Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین جشنواره موسیقی فولکلور مازندران با نام موسیقی بومی البرزنشینان لیلم آذر امسال برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما،   معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: این جشنواره  با محوریت حفظ موسیقی غنی مازندران و شناخت استعدادهای پنهان در حوزه موسیقی بومی و نیزحمایت از هنرمندان این حوزه هفتم تا دهم آذر در ساری برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد محمدی افزود: در پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره، در مجموع بخش‌های انفرادی و گروهی، تعداد 290 هنرمند آثار خودرا به جشنواره ارسال کردند.
  وی تصریح کرد از این تعداد شرکت کننده با بررسی هیئت انتخاب دومین جشنواره البرزنشینان لیلم، 22 نفر در بخش آوازمحلی، 20 نفر در بخش دسرکوتن، 18 نفر در حوزه دوتار، دو نفر در بخش سرنا، چهار نفر در بخش قرنه،11نفر در کمانچه محلی،13نفر در بخش لگن نوازی و 20نفر در رشته لله وا به بخش رقابتی این دوره از جشنواره موسیقی بومی لیلم راه یافتند.
دبیر دومین جشنواره البرزنشینان لیلم با اشاره به راه یابی هفت گروه مازندرانی به این جشنواره یادآور شد: نخستین بار بخش پژوهش نیز به جشنواره اضافه شد که تا آخرین روز ارسال آثار هفت مقاله پژوهشی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
محمدی خاطرنشان کرد: تعداد هشت گروه البرزنشین در بخش جنبی و دو گروه خارجی از افغانستان و جمهوری اذربایجان در بخش بین‌الملل جشنواره به اجرای برنامه می‌پردازند.
محمدی خاطرنشان کرد: امسال در مقایسه با دوره نخست برگزاری این جشنواره، هنرمندان بومی، به ویژه جوانان استقبال بیشتری نشان دادند. لیلم در زبان مازندرانی به معنی منطقه سرسبز محصور شده با درختان است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۹۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نجوای عشق» در تالار وحدت می‌پیچد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، گروه موسیقی نجوای عشق که اسفند سال گذشته نیز با اجرای قطعاتی از آثار ماندگار موسیقی ایران، در تالار وحدت روی صحنه رفته بود، این‌بار با قطعاتی جدید میزبان علاقه‌مندان می‌شود.

دراین کنسرت علاوه بر حریر شریعت زاده به عنوان سرپرست و نوازنده پیانو و وحید تاج به عنوان خواننده، بهزاد رواقی (تار)، احسان کلهر (ویولن)، سعید چاووشی (ایرفون) و امیر خیری (تنبک) نیز دیگر اعضای گروه را تشکیل می‌دهند.

کنسرت گروه موسیقی نجوای عشق ۲۵ اردیبهشت ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه بلیت به سایت ایران کنسرت به نشانی www.iranconcert.com مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «نجوای عشق» در تالار وحدت می‌پیچد
  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد
  • میزبانی سلماس از جشنواره بین المللی شعر رضوی ترکی
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»/ هنوز برای ستاره شدن وقت هست
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دو جشنواره ملی کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره‌های کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • دومین فراخوان جشنواره استانی «راویان غدیر»
  • هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد