Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@09:26:45 GMT

سه خبر از فعالیت های عمرانی و خدماتی شهرداری سنندج

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۴۹۹۲۳

سه خبر از فعالیت های عمرانی و خدماتی شهرداری سنندج

سنندج - ایرنا - آغاز عملیات اجرایی آسفالت تقاطع غیر همسطح قرآن، بدهکاری 557 میلیارد ریالی دستگاه های اجرایی به شهرداری و عدم جمع آوری برگ های پاییزی از معابر و پارک ها سه خبر از اقدامات شهرداری سنندج است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی شهرداری سنندج، معاون فنی و عمرانی شهرداری سنندج با اشاره به آغاز عملیات آسفالت تقاطع غیر همسطح قرآن گفت: لاین رفت و برگشت این تقاطع 15 روز آینده بازگشایی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد صدیق فتحی اظهار کرد: این تقاطع شامل چهار دهنه پل بتنی 24 متری، 2 عدد رمپ، چهار عدد لوپ و 2 دور برگردان است.
وی با بیان اینکه هم اکنون عملیات احداث دهنه پل ها، رمپ ها، لوپ و دور برگردان این تقاطع اجرا شده است، افزود: 24 هزار مترمربع از سطح این تقاطع در 2 لایه به ضخامت 5 و 6 سانتی متر آسفالت می شود.
به گفته وی، برای آسفالت این تقاطع هفت هزار متر مکعب اساس پخش شد و با 6 هزار و 500 تن آسفالت سطح این تقاطع روکش می شود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری سنندج تاکید کرد: با اتمام عملیات آسفالت، ظرف 15 روز لاین رفت و برگشت این تقاطع زیر بار ترافیک قرار می گیرد و روند تردد در این مسیر به روال عادی بر می گردد.
وی یادآور شد: با بازگشایی لاین رفت و برگشت این تقاطع ترافیک سنگین کمربندی دکتر حسینی رفع می شود.
فتحی افزود: پس از اتمام عملیات آسفالت کار نصب نرده، ساماندهی میسر،عملیات نصب تیرهای روشنایی وهمچنین عملیات احداث فضای سبز این پروژه آغاز خواهد شد.
وی هزینه احداث تقاطع غیر همسطح قرآن را 95 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: اعتبار ساخت این تقاطع از محل اعتبارات داخلی و استانی تامین شده است.

** بدهی 557 میلیارد ریالی ادارات به شهرداری سنندج
سرپرست شهرداری سنندج در جلسه رسمی اعضای شورای شهر اظهار کرد: بانک‌ها 19 میلیارد ریال به شهرداری بدهکار هستند و در مجموع ادارات 557 میلیارد ریال به شهرداری بدهکاری دارند.
علیرضا کاظمی افزود: درآمد شهرداری مرکزی از درآمد تک تک مناطق است و کل مناطق در مهرماه 25 میلیارد ریال در آمد داشتند در حالیکه در این مدت باید 60 میلیارد ریال حقوق پرداخت می کردیم.
وی با بیان اینکه چک‌های موجود در شهرداری مربوط به دستگاه های اجرایی را بدلیل نداشتن موجودی برگشت داده‌ایم، اضافه کرد: تاکنون 116 میلیارد و 700 میلیون ریال چک برگشتی داشته ایم.
کاظمی گفت: برخی از کارگران شهرداری سنندج حقوق گرفته و مشکل حقوق ندارند اما برخی در سطح شهر به راه افتاده‌ و شروع به تخریب شهرداری کرده‌اند که حقوق پرسنل را نداده است.
سرپرست شهرداری سنندج با بیان اینکه اکنون تنها حقوق شهریور ماه اتوبوسرانی پرداخت نشده است، افزود: 85 درصد حقوق کارکنان شهرداری مناطق یک و سه پرداخت شد و فقط حقوق مهرماه پرداخت نشده و این قضیه پیگیری می شود.
وی با بیان اینکه نمی‌توان حقوق اضافه کار را قطع کرد، اظهار کرد: شهرداری سنندج یک هزار و 396 نفر نیروی شرکتی، 110 نفر نیروی ساعتی، 720 نفر نیروی رسمی، پیمانی و قراردادی دارد.
کاظمی با اشاره به نیروهای مازاد در شهرداری افزود: در شهرداری سنندج کار یک نفر در اختیار چهار نفر است و همه از من می‌پرسند چرا، در حالیکه تازه وارد این سیستم شده‌ام.

