Web Analytics Made Easy - Statcounter

ما در جلوگیری از شیوع وبا پیشرفت هایی داشته ایم اما چنانچه به همه مناطق آسیب دیده دسترسی کامل نداشته باشیم، با شکستی جدی مواجه خواهیم شد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت روز جمعه در کنفرانس خبری در ژنو اعلام کرد اگر محاصره یمن ادامه یابد، مبارزه با وبا در این کشور با «شکست جدی» مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاضله شعیب گفت « ما در جلوگیری از شیوع وبا پیشرفت هایی داشته ایم اما چنانچه به همه مناطق آسیب دیده دسترسی کامل نداشته باشیم، با شکستی جدی مواجه خواهیم شد.»

وی تأکید کرد « کنترل شیوع وبا چالشی بسیار دشوار است و بستن مرزها و همه راههای دسترسی به این کشور به این موضوع کمک نمی کند. به همین دلیل است از سعودی ها و همه طرف های حاضر در این درگیری می خواهیم به این بیندیشند که وبا همچنان در این کشور بیداد می کند.»

سازمان جهانی بهداشت بین 27 آوریل تا هشتم نوامبر 2017، 913 هزار و 741 مورد مشکوک به ابتلا به وبا را شمارش کرده است. 2196 نفر نیز براثر ابتلا به وبا جان باخته اند. از چند هفته گذشته شمار موارد مبتلا به وبا رو به کاهش است.

شعیب گفت به علت محاصره یمن، منابعی که سازمان جهانی بهداشت در یمن در اختیار دارد با کمبود مواجه است و روز چهارشنبه این سازمان نتوانست « 250 تن تجهیزات پزشکی را از راه دریا تحویل بگیرد زیرا کشتی که قاعدتا قرار بود از جیبوتی گذر کند به علت بسته بودن بندر الحدیده در یمن نتوانست این کار را انجام دهد.»

مریکسل رلانو Meritxell Relano نماینده یونیسف در یمن از طریق کنفرانس ویدیویی در این کنفرانس خبری گفت اگر این محاصره ادامه پیدا کند، ذخایر سوخت در این کشور تنها تا اواخر نوامبر وجود خواهد داشت و ما برای باز نگهداشتن مراکز درمانی و همچنین برای سامانه تأمین آب آشامیدنی به بنزین نیاز داریم.»

وی افزود: اگر هر چه سریعتر بنزین در اختیار ما قرار نگیرد، این امر برای مثال بر تهیه آب آشامیدنی تأثیر می گذارد و مبارزه با وبا را با مشکل مواجه می کند. نزدیک به شش میلیون نفر در مناطقی زندگی می کنند که خطر ابتلا به وبا در آن وجود دارد.»

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت روز جمعه در کنفرانس خبری در ژنو اعلام کرد اگر محاصره یمن ادامه یابد، مبارزه با وبا در این کشور با « شکست جدی» مواجه خواهد شد.

فاضله شعیب گفت: «ما در جلوگیری از شیوع وبا پیشرفت هایی داشته ایم اما چنانچه به همه مناطق آسیب دیده دسترسی کامل نداشته باشیم، با شکستی جدی مواجه خواهیم شد. »

وی تأکید کرد: «کنترل شیوع وبا چالشی بسیار دشوار است و بستن مرزها و همه راههای دسترسی به این کشور به این موضوع کمک نمی کند. به همین دلیل است از سعودی ها و همه طرف های حاضر در این درگیری می خواهیم به این بیندیشند که وبا همچنان در این کشور بیداد می کند.»
سازمان جهانی بهداشت بین 27 آوریل تا هشتم نوامبر 2017، 913 هزار و 741 مورد مشکوک به ابتلا به وبا را شمارش کرده است. 2196 نفر نیز براثر ابتلا به وبا جان باخته اند. از چند هفته گذشته شمار موارد مبتلا به وبا رو به کاهش است.

شعیب گفت: به علت محاصره یمن، منابعی که سازمان جهانی بهداشت در یمن در اختیار دارد با کمبود مواجه است و روز چهارشنبه این سازمان نتوانست « 250 تن تجهیزات پزشکی را از راه دریا تحویل بگیرد زیرا کشتی که قاعدتا قرار بود از جیبوتی گذر کند به علت بسته بودن بندر الحدیده در یمن نتوانست این کار را انجام دهد.»

