Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان، با بیان این‌که مرکز علوم اسلامی دانشگاهیان در چندین دانشگاه ازجمله دانشگاه لرستان وجود دارد، گفت: دانشجویانی هستند که علاقمند هستند وقت بیشتری را برای دروس معارف بگذارند که این دانشجویان می‌توانند به مرکز علوم اسلامی دانشگاهیان مراجعه ‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که این مرکز روزهای پنج‌شنبه کلاس‌های مربوط به مسائل اخلاقی، اعتقادی و سیاسی و بینش اسلامی را برای داوطلبان برگزار می‌کند و دانشجویان به‌جای ۱۲ واحد، ۶۰ واحد را می‌گذرانند، اظهار کرد: البته ماهیانه و فصلی برخی اساتید برجسته کشوری را برای پاسخ‌گویی به سؤالات دانشجویان را به استان دعوت می‌کنیم.

حسینی با بیان این‌که تعمیق آگاهی و تبیین ارزش‌های اسلامی از اهداف ارائه دروس معارف در دانشگاه‌هاست، گفت: هدف از ارائه دروس معارف در دانشگاه‌ها توسعه و تعمیق آگاهی و علایق اسلامی دانشجویان، تبیین ارزش‌های اسلامی و افزایش بینش سیاسی آنهاست.

وی در ادامه گفت: این‌که انتظار داشته باشیم دانشگاه همه کجی‌ها را اصلاح کند، خیلی آرمانی است چراکه پیامبراکرم(ص) نتوانستند همه افراد را اصلاح و معضلات اخلاقی و اجتماعی را برطرف کنند.
کلاس دروس معارف؛ محلی برای گفت‌وگوها

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان افزود: کلاس دروس معارف محلی برای گفت‌وگوهاست و اساتیدی که در دانشگاه‌ها حضور دارند و دارای مجوز از نهاد رهبری هستند معمولاًً افرادی بوده که خیلی اهل مطالعه و بحث و گفت‌وگو هستند و دانشجویان آزادانه سؤالات، شبهات و اعتراضات خود را به برخی مسائل شرعی بیان می‌کنند و با سعه‌صدر و علم کافی به دانشجویان پاسخ می‌دهند.

حسینی در پایان گفت: دانشجویان کارشناسی در طول دوره تحصیل خود ۱۲ واحد معارف شامل انقلاب، تاریخ، اندیشه، اخلاق و آئین اسلامی و...) را می‌گذرانند.

انتهای پیام/د

کلاس‌های اخلاقی، اعتقادی و سیاسی در مرکز علوم اسلامی دانشگاهیان لرستان می شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۲۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد شهرکرد در حمایت از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از چهارمحال و بختیاری، مراسم تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در اعتراض به برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با دانشجویان تجمع‌کننده حامی فلسطین، برگزار شد.

اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در جوار قبور مطهر شهدای گمنام دانشگاه، با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، انزجار خویش از این دو کشور ظالم و خونخوار و نیز حمایت خود از دانشجویان حامی فلسطین را اعلام کردند و بیانیه‌ای در همین راستا قرائت شد.

متن کامل بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

تجمع استادان و دانشجویان دانشگاه‌های مطرح جهان، به‌خصوص در آمریکا و اروپا، در چند روز گذشته، علیه جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی، نشان داد که روح آزادمردی و انسان‌دوستی در قلب‌های دانشگاهیان در سراسر دنیا، زنده است؛ این جنبش‌ها و خیزش‌ها نشان می‌دهد که وجدان بیدار استادان و دانشجویان در تمام دانشگاه‌های جهان، ظلم و ستم اقلیتی رو به زوال، بر مردمی با پشتوانه‌ای به وسعت تاریخ را برنمی‌تابند و بی‌شک صبح پیروزی نزدیک است؛ همچنان که امامین انقلاب اسلامی ایران، مکرراً وعده آن را داده‌اند؛ از سوی دیگر سرکوب و دستگیری معترضین نشان داد که شعار رنگ‌ورو باخته دموکراسی و آزادی بیان، در دنیای غرب، خالی از محتوا است.

حمله پلیس به دانشجویان و بازداشت استادان آزادی‌خواه و عدالت‌طلب آمریکایی و اروپایی که بر علیه حمایت از نسل‌کشی در غزه، اقدام انسان‌دوستانه، انجام داده‌اند، بیانگر این است که سردمداران و هیئت حاکمه آمریکا، حاضرند، استادان و دانشجویان خود را قربانی‌امیال پست صهیونیست‌ها کنند.

ما استادان، کارمندان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، همراه و هم‌زبان با سایر دانشگاهیان کشور، ضمن اعلام انزجار از نسل‌کشی و جنایات وحشیانه رژیم غاصب، حمایت خود را از جنبش جهانی دانشگاهی، علیه این اقلیت سفاک، اعلام می‌کنیم و معتقدیم که سازمان‌های بین‌المللی در این زمینه، باید ورود کرده و وحشی‌گری در غزه را متوقف کنند؛ همچنین عدالت‌طلبی، آزادی‌خواهی و اعتراض به این آدم‌کشی‌ها را حق هر انسان آزاده‌ای، از جمله فرهیختگان دانشگاهی می‌دانیم و سرکوب این نوع اعتراضات را به شدت محکوم می‌کنیم.

والسلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته

دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد

خبرنگار: محمدرضا نیازی شهرکی

انتهای پیام/

کد خبر: 1228777 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال فلسطین آمریکا اسرائیل جنبش دانشجویی نقض آزادی بیان

دیگر خبرها

  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد شهرکرد در حمایت از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • طنین شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» در دانشگاه لرستان
  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه علوم سیاسی (سیانس پو) پاریس را مسدود کردند