Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز بررسی های فنی اقتصادی وزارت ارتباطات آخرین وضعیت نفوذ فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور را اعلام کرد. برمبنای این آمار، ۴۷ میلیون ایرانی از اینترنت موبایل استفاده می کنند.

ایران آنلاین /  آمار و اطلاعات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور تا پایان شهریورماه امسال توسط دفتر بررسی های فنی اقتصادی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش، شاخص‌های مهم بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در مقایسه با سال ۸۶ و برمبنای ضریب نفوذ و تعداد تلفن های ثابت دایر شده در کشور، ضریب نفوذ و تعداد مشترکان فعال موبایل در کشور، تعداد سیم کارتهای واگذار شده، تعداد سیم کارتهای فعال، تعداد روستاهای دارای ارتباط و دارای تلفن خانگی، تعداد تلفن های همگانی نصب شده در کشور، ظرفیت پهنای باند اینترنت بین الملل و IP داخلی و نیز تعداد مشترکان پهن باند سیار و ثابت، مورد ارزیابی قرار گرفته است.

بررسی ها نشان می دهد که ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور تا پایان شهریورماه ۳۸.۶۹ درصد است و این درحالی است که در سال ۸۶ ضریب نفوذ تلفن ثابت ۳۳.۴۹ درصد بوده است. درهمین حال ۳۰ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۸۴۴ خط تلفن ثابت در کشور دایر است.

درهمین حال ضریب نفوذ مشترکان فعال تلفن همراه که در سال ۸۶ حدود ۳۹.۵ درصد بود هم اکنون به ۱۰۶.۴۳ درصد رسیده است و این نشان می دهد که در ۱۰ سال گذشته نفوذ موبایل در ایران بیش از ۲.۵ برابر شده است. درهمین حال تعداد سیم کارتهای واگذار شده در کشور تا پایان شهریورماه امسال ۱۵۶ میلیون و ۵۴۸ هزار و ۵۱۱ خط اعلام شده است.

از سوی دیگر تعداد سیم‌کارت فعال تلفن همراه در کشور که هم اکنون در دست مشترکان است نیز ۸۵ میلیون و ۶۴ هزار و ۴۶ سیم کارت عنوان شده است.

برمبنای بررسی های انجام شده، شمار روستاهای دارای ارتباط که در سال ۹۱ حدود ۵۲ هزار و ۹۶۵ روستا بوده، هم اکنون به ۵۵ هزار و ۱۲۱ روستا رسیده است. این درحالی است که روند ارتباط رسانی به روستاها طبق جدول منتشرشده، روند نزولی دارد و در سال ۹۵ تعداد روستاهای دارای ارتباط ۵۵ هزار و ۲۰۷ روستا بوده است.

برآوردها نشان می دهد که ۴۸ هزار و ۹۷۶ روستا در کشور دارای تلفن خانگی هستند و ۱۱۵ هزار و ۵۵۰ دستگاه تلفن همگانی در کشور نصب شده است.

برمبنای ارزیابی های انجام شده پهنای باند اینترنت بین الملل تا پایان شهریورماه امسال به یکهزار و ۱۱۴ گیگابیت بر ثانیه رسیده است و این درحالی است که در سال ۸۶ ظرفیت پهنای باند اینترنت بین الملل ۶.۰۵ گیگابیت بر ثانیه بوده است که رشد هزار برابری را نشان می دهد.

درهمین حال ظرفیت پهنای باند شبکه اینترنت داخل کشور نیز از ۳۱.۸ گیگابیت بر ثانیه در سال ۸۸ به ۶۸۰۰ گیگابیت برثانیه رسیده است . این درحالی است که ظرفیت پهنای باند داخلی در ۶ ماهه نخست امسال بدون تغییر نسبت به انتهای سال ۹۵ ارزیابی می شود.

بررسی ها حاکی از آن است که ۴۷ میلیون و ۳۳۲ هزار و ۵۵۵ مشترک در کشور از اینترنت موبایل و پهن باند سیار استفاده می کنند و شمار مشترکان اینترنت ثابت (پهن باند ثابت از طریق فناوری ADSL و فیبر) بالغ بر ۱۰ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۱۱۸ مشترک اعلام شده است./ مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۱۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد حسین صفار هرندی: اختلاف داخلی زمینه‌ساز نفوذ دشمن است

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدحسین صفار هرندی در نشست تبیینی مجمع ناشران انقلابی در سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تصریح کرد: دشمن شیوه‌های مختلف را برای صدمه به ما امتحان کرده است. شیوه‌هایی که برخی در کشور‌های دیگر می‌توانست منجر به سرنگونی حکومت و کشمکش‌های گسترده شود.

این سیاستمدار تصریح کرد: از جمله عملیات خرابکارانه در داخل مرز‌های کشور و یا جنگ تحمیلی که همگی با سرافرازی و سربلندی پشت سرگذاشته شده است و امروز ایران به عنوان سرمشق و مدل رفتاری برای کشور‌های منطقه شمرده می‌شود.

صفار هرندی متذکر شد: آخرین برگ روی میز دشمن تدارک تحریم‌های بی‌سابقه بود که باز هم ملت ایران توانست با دور زدن و خنثی کردن تحریم‌ها در مقابل آن‌ها ایستادگی کند.

وزیر اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ضرورت تبیین و آگاه سازی ملت از اهداف دشمن اضافه کرد: اینکه ملتی در مقابل توطئه دشمن ایستادگی کند بی‌شک در نظر او شرور است و امروز دشمن شاهد خنثی شدن توطئه‌های خوداست. توطئه‌هایی که به دنبال تسلط بر منابع ملی بود.

وی تاکید کرد: امروز ملت ما با وجود تنوع قومیتی و مذهبی یک پارچه و متعهد است و هرگونه اتفاقی که این توافق داخلی را بر هم ریزد فرصت نفوذ اجنبی را فراهم خواهد ساخت.

به گفته صفارهرندی دشمن با ایجاد بی نظمی و نفاق به دنبال دخالت در مسائل منطقه است همان اقدامی که در عراق و افغانستان داشت و امروز این وحدت ملی ماست که به عنوان بزرگترین سرمایه کشور در مقابل این فتنه ایستاده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر ارتباطات: با تولید تلفن همراه ایرانی قصد رقابت با مدل های موجود را داریم (فیلم)
  • محمد حسین صفار هرندی: اختلاف داخلی زمینه‌ساز نفوذ دشمن است
  • وزیر ارتباطات: اینترنت به سرعت نور می‌رسد / امیدوارم تا پایان سال، چند برند جدید موبایل ایرانی داشته باشیم
  • ViLTE چیست و چه کاربردهایی دارد؟
  • دستگیری فرد مدعی نفوذ در سفارتخانه‌ها برای اخذ ویزا
  • سیاهچاله‌ای به نام اینستاگرام؛ بستر شکل‌گیری جرایم اخلاقی
  • پایان راه موبایل قاپان با شلیک پلیس
  • جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)
  • حکمرانی داده‌ها در عصر اینترنت اشیاء/ پلتفرم‌ها خود را مالک داده‌ها می‌دانند
  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در کرج