مریکسل رلانو Meritxell Relano نماینده یونیسف در یمن از طریق کنفرانس ویدیویی در این کنفرانس خبری گفت اگر این محاصره ادامه پیدا کند، ذخایر سوخت در این کشور تنها تا اواخر نوامبر وجود خواهد داشت و ما برای باز نگهداشتن مراکز درمانی و همچنین برای سامانه تأمین آب آشامیدنی به بنزین نیاز داریم.»

وی افزود: اگر هر چه سریعتر بنزین در اختیار ما قرار نگیرد، این امر برای مثال بر تهیه آب آشامیدنی تأثیر می گذارد و مبارزه با وبا را با مشکل مواجه می کند. نزدیک به شش میلیون نفر در مناطقی زندگی می کنند که خطر ابتلا به وبا در آن وجود دارد. »

منبع: خبرگزاری صدا و سیما ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۷۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح فجرانه کالابرگ ادامه پیدا می‌کند؟

اجرای طرح کالابرگ الکترونیک از ابتدای سال ۱۴۰۲ به صورت سراسری در کشور، ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست کم‌چرب، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند برای حفظ سفره مردم از تورم در سبد غذایی آغاز شد.

با گسترش اجرای سراسری طرح کالابرگ در نهایت، هفت دهک درآمدی تحت پوشش این طرح قرار گرفتند به صورتی که این هفت دهک درآمدی ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه خود را از میان ۱۱ قلم کالای سبد غذایی تعریف شده خریداری می‌کردند، مشمول دریافت یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی می‌شدند.

همزمان با شروع سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سال گذشته، دولت از ۱۷ بهمن‌ به مدت سه ماه یعنی تا ۱۸ اردیبهشت مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک را تحت عنوان طرح فجرانه اجرا کرد و این فاز جدیدی بود که شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه حذف شد و اعتبار تشویقی آن از ۱۲۰ هزار تومان (اعتبار تشویقی کالابرگی) به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

مبلغ حمایتی دولت به صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود. البته خانوار می‌تواند اقلام طرح را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خرید کند و امکان جا به جایی اعتبار بین گروه‌های کالایی مقدور نیست.

از همین رو می‌توان گفت با اجرای طرح فجرانه، فردی با دهک درآمدی یک تا ۳ به جای دریافت ۴۰۰ هزارتومان یارانه، ۶۲۰ هزارتومان و فردی با دهک درآمدی چهار تا هفت، به جای دریافت ۳۰۰ هزارتومان، ۵۲۰ هزارتومان یارانه دریافت می‌کند.

در حال حاضر فقط دو روز تا پایان طرح سه ماهه فجرانه کالابرگ باقی مانده و دولت هنوز برنامه جدید خود را برای ادامه یا توقف این طرح اعلام نکرده است، اما علیرضا عسگریان؛ معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به طور متوسط بیش از ۸۶ درصد مردم در سطح کشور در طرح فجرانه کالابرگ مشارکت کردند که امیدواریم این طرح ادامه پیدا کند. اما از آنجا که ادامه این طرح نیازمند منابع زیادی است باید در بالاترین سطح کشور تصمیم‌گیری شود.

وی گفت: میزان استقبال مردم از این طرح  زیاد بود، به طوری که در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول در ۱۱ قلم کالا مشخص شده خریداری شده است.

عسگریان با بیان اینکه در طرح فجرانه کالابرگ حدود ۱۴۰ میلیون بسته غذایی توزیع شده است گفت: هر شب تسویه با فروشگاه‌ها انجام می‌شود و حدود ۱/۲ میلیون سند ظرف مدت اجرای طرح تسویه شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا: ۲۶۵۰۰ خودرو در انبارهای غیررسمی پیدا کردیم / مسئولان از خودروهای شوتی حمایت می‌کنند
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • مبارزه با سوسک خرما در ۷۰ هکتار از نخلستان‌ها
  • راز معمای جسد بی‌سر مرد افغانستانی در اتوبان همت تهران فاش شد
  • طرح فجرانه کالابرگ ادامه پیدا می‌کند؟
  • پولشویی
  • عباس آخوندی: هر طرحی که در منطقه بر مبنای حذف قدرت‌های جهانی ارائه شود، از همان ابتدا با شکست مواجه خواهد شد
  • تاریخ بشریت ادامه راه انبیاء در مبارزه با جریان استکبار است
  • دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات: مالیات مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است
  • گواردیولا: بایرن مونیخ را خیلی دوست دارم و آرزو می‌کنم به زودی سرمربی خود را پیدا کند