** برگ های پاییزی از برخی از پارک های سطح شهر جمع آوری نمی شود
معاون خدمات شهری شهرداری سنندج گفت: جمع آوری نکردن برگ های پاییزی در پارک های سطح شهر در چند سال اخیر جزء برنامه های شهرداری بود و مورد استقبال شهروندان هم قرار گرفته است.
آرش رخزادی افزود: هر چند جمع آوری نکردن برگ های پاییزی زیبایی خاصی دارد اما در زمان بارش باران با مسدود کردن دریچه های هدایت آب های سطحی باعث آب گرفتگی معابر می شود.
وی اظهار کرد: امسال با برنامه ریزی های انجام شده برگ های پاییزی از چهار پارک ملت، آقاقیا، نسیم و پارک محمدی جمع آوری نخواهد شد.
وی تاکید کرد: از اوایل آبان 150 پاکبان به صورت 2 شیفت عملیات جمع آوری و پاکسازی برگ هایی پاییزی از معابر و خیابان های اصلی سطح شهر را انجام می دهند.
رخزادی به شهروندان توصیه کرد از آتش زدن برگ های پاییزی در معابر اصلی سطح شهر خوداری کنند چون عملیات جمع آوری این برگ ها در تمامی نقاط سطح شهر با هدف جلو گیری از آب گرفتگی در مواقع بارندگی و همچنین تنظیف سطح شهر انجام می شود.
معاون خدمات شهری شهرداری سنندج با بیان اینکه اواسط آذر ماه برگ های پاییزی در این چهار پارک اعلام شده جمع آوری می شود ابراز امیدواری کرد شهروندان با حضور در این پارک ها از زیبایی های فصل پاییز بهره ببرند.
شهر سنندج مرکز استان کردستان با جمعیتی در حدود 500 هزار نفربا سه ناحیه شهرداری اداره می شود.
دریافت و تنظیم: افسانه گلباغی ** انتشار: مجید سلیمانی
7348/9102

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۹۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره ملی عکس سنندج آغاز شد

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج گفت: دومین جشنواره عکاسی سنندج به مناسبت هفته سنه با حضور ۵۰ نفر از عکاسان ملی و بین‌المللی از استان‌های سراسر کشور در سنندج کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل روابط عمومی شهرداری سنندج، سرکوت نجفی، بعدازظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در آئین آغاز به کار دومین جشنواره ملی عکاسی که در سالن شماره ۲ پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج در راستای گرامیداشت ششم اردیبهشت، روز سنندج ویژه برنامه‌های مختلفی در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی اجرا می‌شود.

وی افزود: یکی از برنامه‌های شاخص این ایام برگزاری دومین جشنواره ملی عکاسی در سنندج است که امروز آئین افتتاحیه این جشنواره در نخستین روز از هفته سنه با حضور ۵۰ نفر از عکاسان برجسته برگزار شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: این جشنواره به صورت اردو محور در یک بخش با موضوع بناهای تاریخی سنندج، مستندنگاری و طبیعت و فضای گردشگری سنندج برگزار می‌شود.

نجفی اضافه کرد: عکاسان مطرح ملی و بین‌المللی برای شرکت در این جشنواره در فروردین ماه رزومه خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

وی با بیان اینکه در بازه زمانی تعیین شده در مجموع ۲۴۷ نفر از عکاسان مطرح در کل کشور رزومه خود را برای شرکت در این جشنواره ارسال کردند، گفت: بر اساس تصمیم‌گیری تیم داوری متشکل از پنج نفر از داوران بومی و غیربومی مطرح کشور ۵۰ نفر از عکاسان شرکت کننده که بهترین و بالاترین رزومه را ارائه کرده بودند انتخاب و در این فستیوال یک هفته‌ای با هم به رقابت می‌پردازند.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری سنندج ادامه داد: ۳۵ نفر از شرکت کنندگان در این جشنواره از استان‌های مختلف، آذربایجان شرقی، ارومیه، سیستان و بلوچستان، تهران، همدان، خوزستان، اراک، مشهد، مازندران بوده که دارای رزومه ملی و بین‌المللی هستند.

نجفی با بیان اینکه این ۵۰ عکاس منتخب که ۱۵ نفر آنها نیز عکاسان بومی استان هستند باید در بازه زمانی ششم تا یازدهم اردیبهشت در محورهای مطرح شده اقدام به عکاسی کنند، افزود: بعد از داوری عکس‌ها توسط داوران مطرح، نفرات برتر با اهدای لوح و هدیه نقدی مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه این جشنواره به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج و با همکاری خانه عکاسان برگزار می‌شود، گفت: نمایشگاهی از آثار برتر این جشنواره نیز در شهر سنندج دایر و بازدید از آن برای عموم مردم آزاد خواهد بود.

کد خبر 747940

دیگر خبرها

  • کارگر شهرداری زنجان، کیف حاوی دلار، یورو و مدارک را به صاحبش بازگرداند
  • لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها
  • ۱۲۳ پروژه عمرانی در شهر هچیرود طراحی شده است
  • نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • آغاز دومین جشنواره عکاسی سنندج
  • تأکید شهرداری بوکان بر استمرار طرح‌های عمرانی و توسعه فضای‌سبز
  • تاکید شهرداری بوکان بر استمرار طرحهای عمرانی و توسعه فضای سبز نالشکینه
  • دومین جشنواره ملی عکس سنندج آغاز شد
  • نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است