Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > لرستان - جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی استان لرستان با محوریت تالابهای پلدختر با حضور بدری رئیس کل داد گستری استان در شهرستان پلدختر برگزار گردید.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، با حضور بدری رئیس کل دادگستری استان لرستان، مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، کاظمی نماینده شهرستان پلدختر، رازانی دادستان استان، فرماندار شهرستان پلدختر و همچنین چند تن از مدیران کل استانی و مسئولین شهرستانی جلسه شورای حفاظت اراضی ملی با محوریت تالابهای پلدختر در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار، و از این تالابها بازدید به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان لرستان در این جلسه ضمن تشکر و قدردانی از مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان بخاطر تلاش و کوشش فراوان جهت حفاظت و حراست از محیط زیست استان خصوصاٌ در بحث احیاء تالابهای شهرستان پلدختر، عدم قوانین به روز وکمبود نیروی انسانی در سازمان حفاظت محیط زیست را از مهمترین مشکلات این سازمان در حفاظت و حراست از ذخایر زیستی کشور نام برد.

وی با اشاره به اهمیت بحث فرهنگ سازی در تمام زمینه ها، بر فرهنگ سازی و آگاهی بخشی در عرصه محیط زیست و منابع طبیعی تاکید نمود و از آن به عنوان یک ابزار مهم در حفاظت و حراست از محیط زیست و منابع طبیعی نام برد.

بدری ضمن تاکید بر برخورد قاطع دستگاه قضا با متصرفین و متجاوزین به اراضی ملی و انفال، از تالابها و عرصه های و چشم اندازهای طبیعی بعنوان ابزارهای اصلی رونق صنعت گردشگری در استان نام برد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در این جلسه ضمن تشکر از مسئولین ارشد دستگاه قضا در استان جهت پیگیری و رصد مسائل زیست محیطی و برخورد قاطع با متخلفین این حوزه، از تلاش و جدیت این اداره کل در رفع تصرف از اراضی ملی خصوصا در مناطق تحت مدیریت خبر داد.

فتحی بیرانوند با اشاره به چالشهای زیست محیطی شهرستان پلدختر خصوصاٌ در بحث ریزگردها، واژگونی تانکرهای حامل مواد نفتی و عدم رعایت حقابه تالابها از آمادگی کامل سازمان حفاظت محیط زیست جهت احیاء این تالابها با در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی و تامین منافع مردم محلی خبر دادند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان عدم رعایت حقابه و تبدیل تالابها به اراضی کشاورزی را از مهمترین مشکلات تالابها در شهرستان پلدختر نام برد و عنوان نمود تالابهای پلدختر خصوصاٌ تالاب گری بلمک با توجه به اینکه در مسیر کریدور شمال به جنوب قرار دارد و دارای چشم انداز بسیار زیبایی می باشد از اولویت های این اداره کل جهت احیاء، حفظ و حراست می باشد.

در پایان جلسه بازدید میدانی توسط تمام اعضاء از تالابهای شهرستان پلدخترصورت پذیرفت و اعضای شورای حفاظت از اراضی ملی با مشکلات و معضلات زیست محیطی این تلابها از نزدیک آشنا شدند.

 

46

 

کلید واژه‌ها : استان لرستان -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۴۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضائیان صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی پیگیری‌های چند ماه اخیر اداره حفاظت محیط زیست پردیس و دریافت گزارشات مردمی مبنی بر تخلیه نخاله ساختمانی و پسماند خانگی غیر مجاز در حوزه شهرستان، حدود ۲۰ مورد راکب متخلف خودرو تخلیه غیرمجاز پسماند و نخاله ساختمانی، اعلام جرم و به دادستانی شهرستان معرفی شده است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پردیس گفت: اداره حفاظت محیط‌زیست پردیس با استناد به ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، این خودروها و سایر خودروهایی که پلاک آنها توسط شهروندان و دوست‌داران محیط زیست ارسال کرده بودند را اعلام جرم کرده و جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی کرده است.

وی افزود: که مردم هوشیار شهرستان پردیس، در صورت مشاهده مواردی اینچنین، گزارشات این تخلفات را به شماره تماس ۷۶۲۸۶۴۰۰ به اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس و همچنین سامانه ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست گزارش کنند.

کد خبر 6089533

دیگر خبرها

  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی