Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@18:34:42 GMT

آتش‌نشانان یاسوج حتی لباس هم ندارند

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۴۶۱۶۶

آتش‌نشانان یاسوج حتی لباس هم ندارند

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، آتش پاد سوم محمد رستمی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی یاسوج امروز، 20 آبان‌ماه اظهار کرد: آتش نشانی یاسوج 8 دستگاه خودرو سنگین دارد که از این تعداد سه دستگاه خودرو فرسوده و بالای 30 سال سن دارند و سه دستگاه خودرو نیز دو منظوره امداد و نجان و اطفاء حریق هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: همچنین دو دستگاه سبک غواصی و کوهستان داریم که هر دو دستگاه فرسوده هستند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی یاسوج خاطرنشان کرد: 55 نفر نیرو در آتش نشانی یاسوج مشغول به کارند که از این تعداد 8 نفر ستاد و مابقی عملیاتی  هستند.
یاسوج با کمبود شدید آتش‌نشان مواجه است
رستمی با بیان اینکه با کمبود شدید نیروی آتش نشان در یاسوج مواجهیم، تصریح کرد: طبق چارت سازمانی باید 80 نفر آتش نشان داشته باشیم.
وی ادامه داد: 23 نفر از نیروهای فعلی آتش نشانی یاسوج شرکتی هستند که انتظار داریم با توجه به اینکه نیروهای تخصصی‌اند، اقدامات لازم برای تبدیل وضعیت آنها از سوی شهرداری و استانداری صورت گیرد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی یاسوج عنوان کرد: هم اکنون سه ایستگاه آتش نشانی عملیاتی در سطح شهر یاسوج داریم که طبق استاندارد باید به ازای هر 50 هزار نفر جمعیت یک ایستگاه آتش نشانی داشته باشیم و با این وضعیت تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی یاسوج به استاندارد نزدیک است.
نیازمند ایستگاه‌های جدید هستیم
رستمی تاکید کرد: با توجه به اینکه به تمامی روستاهای حومه شهر یاسوج تا شعاع 50 کیلومتر خدمات‌رسانی می‌کنیم با کمبود ایستگاه مواجهیم که امیدواریم در روستای سرآبتاوه جهت دسترسی بیشتر یک ایستگاه آتش نشانی ایجاد و راه‌اندازی شود.
وی بیان کرد: تعدادی خودرو آتش نشانی به برخی دهیاری‌های روستاهای حومه یاسوج داده شده اما متاسفانه به‌علت نداشتن نیرو بدون استفاده و کارآیی مانده‌اند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی یاسوج یادآور شد: تجهیز شهرک‌های صنعتی به سیستم اطفای حریق و خودروهای آتش‌نشانی لازم است.
رستمی با بیان اینکه با کمبود جدی تجهیزات و امکانات مواجه هستیم، ابراز کرد: ساده‌ترین و جزئی‌ترین تجهیزات آتش‌نشانی لباس انفرادی عملیاتی است که متاسفانه ما نداریم و از آن محروم هستیم.
وی افزود: در حالی که باید حداقل 9 دستگاه تنفسی داشته باشیم هم‌اکنون تنها سه دستگاه داریم که جوابگوی نیاز ما نیست.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی یاسوج بیان کرد: دستگاه تهویه( تخلیه دود) تنها یک دستگاه داریم که این یک دستگاه نیز فرسوده و قدیمی است و در هنگام آتش سوزی‌ها با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم.
رستمی با بیان اینکه تانکر آب رسان جهت کمک در هنگام آتش سوزی‌ها نداریم، تصریح کرد: در صورتی که تانکر آبرسان داشته باشیم دیگر نیازی نیست وقتی که آب خودرو آتش نشانی تمام می‌شود محل حادثه آتش سوزی را جهت آبگیری ترک کند و مهار آتش سوزی به موقع و سریع‌تر انجام می‌شود.
تجهیزات تاریخ گذشته آتش نشانی یاسوج
وی خاطرنشان کرد: تجهیزات امداد و نجات کوهستان و غواصی آتش نشانی یاسوج فرسوده، مستهلک و تاریخ گذشته هستند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی یاسوج عنوان کرد: ساختمان ایستگاه مرکزی آتش نشانی یاسوج استاندارد و مناسب نیست و در صورت وقوع زمین لرزه‌ای بجای امداد، دچار خسارت و بحران می‌شود که باید فکری اساسی برای این مساله شود.

رستمی ادامه داد: در صورت آتش سوزی و حادثه‌ای در ساختمان‌های چند طبقه یاسوج رخ دهد، خودرو نردبان دار برای نجات مصدومان حادثه نداریم و این خودرو حدود سه میلیارد تومان هزینه دارد اما در صورتی که تشک نجات داشته باشیم می توانیم برای نجات مصدومان حوادث استفاده کنیم.
وی یادآور شد: طی 7 ماهه امسال 809 ماموریت عملیات امداد و نجات و اطفاء حریق در سطح شهریاسوج و حومه انجام داده‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهند.محبوس شدن در آسانسور و اطفاء حریق بیشترین ماموریت های آتش شنانی یاسوج را تشکیل می‌دهند.
80 درصد تماس‌های آتش نشانی یاسوج مزاحم تلفنی هستند
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی یاسوج در خصوص همکاری مردم و خودروها با آتش نشانی، بیان کرد: با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی رسانه‌ها همکاری مردم با خودروهای آتش‌نشانی جهت رسیدن به موقع به محل حادثه بهتر از گذشته شده است و انتظار داریم برخی‌ها که رعایت نمی‌کنند نیر همکاری کنند.
رستمی اضافه کرد: در هر 24 ساعت 500 و ماهانه 15 هزار تماس تلفنی با آتش نشانی یاسوج گرفته می‌شود که از این تعداد، 80 درصد مزاحم تلفنی هستند.
وی افزود: دهستان کاکان با 10روستا که همه دارای دهیاری هستند و جمعیت بالایی نیز دارند یک دستگاه خودرو آتش نشانی ندارند و در مواقع آتش سوزی‌ها ما باید بیش از 30 کیلومتر را جهت خدمات رسانی و اطفای حریق طی کنیم که از مسئولان مربوطه انتظار داریم در این زمینه تدبیر بیندیشند.
آتش نشانی شهرهای کهگیلویه و بویراحمد با مشکل جدی مواجهند
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی یاسوج گفت: طی بازدیدهای صورت گرفته از آتش نشانی شهرهای دهدشت، باشت، چرام و گچساران مشخص شد که با مشکل جدی مواجهند خودرو آتش نشانی این شهرها فرسوده و به روز نیست.
رستمی افزود: همچنین نیروهای متخصص و آموزش دیده آتش نشانی این شهرها در بخش‌های دیگر شهرداری‌ها در حال کار و فعالیت هستند.
وی گفت: استفاده خارج از ماموریت از خودروهای آتش نشانی و برای تمیز کردن و شستشو در برخی شهرهای استان مشاهد می‌شود که خلاف قانون بوده و جرم محسوب می‌شود.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی یاسوج خاطرنشان کرد: به همین علت در برخی مشاهده شده وقتی آتش سوزی رخ می‌دهد، خودرو آتش‌نشانی فاقد آب است و مشکلاتی جبران ناپذیری را در پی دارد.
رستمی تصریح کرد: در صورت مشاهده و گزارش مستند با خاطیان در این زمینه برخورد لازم و قانونی صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: برای اولین بار یک خودرو اطفای حریق و امداد و نجات با یک نفر راننده و آتش نشان برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی به کربلا اعزام شده است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی یاسوج ابراز کرد: جهت بالابردن سطح مهارت و توان نیروهای عملیاتی آتش نشانی‌های استان دو دوره تخصصی اصول و مبانی عملیات امداد و نجات و اطفاء حریق و نجات در ساختمان‌های بلند با حضور مربی مجرب به مدت 6 روز در یاسوج برگزار می‌شود.
منبع: ایسنا

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۶۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریداری ۳ سری دستگاه سیستم برودتی پیش سرد، ویژه کشتارگاه دام

معاون خدمات شهری شهرداری اراک ازخریداری سه سری دستگاه سیستم برودتی پیش سرد، ویژه کشتارگاه دام خبر داد.

حمید حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از مرکزی اظهارکرد: مجموعه مدیریت شهری طبق برنامه های درنظر گرفته در راستای بهسازی و نوسازی، بهینه سازی و ارتقا سطح بهداشت و صنعتی کردن کشتارگاه دام شهرداری اراک، اقدام به تهیه و خرید سه سری دستگاه برودتی پیش سرد گوشت به صورت «سه دستگاه اواپراتور، سه دستگاه کندانسور، سه دستگاه کمپرسور» برای بهره برداری در کشتارگاه کرده است.

وی افزود: با عنایت به ضرورت و لزوم تامین و افزایش ظرفیت سالن پیش سرد کشتارگاه دام شهرداری بر اساس پیک کشتار روزانه و در راستای پیشگیری از بروز بیماری های مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، تب مالت و… و همچنین نگهداری ۲۴ ساعت قرنطینه ای و بهداشتی گوشت استحصالی مطابق دستورالعمل های دامپزشکی، خرید چندین دستگاه برودتی برای احداث، نصب و راه اندازی سالن پیش سرد با هدف خدمات رسانی مطلوب به شهروندان اراکی و بمنظور رعایت دستورالعمل ها و ضوابط دامپزشکی برای حفظ بهداشت و سلامت گوشت استحصالی، در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

معاون خدمات شهری شهرداری اراک تاکید کرد: پس از پیگیری ها و بررسی های لازم، نسبت به تهیه و خرید تجهیزات برودتی سالن پیش سرد کشتارگاه دام از جمله «سه دستگاه اواپراتور، سه دستگاه کندانسور، سه دستگاه کمپرسور» اقدام شد.

کد خبر 749444

دیگر خبرها

  • خریداری ۳ سری دستگاه سیستم برودتی پیش سرد، ویژه کشتارگاه دام
  • تسریع روند راه‌اندازی سامانه راهبردی ناوگان آتش‌نشانی تبریز
  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند
  • انفجار گاز پیک‌ نیک با یک مصدوم در قزوین
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • خودروی سواری در تصادف با میکسر مچاله شد
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