Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از درخواست ترامپ از عربستان سعودی در مورد عرضه ی اولیه ی سهام شرکت آرامکو در بازار نیویورک،  بریتانیا پیشنهاد تصمین یک وام ۲ میلیارد دلاری را روی میز سران آرامکو گذاشته تا نظر آنان را نسبت به قراردادن سهام این شرکت در بازار بورس لندن جلب کند. ارائه ی وام توسط بریتانیا به وسیله ی نهاد اعتباری دولت  این کشور که ''تامین مالی صادرات بریتانیا'' نام دارد انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از دویچه وله، روز پنجشنبه دولت بریتانیا تایید کرد که پیشنهاد تضمین وام ۲ میلیارد دلاری (۱.۷۱ میلیارد یورو) را روی میز مسوولان شرکت آرامکوی عربستان سعودی گذاشته است. این در حالی است که پادشاهی سعودی در حال بررسی قرار دادن احتمالی سهام این شرکت در بورس لندن است. این در حالی است که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا شخصا تایید کرده که طی تماس هایی تلفنی از مسوولان عربستان سعودی خواسته که سهام شرکت آرامکو را در بازار بورس نیویورک عرضه کنند.  قرارگرفتن سهام آرامکو در بازار بورس احتمالا بزرگترین عرضه ی سهام یک شرکت در دنیا خواهد بود. 
قرار است که در سال آینده ی میلادی عربستان سعودی ۵ درصد از سهام شرکت آرامکو، به عنوان بزرگترین تولید کننده ی نفت جهان، را عرضه ی اولیه ی عمومی کند. عرضه ی سهام شرکت آرامکو در بازار بورس ریاض و بورس یک کشور خارجی انجام می شود. در این خصوص،  بازار بورس لندن باید با بازار بورس نیویورک، توکیو و هنگ کنگ رقابت کند. باید خاطر نشان کرد که برای بریتانیا عرضه ی عمومی سهام شرکت آرامکو در بازار بورس لندن بسیار مهم است زیرا وجهه ی بازار بورس لندن پس از تصمیم بریتانیا مبنی بر خروج از اتحادیه اروپا در خطر گرفته است. لازم به ذکر است که ترزا می نخست وزیر بریتانیا  و خاویر رولت مدیر عامل تامین مالی صادرات بریتانیا در اوایل سال جاری میلادی برای مذاکره در این خصوص به ریاض رفته بودند. 
ارائه ی وام توسط بریتانیا به وسیله ی نهاد اعتباری دولت  این کشور که ''تامین مالی صادرات بریتانیا'' نام دارد انجام می شود. این نهاد به منظور بهتر کردن بالانس تجاری بریتانیا به خریداران خارجی پیشنهاد تامین مالی می دهد. دولت بریتانیا اعلام کرده است که '' حمایت نهاد تامین مالی صادرات بریتانیا (از شرکت آرامکو) در غالب ارائه ی تضمین دو میلیارد دلاری (۱.۷۲ میلیارد یورویی) برای یک وام بانکی خواهد بود''. 
مسئولان عربستان سعودی اعلام کرده اند که دلیل عرضه ی عمومی سهام شرکت آرامکو، ''متنوع سازی'' اقتصاد این کشور و خارج کردن آن از حالت تک محصولی است. پیشنهاد اخیر بریتانیا به شرکت سعودی آرامکو به نوعی کمک به عربستان برای تحقق هدف خود محسوب می شود. از سویی دیگر، برخی تحلیلگران این سوال را مطرح کرده اند که اساسا عربستان سعودی که دارای بزرگترین غول نفتی دنیا است چرا باید به دنبال تسهیلات اعتباری از بریتانیا باشد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۸۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد

به گزارش جام جم آنلاین، این شبکه گزارش داد لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه به عنوان یک کانال دیپلماتیک اصلی بین بن سلمان و دولت جو بایدن، رئیس جمهور کنونی ظاهر شده است؛ کانالی که تلاش‌هایی را که در دوره ترامپ برای دستیابی به توافق عادی سازی روابط بین عربستان و رژیم صهیونیستی آغاز شد، افزایش داد.

این شبکه آمریکایی افزود که در آخرین سفر گراهام به عربستان سعودی در اواخر ماه گذشته میلادی، او و بن سلمان با ترامپ تماس گرفتند. طبق این گزارش، این تماس تقریباً پنج دقیقه طول کشید.

دو فرد آگاه از این تماس به این شبکه گفتند: «مکالمه دوستانه و بیشتر شامل تبادل نظر و گفت‌وگوهای غیررسمی درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود.»

یکی از این منابع گفت: «در مقطعی ترامپ آمار و ارقام نظرسنجی‌های خود را اعلام کرد»، در حالی که این ۲ منبع گزارش دادند که «توافق عادی‌سازی روابط حتی یک بار هم در آن تماس مطرح نشد».

این تماس خلاصه شد به اینکه چگونه ترامپ در خصوص دستیابی به توافقی که مقامات آمریکایی، اسرائیلی و سعودی آن را برای دستیابی به «ثبات پایدار در خاورمیانه» حیاتی می‌دانند، «در افق ظاهر می‌شود».

افراد مطلع از این موضوع به سی ان ان گفتند در حالی که رئیس جمهور سابق از مذاکرات مربوط به سازش آگاه است، اما «در این مذاکرات دخالتی ندارد».

این شبکه اشاره کرد نگرانی واقعی در میان برخی از شرکت کنندگان در مذاکرات جاری وجود دارد که «ترامپ ممکن است تلاش کند هر گونه توافقی مربوط به دولت بایدن را خنثی کند، نظیر آنچه در اوایل سال جاری انجام داد و از جمهوری خواهان در کنگره خواست تا از توافقنامه مهاجرتی بین ۲ حزب حمایت نکنند.

افراد نزدیک به ترامپ می‌گویند که رئیس‌جمهور سابق معتقد است که اگر بتواند به کاخ سفید بازگردد، می‌تواند در مورد توافق بهتری با سعودی‌ها مذاکره کند و همچنین به دنبال مشارکت یا کار فعالانه برای خنثی کردن هر نوع توافق عادی سازی روابط در دوران بایدن نیست».

۲ مقام آمریکایی گفتند که تماس ترامپ با محمد بن سلمان «در کاخ سفید به مذاقشان خوش نیامد» اگرچه آنها به صراحت گفتند که هیچ مدرکی دال بر تأثیر آن بر مذاکرات بین نمایندگان بایدن و همتایان سعودی آنها وجود ندارد».

گراهام مقامات بایدن را از آن تماس مطلع کرد و گفت که آنها «درک می‌کنند که چرا او می‌خواهد ترامپ را در جریان قرار دهد».

سناتور گراهام به سی‌ان‌ان گفت که «همه کار انجام می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که توافق در زمان بایدن منعقد می‌شود، تا حدی به این دلیل که معتقد است بایدن شانس بیشتری برای بسیج حمایت دموکرات‌ها در کنگره خواهد داشت».

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • افت تراز یک پله‌ای ارزش دلاری بورس تهران!
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان