Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل امتداد نیوز، یک گزارش محرمانه ناظران تحریم های سازمان ملل به شورای امنیت که روز جمعه توسط خبرگزاری رویترز رویت شده است حاکی است، دولت سودان جنوبی از مواد غذایی به عنوان یک سلاح جنگی استفاده می کند تا غیرنظامیان را به واسطه مسدود کردن کمک هایی که زندگی آنها را نجات می دهد، هدف قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش به نقل از ناظران سازمان ملل افزود: طی سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میلادی، عملیات ارتش سودان جنوبی در شهر “وائو” در شمال غرب این کشور و مناطق اطراف آن تعداد زیادی از غیرنظامیان را هدف قرار داده و موجب بی خانمان شدن بیش از ۱۰۰ هزار نفر شده است.

این گزارش نشان می دهد که دولت سودان جنوبی عمدا در سال ۲۰۱۷ میلادی مانع از ارسال کمک های غذایی برای غیرنظامیان در این مناطق شده است. این اقدام دولت سودان جنوبی همانند استفاده از مواد غذایی به عنوان سلاح جنگی است و هدف اصلی دولت آسیب وارد کردن به غیرنظامیانی بوده که با دستوراتش مخالفت کرده اند.

بازرسان سازمان ملل افزودند: ممانعت از ارسال کمک های غذایی موجب ناامنی شدید غذایی در بین بخش های گسترده ای از جمعیت سودان جنوبی شده و سوء تغذیه و مرگ تعدادی از غیرنظامیان را در پی داشته است.

دفتر نمایندگی سودان جنوبی در سازمان ملل هنوز به این گزارش واکنشی نشان نداده است. سودان جنوبی اواخر سال ۲۰۱۳ میلادی درگیر جنگ داخلی شد، یعنی دو سال پس از استقلال از سودان و یک سوم جمعیت ۱۲ میلیون نفری آن خانه و کاشانه خود را ترک کردند.

سازمان ملل هشدار داده است که خشونت در سودان جنوبی زمینه های مساعدی را برای نسل کشی فراهم کرده است.

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل اواخر ماه گذشته به سودان جنوبی سفر کرد و در دیدار با رئیس جمهور این کشور هشدار داده است که واشنگتن اعتمادش را به دولت سودان جنوبی از دست داده و این خطر وجود دارد که اگر روند صلح را دنبال نکند، حمایت واشنگتن را از دست بدهد.

برخی ارزیابی ها نشان می دهد که ۱۶۴ کودک کم سن و سال و افراد مسن جان خود را به خاطر گرسنگی و بیماری طی ژانویه تا سپتامبر ۲۰۱۷ از دست داده اند.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۴۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ حمله موشکی سرایا القدس به نیروها و ادوات جنگی اشغالگران در نتساریم

گروهان‌های قدس صحنه‌هایی از حمله موشکی به نیروها و ادوات جنگی اشغالگران اسرائیلی در محور نتساریم را منتشر کرد.

دریافت 11 MB

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • قمه‌کشی به لندن رسید/ چند نفر بازداشت شدند
  • نتانیاهو نشست کابینه جنگی را لغو کرد/ احتمال حمله زمینی به رفح
  • فیلم/ حمله موشکی سرایا القدس به نیروها و ادوات جنگی اشغالگران در نتساریم
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • سقوط بالگرد ارتش کلمبیا در منطقه جنگی/ تمام ۹ سرنشین کشته شدند
  • شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند