؛ چیزی که برای آمریکا و صهیونیست‌ها پذیرفتنی نیست.

وی با قدردانی از رسانه‌ها جهت انعکاس پاسخ سخت و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران به اسرایی خاطرنشان کرد: از رسانه‌های مکتوب، گفتاری و رسانه ملی که به نحو مطلوب نسبت به انعکاس پاسخ جمهوری اسلامی به اسرائیل و ریزپرنده‌های اصفهان کوشیدند و با ورود به‌موقع، تبلیغات شوم دشمن را خنثی کردند تشکر می‌کنم.

کد خبر 748130

دیگر خبرها

  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • خاتمی: بازی با ایران بازی با دم شیر است / عملیات وعده صادق نشان داد که دوران موشک پایان نیافته است
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • بازی با ایران بازی با دم‌ شیر است/به‌زور کسی را بهشت نخواهیم برد اما مقابل ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست