Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@20:58:07 GMT

استقبال 290 هنرمند از جشنواره موسیقی منطقه ای لیلم

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۴۴۸۳۹

استقبال 290 هنرمند از جشنواره موسیقی منطقه ای لیلم

ساری-ایرنا- معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت که 290 هنرمند در بخش گروهی و انفرادی آثارشان را به دومین جشنواره موسیقی فولکلور مازندران با نام موسیقی بومی البرزنشینان لیلِم ارسال کرده اند .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : در بخش انفرادی 160 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد 110 اثر با بررسی هیات داوران به بخش رقابتی جشنواره راه یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت : هنرمندان راه یافته به بخش رقابتی شامل 22 نفر در بخش آواز محلی ، 20 نفر در بخش دسرکوتن (نقاره) ، 18 نفر در حوزه دوتار ، 2 نفر در بخش سرنا، چهار نفر در بخش قرنه ، 11 نفر در کمانچه محلی ، 13 نفر در بخش لگن نوازی و 20 نفر در رشته لله وا هستند.
دبیر دومین جشنواره البرزنشینان لیلم با اشاره به راهیابی هفت گروه مازندرانی به بخش گروهی این جشنواره یادآور شد: برای نخستین بار بخش پژوهش نیز به جشنواره اضافه شده که تا آخرین روز ارسال آثار هفت مقاله پژوهشی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
محمدی خاطرنشان کرد : تعداد هشت گروه البرزنشین در بخش جنبی و دو گروه خارجی در بخش بین‌الملل جشنواره نیز به اجرای برنامه خواهند پرداخت.
دومین جشنواره موسیقی فولکلور مازندران با نام موسیقی بومی البرزنشینان لیلِم در آذر ماه جاری با محوریت حفظ موسیقی غنی مازندران و شناخت استعدادهای پنهان در حوزه موسیقی بومی و نیز حمایت از هنرمندان این حوزه برگزار می شود.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به استقبال شایسته هنرمندان از جشنواره و کاهش میانگین سنی شرکت کنندگان ، گفت : یکی از مهم ترین دلایل برگزاری جشنواره هایی مانند لیلم، ماندگاری موسیقی‌های سنتی و اصیل بومی و معرفی بیشتر این هنر برای نسل جدید است.
دومین جشنواره سراسری موسیقی البرز نشینان لیلم از هفتم الی دهم آذرماه با همراهی استان‌های مازندران، گیلان، گلستان، سمنان ، بخش‌هایی از تهران و چند گروه از کشورهای همسایه دریای خزر در سالن هلال احمر ساری برگزار می شود.
خبرنگار : فاطمه رحمتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
3009/1654

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۴۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، دبیرخانه جشنواره استانی هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری مازندران، راه یافتگان گروه‌های نمایشی به مرحله استانی جشنواره را معرفی کرد.

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار "این صحنه خانه‌ماست" در بخش‌های نمایش (صحنه، عروسکی، زنده- عروسکی)، نمایش خلاق (نمایش کتابخانه‌ای، بازی نمایش) و نمایشنامه‌نویسی، ۲۰ اردیبهشت برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسالان برگزار می‌شود.

داوری مرحله استانی این جشنواره را: سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

بر اساس نظر هیات داوران، گروه‌های نمایشی: دختر بوته گوجه فرنگی به کارگردانی: ناهید دادخواه از ساری – نمایش من دیگه خوابم نمیاد به کارگردانی: محسن عظیمی پویا از مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ چالوس- نمایش چه حکمتی است در این مردن به کارگردانی: محمد جواد ملک محمودی از گلوگاه- نمایش جادوی سیاه به کارگردانی: سمانه غزاییان از مرکز فرهنگی هنری بهشهر و نمایش آبگیری برای زندگی به کارگردانی: رضا اسماعیل زاده از مرکز فرهنگی هنری رامسر به مرحله استانی راه یافتند.

دیگر خبرها

  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس