Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری امتداد نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، در حالی که رسانه‌های آمریکایی پیش از این گزارش داده‌اند که دولت ترکیه به مایکل فلین، مشاور امنیت ملی پیشین ترامپ پیشنهاد داده تا در ازای ۱۵ میلیون دلار، فتح‌الله گولن، را از آمریکا بربایند و به ترکیه بفرستند، وکلای فلین این اتهامات را تکذیب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روبرت کلنر، استفن آنتونی و برایان اسمیت وکلای مدافع مایکل فلین با انتشار بیانیه ای اعلام کردند: ما عمدا از پاسخ دادن به هرگونه شایعه یا اتهامی که توسط رسانه های خبری در ارتباط با پرونده کارزار انتخاباتی ۲۰۱۶ است، خودداری کرده ایم.

این بیانیه افزود: ولی رسانه های خبری امروز اتهاماتی را درباره ژنرال فلین مطرح کرده اند که شامل ربایش تا رشوه گیری است، این اتهامات آنقدر عصبانی کننده و ناراحت کننده است که ما مجبور شدیم در عمل به رویه خود استثنا قائل شویم و پاسخ این اتهامات را بدهیم؛ اتهامات مطرح شده کاملا نادرست است.

روزنامه وال ‌استریت ‌ژورنال اعلام کرده است که مایکل فلین و پسرش درباره این موضوع با فرستادگانی از دولت ترکیه صحبت کرده‌اند. تحقیقات در این باره، بخشی از تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا درباره ادعای نفوذ روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر است.

ماموران اف بی آی تاکنون از چهار نفر درباره دیدار اواسط دسامبر در نیویورک بین فلین و نمایندگان دولت ترکیه بازجویی کرده اند. فتح الله گولن منتقد جدی دولت ترکیه از سال ۱۹۹۹ میلادی در پنسیلوانیا زندگی می کند و فلین اکنون متهم شده است که از سوی دولت ترکیه پیشنهاد دریافت ۱۵ میلیون دلار به ازای ربودن و تحویل گولن را داشته است.

فلین در آن زمان توسط دونالد ترامپ به عنوان مشاور امنیت ملی انتخاب شده بود. دولت ترکیه بارها گولن را به دست داشتن در کودتای نظامی نافرجام سال گذشته متهم کرده است.

تحقیقات رابرت مولر دادستان ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ میلادی به فعالیت های لابی گری خارجی برخی از نزدیکان ترامپ گسترش پیدا کرده است.

بازرسان در حال تحقیق درباره این مساله هستند که آیا فلین قانونی را که افراد را ملزم به افشای فعالیت های آنها در ارتباط با دولت های خارجی، می کند، نقض کرده است یا نه.

نخستین‌بار در مارس ۲۰۱۷ جیمز وولسی، رئیس اسبق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، از نقشه‌ای برای ربودن فتح‌الله گولن از آمریکا و فرستادن‌اش به ترکیه حرف زد.

انتهای پیام /

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۳۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه واشنگتن‌پست به نقل از یک مقام ارشد دولت ترکیه اعلام کرد که ترکیه به متحدان خود در ناتو گفته است که آنکارا از نامزدی «مارک روته» نخست وزیر هلند برای تصدی دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند.

این مقام ارشد دولت ترکیه که نخواست نامش فاش شود دراین‌باره افزود که آنکارا امروز دوشنبه این موضوع را به اطلاع دیپلمات های متحدان خود در ناتو رسانده است.

این تصمیم دولت ترکیه سه روز پس از سفر روته به ترکیه اتخاذ شد که هدف از سفرش جلب حمایت رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه بود.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل کنونی ناتو و نخست وزیر سابق نروژ که از سال ۲۰۱۴ بالاترین مقام غیرنظامی ناتو را بر عهده داشت، به پایان دوره خود نزدیک می شود. پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، مأموریت او چندین بار تمدید شده است، زیرا ناتو به دنبال حفظ یک دست ثابت در راس آن بود.

کد خبر 6092320

دیگر خبرها

  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • جدول هزینه‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳
  • لیست 6 نفره از وکلای خوب تهران به همراه سوابق
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • کنایه تمسخر آمیز وزیرخارجه رژیم اسرائیل به اردوغان؛ سریالت را ببین + عکس | واکنش ترکیه
  • واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان