Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@03:43:53 GMT

برنامه وزارت علوم برای خلق منابع مالی جدید در پژوهش

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۵۱۹۱۸

برنامه وزارت علوم برای خلق منابع مالی جدید در پژوهش

معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: بنا داریم برنامه اجرایی شامل پیشنهادات خود در راستای خلق منابع مالی جدید در حوزه تقویت پژوهش و فناوری را به مجلس ارائه کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر وحید احمدی در نشست روسای دانشگاه های آذربایجان شرقی اظهار داشت: در حوزه علم و فناوری خوشبختانه مسیر خوبی را با نگاه به اسناد بالادستی، ضرورت ها و جهت گیری ها در پیش گرفته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه اکنون موضوع مورد بحث در دانشگاه ها، مراکز نوآوری، مراکز رشد و کارآفرینی، مراکز ارتباطات با صنعت، منابع مالی جدید، خلاقیت ها و ... است، اظهار داشت: تاکنون دانشگاه ها به این مباحث تمرکز نداشته اند، ولی اکنون بیشتر مورد توجه قرار گرفته که جای بسی خوشحالی است.

احمدی با بیان اینکه اثرگذاری اقدامات دانشگاه ها به این زودی پدیدار نخواهد شد، گفت: دانشگاه ها اکنون در حال حرکت به سمت اثرگذاری و کارآفرینی هستند؛ خلاءهای مسیر مشخص شده و این نشان می دهد که به خوبی پیش می رویم.

به گفته معاون پژوهشی وزیر علوم، اکنون شاهد فرآیندی هستیم که توسعه همگام با آموزش در دانشگاه ها باشد؛ به طوری که چند سال گذشته رشد بی رویه کمی وجود داشت، به همین دلیل فارغ التحصیلان آن زمان اکنون به دنبال کار هستند.

وی با بیان اینکه آمایش علم را در استان ها آغاز کرده ایم، گفت: دانشگاه تبریز هم این کار را انجام داده و اینها نشان می دهد به بلوغ و دگرگونی عظیمی دست پیدا کرده ایم.

احمدی با اشاره به افتخارات کشور و دانشگاه های ایرانی گفت: اکنون ۱۸ دانشگاه ایرانی در پایگاه لایدن و تایمز قرار گرفته اند.

معاون پژوهشی وزیر علوم با بیان اینکه در سال ۲۰۱۷ سهم ما در تولیدات برتر ۲.۹ درصد است، گفت: در سال ۲۰۱۲ سهم ما در تولیدات ۷ دهم درصد بوده است. همچنین از لحاظ رشد کمی مقاله از ۸ دهم درصد به ۲.۴ درصد رسیده ایم.

وی با بیان اینکه جامعه علمی ما ایثارگر، علاقه مند، پرانرژی و پرظرفیت است، گفت: ما همچنین در وزارت علوم برای پژوهش های علوم پایه و علوم انسانی بودجه ای در نظر گرفته ایم.

معاون پژوهشی وزیر علوم در خصوص تامین مالی جدید برای پژوهش ها گفت: طی جلساتی که با دکتر لاریجانی  مجلس داشته ایم قرار شده برنامه ای در قالب پیشنهادات اجرایی برای خلق منابع جدید مالی و ارتباطی ارائه کنیم تا حوزه پژوهش و فناوری تقویت شود؛ به همین دلیل باید به فکر منابع مالی جدید دانشگاه ها باشیم.

وی کمک های خیرین، منابع مالی داخلی و خارجی و ... را جزو درآمدزایی های جدید دانشگاه ها عنوان کرد و گفت: نمی توان گفت که بودجه ۹۷ برای حوزه پژوهش بهتر می شود، از این رو باید به فکر برنامه های جدید در این زمینه باشیم.

معاون پژوهشی وزیر علوم در خصوص مهارت افزایی دانشجویان گفت: یکی از پرونده های اقتصاد مقاومتی مهارت افزایی دانشجویان است که برای آن اهمیت ویژه ای قائلیم، به دلیل اینکه دانشجویی که مهارت داشته باشد می تواند به راحتی وارد صنعت شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۱۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود

علی حسن بیگی رییس دانشگاه خوارزمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح تحول آموزش عالی در دانشگاه خوارزمی گفت: دانشگاه خوارزمی «طرح تحول علوم انسانی» را در برنامه خود دارد.

وی ادامه داد: کارگروه علوم انسانی در دانشگاه تشکیل شده و کار می کند در بحث «اقتصاد اسلامی» کارگروه ویژه ای با توجه به پتانسیل و ظرفیت های دانشگاه ایجاد شده است.

رییس دانشگاه خوارزمی افزود: در بحث «اقتصاد اسلامی» نیز برنامه خیلی ویژه داریم همچنین «کارگروه تحول در علوم انسانی» در تمام رشته ها فعال بوده و برنامه ویژه داشته و بیانات مقام معظم رهبری را پیگیری می کنیم.

وی با اشاره به پژوهش و فناوری افزود: در بحث پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه برنامه های مختلف دارد با توجه به پتانسیل خوبی که در بحث رشته های فتی و مهندسی و علوم پایه دارد، بحث کوانتوم و تکنولوژی را پیگیری می کند و همچنین در حال راه اندازی «دانشکده فناوری های نوین» بوده و تا الا ن ۲۶ پله در بحث فناوری صعود کرده است.

کد خبر 6086275

دیگر خبرها

  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • «شهرگاه» تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