Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، این‌بار بیش از سه‌هزار نفر از دانشجویان از ساعت 6 صبح پنجشنبه، 18 آبان‌ماه جلوی در دانشگاه تهران گردهم جمع شدند تا سینه‌زنان خود را به حسینیه امام‌خمینی(ره) برسانند و مابقی مراسم عزاداری را در محضر رهبر انقلاب برپا کنند؛ مراسمی که قرار بود در آن حجت‌الاسلام پناهیان به‌عنوان سخنران و میثم مطیعی نیز به‌عنوان مداح حضور داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عقربه‌های ساعت هشت صبح را نشان می‌داد و بیشتر دانشجویانی که کل مسیر دانشگاه تهران تا حسینیه را پشت‌سر هم حرکت کرده بودند، خود را به داخل حسینیه امام‌خمینی(ره) رسانده و مشغول مدیحه‌سرایی بودند، از سوی دیگر شوق و اضطراب نیز از نگاه دانشجویانی که همچنان در صف گیت‌های بازرسی مانده بودند به‌راحتی نمایان بودند؛ بالاخره با گذشتن زمان و رسیدن به ساعت 9 صبح، مراسم عزاداری دانشجویان نیز شروع شد.

با ورود مقام معظم رهبری به حسینیه و نشستن در میان قاضی‌زاده وزیر بهداشت و حجت‌الاسلام محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نه‌تنها همه نگاه‌ها به سمت دیگر حسینیه جلب شد بلکه بسیاری از دانشجویان از حالت نشسته به نیم‌خیز درآمدند تا از این طریق بتوانند بیشتر و بهتر رخ محبوب‌شان را ببینند؛ البته در کنار رهبر انقلاب وزیر علوم، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر مسئولان دیگر آموزش عالی نیز نشسته بودند.

مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان آغاز شد؛ او در ابتدای سخنان خود با تبیین مفهوم «نصرت ولی خدا» آن را عبارتی عمیق و برجسته خواند و گفت: «در پناه نصرت ولی خداست که ایمان و تقوای الهی ظهور و بروز می‌یابد.»
وی زیارت اربعین را اوج محبت مردم به ولی خدا دانست و افزود: «پیاده‌روی اربعین تمدن‌ساز و تجلی محبت و ایمان مردم و موجب اقتدار حق است.»

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به پیاده‌روی بزرگ اربعین خاطرنشان کرد: «فرهنگ پیاده‌روی اربعین باید در همه شئون زندگی و تولیدات فرهنگی جامعه ما تجلی یابد.»

بعد از پایان یافتن صحبت‌های حجت‌الاسلام پناهیان و مداحی پرشور و حال میثم مطیعی، نوبت به اقامه نماز ظهر و عصر رسید و دانشجویان هنوز سلام نماز ظهر را نخوانده بودند که فریادهای یکی از دانشجویان اهل فریدون‌شهر توجه همه را به خود جلب کرد؛ جوانی که با صدای رسا و بلند از رهبری می‌خواهد چنددقیقه‌ای را برایشان صحبت کند و ایشان نیز با این درخواست موافقت می‌کنند. طلب کردن میکروفن از سوی رهبر انقلاب کافی بود تا دانشجویان یکپارچه شعار «این همه لشکر آمده/ به عشق رهبر آمده» را یکصدا و یک‌نفس فریاد بزنند و بی‌صبرانه منتظر سخنرانی رهبر انقلاب بمانند.

استقامت کنید؛ راه حق ناهموار اما خوش عاقبت است

رهبر معظم انقلاب چند دقیقه‌ای را برای دانشجویان حاضر در مراسم صحبت کردند که متن کامل صحبت‌های ایشان به شرح زیر است.

من در برنامه‌ امروز عرایضی ندارم؛ الحمدلله استفاده کردید، همه شنیدید، من هم مثل شما شنیدم و بهره بردم. به ‌هر حال این دیدارها، این اجتماعات، این یادآوری‌ها من و شما را بایستی در راهی که در پیش داریم تقویت کند. عزم ما را ثابت کند، ثاقب کند.



در دعا می‌خوانید اللّهمّ ارزُقنی علما واسعا و عزما ثاقباً... عزم و اراده‌ محکم و پایدار داشته باشیم در این راه. راه، راه درستی است؛ هدف، هدف بسیار والایی است و اقدام جوان‌های امروز، مردم امروز، برادران و خواهران ما، در حرکت در این راه مبارک انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، ان‌شاءا... حرکت محبوب الهی است، مرضیِّ الهی است.

منتها آنچه مهم است و همه‌مان باید در نظر داشته باشیم، ثبات در این راه است؛ ثبات در این راه! در دو جای قرآن «استقم» دارد؛ استقامت کردن یعنی ثبات ورزیدن در این راه و تحت‌تاثیر عوامل گوناگون قرار نگرفتن. راه، راه همواری نیست؛ راه خدا، راه تلاش در راه خدا، راه اقامه حق و عدل، راه رسیدن به تمدن اسلامی و نظام حقیقی اسلامی و جامعه‌ اسلامی، راه دشواری است؛ راهی است که پیغمبران در این راه به زحمت حرکت کردند و پیش رفتند.

امروز بحمدا... ملت ایران وقتی به پشت‌سر خود نگاه می‌کند، موفقیت‌های فراوانی را می‌بیند. پیش رو هم همین‌جور؛ پیش رو هم کاملا امیدبخش و خوش‌عاقبت است؛ در این هیچ تردیدی نیست. منتها راه، راه همواری نیست؛ راه پرپیچ و خمی است، راه پرفراز و نشیبی است، راهی است که بعضی‌ها ممکن است در این راه به‌خاطر برخورد با عوامل نامساعد، از عزم و اراده‌شان کاسته بشود؛ سعی‌تان این باشد که از عزم و اراده‌تان در این راه کاسته نشود. روزبه‌روز ان‌شاءا... ثابت‌قدم‌تر بشوید.

منبع: فرهیختگان

اربعین بیت رهبری حسینیه امام خمینی مقام معظم رهبری

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۱۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌ای که رهبر انقلاب برای پژوهشگاه رویان داشته‌اند

عبدالحسین شاهوردی رئیس پژوهشگاه رویان در برنامه برمودا حاضر شد و به سوالاتی درباره فعالیت‌های پژوهشگاه پاسخ داد. شاهوردی درباره توانایی‌های متخصصان کشورمان برای تولید اعضای بدن انسان صحبت و توصیه‌ای را که رهبر معظم انقلاب برای کار در عرصه مهندسی بافت داشتند، بیان کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • جمعی از معلمان با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • توصیه‌ای که رهبر انقلاب برای پژوهشگاه رویان داشته‌اند
  • برگزاری تجمع دانشجویی «تا مسجدالاقصی» در قزوین
  • آیا می شناسیدش؟
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • جامعه نخبگانی غرب، مفهوم نامه سال ۹۴ رهبر انقلاب را امروز درک کرد