Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: رکود حاکم در بخش تولید از آشفتگی ناشی از صدور موافقت‌نامه‌های اصولی بیش از حد و غیرمنطقی در سال‌های اخیر سرچشمه گرفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، رحیم بنامولایی پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی تعامل بین بانک و صنعت استان که در سالن جلسات اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، اظهار داشت: در اینگونه نشست‌ها می‌توانیم مشکلات بخش تولید را بررسی و عارضه‌یابی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امید است در این بررسی‌ها که با نظرات کارشناسی بخش خصوصی و بانک‌ها همراه است به راهکارها و تصمیم‌گیری‌های مناسبی دست یابیم تا هم مشکل‌گشای بخش تولید استان باشیم و هم با مطرح کردن این راهکارها در سطح ملی راهگشای مشکلات اقتصادی کشور شویم.

وی از عدم تعادل عرضه و تقاضا به عنوان عوامل اصلی بروز معضل رکود نام برد و گفت: متاسفانه رکود حاکم در بخش تولید از آشفتگی ناشی از صدور موافقت نامه‌های اصولی بیش از حد و غیرمنطقی طی سال‌های اخیر سرچشمه گرفته است.

بنامولایی از تولید بیش از نیاز ، قاچاق کالا و واردات بی‌رویه کالا به عنوان سه ضلع یک مثلث شوم در صحنه اقتصاد جامعه نام برد و گفت: چهره پلید این مثلث شوم در بسیاری کارخانه‌ها بخش تولید را قفل و زمین‌گیر کرده است.

وی افزود: تا زمانی که تولید بیش از نیاز همراه با قاچاق و واردات بی‌رویه در برهم زدن تعادل عرضه و تقاضا در بازار مصرف ادامه داشته باشد، سیاست رفع رکود از شعار فراتر نمی‌رود.

وی به سازمان صنعت و معدن توصیه کرد نتایج حاصل از عملکرد غلط ناشی از صدور موافق‌نامه‌های اصولی در سال‌های اخیر که معضل تولید کالاهای بدون مشتری و رکود را در پی داشته مورد بررسی قرار دهد تا اشتباهات گذشته در این زمینه تکرار نشود.

بنامولایی از جمعیت انبوه فارغ‌التحصلان بیکار به عنوان یک معضل حاد جامعه نام برد و گفت: دلیل خودنمایی این مشکل از عدم برنامه‌ریزی برای ایجاد بالانس و تعادل در عرضه و تقاضا ناشی شده است.

رییس اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی با هدف تغییر نگاه به صاحبان سرمایه ادامه داد: در مواردی شاهد نگاه‌ها و در مواردی برخوردهای ناشایست حتی در برخی ادارات با صاحبان سرمایه و کارآفرین هستیم که این مساله با آموزه‌های دینی همخوانی ندارد.

وی گفت: برای تامین امنیت صاحبان سرمایه و پیشگیری از فرار سرمایه باید برخوردهای نامیمون در این راستا اصلاح شود تا سرمایه‌داران داخلی و خارجی در جامعه اسلامی ما احساس امنیت کنند. باید نگاه و فرهنگ جامعه به نحوی باشد تا از صاحبان سرمایه‌های مشروع حمایت شود.

وی با ذکر این مطلب که نباید داشتن سرمایه جرم تلقی شود، عنوان کرد: اکنون بسیاری از صاحبان سرمایه ما به دلیل پاره‌ای بی حرمتی‌ها در خارج از کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

بنامولایی گفت: برخی تفکرها و تصورات غلط سبب شده سرمایه‌داران ما به جای تقویت اقتصاد کشورمان در دبی سرمایه‌گذاری و آن منطقه را آباد کنند و هم اکنون قطر و عمان نیز برای جذب صاحبان سرمایه کشورمان تلاش می‌کنند.

رئیس اتاق بازرگانی البرز از ثروت، مغز و دانایی به عنوان ارزشمندترین سرمایه‌ها در جوامع بشری نام برد و گفت: ضروری است نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان با همراهی و هماهنگی لازم در تدوین یک برنامه مدون با هدف هدایت سرمایه‌گذاران در یک بستر عقلانی برای رفع چالش‌های اقتصادی این منطقه مشارکت کنند.

بنامولایی عملکرد ستاد تسهیل درباره شیوه ارایه تسهیلات را مورد گلایه قرار داد و گفت: مسئولان ذیربط دست اندرکار ستاد تسهیل به جای شعار و ارایه آمار، رفع نیازهای واقعی فعالان اقتصادی واجد شرایط استان را تامین کنند.

انتهای پیام/

R41451/P41362/S6,50/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۱۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی امام خمینی (ره) از سرکوب‌ها در آمریکا: آنها تحمل آشفتگی خوابشان را ندارند

سرکوب دانشجویان و مردم حامی فلسطین که علیه رژیم صهیونیستی شعار می‌دهند در کشور‌هایی مانند آمریکا، فرانسه و انگلیس، علیرغم شعار‌ها و ژست‌های این کشور‌ها درباره آزادی، از پیش‌بینی‌های امام راحل بود که این روز‌ها مصادیق آن در خیابان‌های این کشور‌ها و حتی در خیزش مردم کشور‌های دست‌نشانده آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه قابل مشاهده است.

آنها فریاد زدن از درد را جرم نابخشودنی می‌دانند

بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با اشاره به خفقانی که آمریکا و اذنابش در ملت‌های خود ایجاد کرده و می‌کنند، فرموده بودند:
«دوَل استکباری عملاً جهان را به دو بخش آزاد و قرنطینۀ سیاسی تقسیم کرده اند. در بخش آزاد جهان، ‏‎ ‎‏این ابرقدرت‌ها هستند که هیچ مرز و حد و قانونی نمی‌شناسند و تجاوز به منافع دیگران و‏‎ ‎‏استعمار و استثمار و بردگی ملت‌ها را امری ضروری و کاملاً توجیه شده و منطقی و منطبق با‏‎ ‎‏همۀ اصول و موازین خود ساخته و بین المللی می‌دانند. اما در بخش قرنطینۀ سیاسی که‏‎ ‎‏متأسفانه اکثر ملل ضعیف عالَم و خصوصاً مسلمانان در آن محصور و زندانی شده اند، ‏‎ ‎‏هیچ حق حیات و اظهار نظری وجود ندارد؛ همۀ قوانین و مقررات و فرمول‌ها همان قوانین‏‎ ‎‏دیکته شده و دلخواه نظام‌های دست نشاندگان و در برگیرندۀ منافع مستکبران خواهد بود. ‏‎ ‎‏و متأسفانه اکثر عوامل اجرایی این بخش همان حاکمان تحمیل شده یا پیروان خطوط کلی‏‎ ‎‏استکبارند که حتی فریاد زدن از درد را نیز در درون این حصار‌ها و زنجیر‌ها جرم و گناهی‏‎ ‎‏نابخشودنی می‌دانند و منافع جهانخواران ایجاب می‌کند که هیچ کس حق گفتن کلمه ای‏‎ ‎‏که بوی تضعیف آنان را بدهد یا خواب راحت آنان را آشفته کند ندارد.»

دنیای به اصطلاح متمدن‏‎ ‎‏جهانخواران به مخالفانش اجازه حیات نخواهد داد

ایشان تصور برخی مبنی بر تحمل اعتراضات در کشور‌های استکباری را زیر سوال برده و فرمودند:
«بعضی افراد فلسفۀ اصرار جمهوری‏‎ ‎‏اسلامی ایران را بر راهپیمایی برائت از مشرکین به خوبی درک نکرده بودند ... و چه بسا افراد ساده دلی تصور می‌کردند که دنیای به اصطلاح متمدن‏‎ ‎‏جهانخواران نه تنها تاب تحمل اینگونه مسائل سیاسی را خواهد داشت، که به مخالفان‏‎ ‎‏خود حتی بیش از این هم اجازۀ حیات و تظاهرات و راهپیمایی خواهند داد.»

گلستان ملت‌ها رخ نموده است

امام، دوران تنفس در منطقه کفر را پایان یافته دانسته و تاکید کرده بودند:
«محرومین سراسر گیتی از این برزخ بی انتهایی که انقلاب اسلامی ما‏‎ ‎‏برای همۀ جهانخواران آفریده است احساس غرور و آزادی کنند و آوای آزادی و‏‎ ‎‏آزادگی را در حیات و سرنوشت خویش سر دهند و بر زخم‌های خود مرهم گذارند؛ که‏‎ ‎‏دوران بن بست و ناامیدی و تنفس در منطقۀ کفر به سر آمده است و گلستان ملت‌ها رخ‏‎ ‎‏نموده است.»

دردمندان جهان اثبات می‌کنند که ابرقدرت‌ها و جیره‌خوارانشان ‏منفورترین موجودات هستند

بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: 
«ان شاءالله روزی همۀ مسلمانان و دردمندان علیه‏‎ ‎‏ظالمین جهان فریاد زنند و اثبات کنند که ابرقدرت‌ها و نوکران و جیره خوارانشان از‏‎ ‎‏منفورترین موجودات جهان هستند. ‏»

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود
  • صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • رفتارهای غیرمنطقی انسان الگوی جدید هوش مصنوعی شد
  • فرصتی طلایی برای درخشش در جشنواره فروش بیمه میهن
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • پیش‌بینی امام خمینی (ره) از سرکوب‌ها در آمریکا: آنها تحمل آشفتگی خوابشان را ندارند
  • صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان
  • ساماندهی فضای کسب و کار؛ جهش تولید و صنعت در استان اردبیل