Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-05@02:16:11 GMT

وجود کانون دانش آموزی هلال احمر در 8 هزار مدرسه

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۴۹۹۹۲

وجود کانون دانش آموزی هلال احمر در 8 هزار مدرسه

مسعود حبیبی رئیس سازمان جوانان هلال احمر در رابطه با جایگاه تشکل‌های دانش‌آموزی در اجرای سند تحول بنیادین اظهارکرد: سازمان جوانان هلال احمر بیش از یک میلیون عضو دارد که از گروه سنی 5 تا 29 سال به صورت داوطلبانه در سازمان حضور دارند.

وی با بیان اینکه برای کودکان 5 تا 7 سال در قالب کانون‌ غنچه‌های هلال در مهدکودک ها فعالیت بشردوستانه داریم، افزود: به آنها خوبی، مهربانی، احترام به پدر و مادر را در قالب بازی، تمرین،‌ شعر و داستان همچنین خودامدادی و عکس‌العمل در هنگام حوادث و زلزله آموزش می‌دهیم و سه هزار مهدکودک و 500 پیش دبستانی عضو کانون غنچه‌های هلال احمر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجود کانون دانش آموزی هلال احمر در 8 هزار مدرسه

وی با بیان اینکه در 8 هزار مدرسه کانون دانش‌آموزی هلال احمر داریم، ادامه داد: یک بخش از فعالیت‌هایمان  بشردوستانه بوده و بخش دیگری از فعالیت‌ها کمک‌‌های اولیه است. حضور داوطلبانه و فعالیت‌ دانش آموزان در کانون‌های هلال احمر باعث افزایش توانمندی‌ها می‌شود همچنین در این کانون‌ها طرح دادرس را اجرا می‌کنیم که سال گذشته با همکاری آموزش‌وپرورش 400 هزار دانش‌آموز 8 مهارت کمک‌های اولیه را فراگرفتند و این مهارت‌ها در زمان حوادث بسیار مهم تلقی می‌شود.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر گفت: در کانون‌های دانش‌‌آموزی 5 استان برنامه‌ای داشتیم که گفت‌وگو را به دانش‌آموزان آموزش دهیم، در این طرح تحمل نظرات یکدیگر و افزایش قدرت استدلال را هدف گذاری کردیم چرا که با افزایش قدرت استدلال، خشونت و نزاع کاهش می‌یابد.

حبیبی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون به لحاظ وضعیت آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان نگرانیم اما اگر در آموزش‌وپرورش به خوبی سرمایه‌گذاری کنیم بخشی از این آسیب‌ها کاهش می‌یابد. هرچقدر تشکل‌های دانش‌آموزی بیشتر و حضور و فعالیت دانش‌آموزان افزایش یابد مهارت اجتماعی آنها بالاتر رفته و در برخورد با آسیب‌ها موفق تر خواهند بود.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۹۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور اساتید مدرسه علمیه منتظریه در جمع دانش آموزان گنبدکاووس + تصاویر

اساتید و کادر مدرسه علمیه منتظریه شهر گنبد کاووس در مدرسه پسرانه شهید اسدی در جمع دانش آموزان نوجوان حضور پیدا کردند و ویژه برنامه‌هایی مانند مشاوره و طرح اصطفا را برگزار کردند. این برنامه با هدف تبیین و تشریح شرایط چگونگی ورود به حوزه علمیه برای دانش آموزان علاقه‌مند به اجرا درآمد.

شهروند خبرنگار ما تصاویری از این مراسم به اشتراک گذاشت که می‌توانید مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - گلستان

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان در مدرسه‌ای در یزد
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان
  • موفقیت دانش آموزان کیش در مسابقات لیگ علمی دانش آموزی پایا
  • حضور اساتید مدرسه علمیه منتظریه در جمع دانش آموزان گنبدکاووس + تصاویر
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران
  • آغاز به کار طرح مدرسه هنر در کاشان
  • باز شدن گره استخر دانش آموزی قوچان به دستان آب و فاضلاب
  • دبستان شهر تاریخی ماسوله با کمتر از ۱۰ دانش آموز
  • افتخارآفرینان کردستانی والیبال دانش آموزی وارد سنندج شدند