Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، همزمان با اربعین حسینی، محمود حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین در ویژه برنامه تکیه نقشبندیه سارایوو حضور یافت و با رهبر و اعضای تکیه دیدار کرد.

«خلیل برزینا» رهبر تکیه نقشبندیه بوسنی و هرزگوین در این دیدار از حمایت های دولت و ملت ایران از کشور بوسنی هرزگوین از ابتدای استقلال تا کنون تقدیر کرد و با اشاره به تاثیرات فراوان فرهنگی ایران بر مردم بالکان و بخصوص مسلمانان بوسنی بر علاقمندی و قدرشناسی ملت بوسنی نسبت به دولت و ملت ایران تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برزینا با تاکید بر اهمیت جایگاه دین نزد مردم بوسنی گفت ؛ در زمان کمونیستی فعالیت های دینی در یوگسلاوی سایق ممنوع بود و مردم از حضور در مساجد و تکایا منع می شدند اما با استقلال بوسنی در ابدای دهه ۹۰ میلادی بار دیگر تکایا و مساجد رونق گرفت و این تکیه را نیز از زمان جنگ احیا کردیم.

وی با اشاره به گسترش فعالیت های تکایا در بوسنی تصریح کرد: با پایان جنگ و از سال ۹۹ میلادی کار تکیه رونق زیادی گرفت و امروز بیست و دو مرکز زیر نظر این تکیه در بوسنی و خارج از کشور فعال هستند.

رهبر فرقه نقشبندیه اضافه کرد: هم اکنون هفته ای دو نوبت در تکایای خود ذکر خداوند را به جا می آوریم و دردورانی که بشریت نیازمند بازگشت به معنویت است، مردم بوسنی نیز استقبال بسیار زیادی از اینگونه مراسم مذهبی در مساجد و تکایا نشان می دهند.

در ادامه، حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی که در جمع حاضرین این مراسم ایراد کرد با تشکر از شیخ خلیل برزینا یادآور شد که جمهوری اسلامی ایران در تمام شرایط توجه ویژه ای به بوسنی و هرزگوین داشته و همواره در کنار مردم بوسنی بوده است.

حیدری اضافه کرد: با توجه اینکه همزمان با اربعین در تکیه شما حضور یافتیم جادارد یادی از مراسم اربعین در کربلای حسینی کنیم که بنا بر آمارهای اعلام شده بزرگترین تجمع بشری است که در جوار مزار ملکوتی امام حسین بر گزار می شود و نزدیک به بیست میلیون انسان در این مراسم حضور پیدا می کنند و آموزه های این نهضت جاویدان یعنی ایمان ، آزادگی ،شجاعت ، انسانیت و عدالت را یادآوری میکنند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت: ما معتقدیم که بشریت امروزی، از فقدان معنویت رنج می برد و افراطی گری هم ریشه در جدایی بشریت از معنویت حقیقی دارد و در این میان برخی مدعیان دروغین که هیچ نشانی از روح حقیقی دین ندارند به نام اسلام دست به جنایات می زنند و تصویر نادرستی را به جهان نشان می دهند اما اسلام حقیقی دین اعتدال و حفاظت از ارزشهای اخلاقی است و انشالله با خبرهای خوبی که این روزها به گوش می رسد به زودی شاهد اضمحلال برخی گروه های افراطی نظیر داعش از پیکره جهان اسلام خواهیم بود.

حیدری افزود: متاسفانه امروزه با دو نوع ظلم به اسلام مواجهیم اول ستمی که از سوی دشمنان اسلام با راه انداختن تبلیغات وسیع اسلام هراسانه میشود که برخی تبلیغات منفی علیه مردم بوسنی و ایران شاهد آن است و دیگری ظلمی که از طرف برخی مدعیان مسلمانی میشود که جنایات تروریست های داعشی و حامیان مالی و تسلیحاتی و ایدئولوژیک آنها از این جمله است و متاسفانه شاهدیم که هر روز هم در صدد بحران آفرینی های جدید در جهان اسلام هستند.

سفیر کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم ابرهای کدورت هر چه زودتر از آسمان جهان اسلام رخت بربندد و برادری، عدالت و وحدت که آموزه های اساسی پیامبر رحمت است در میان مسلمانان حاکم شود.

منبع: مهر

اربعین حسینی بوسنی هرزگوین جمهوری اسلامی ایران محمود حیدری

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۳۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت نتانیاهو از درون فروپاشیده است/ خیزش دانشجویان غربی به سایر کشور‌ها کشیده می‌شود

شهریار حیدری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره خیزش دانشجویان غربی برای حمایت از فلسطین گفت: باید ورود دانشجویان به صحنه حمایت از مردم غزه را بررسی کنیم تا متوجه شویم که در نتیجه چه موضوعاتی شکل گرفته است.

وی اظهار کرد: غرب در دنیا مدعی حقوق بشر است و سازمانی داریم تحت عنوان کمیته حقوق بشر که ذیل سازمان ملل متحد فعالیت می‌کند و قوانین خاص خود را دارد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس ادامه داد: غربیان همیشه مدعی هستند که حقوق بشر در هر جایی از جهان نقض شود از آن حمایت می‌کنند، اما امروز دنیا شاهد نقض حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: مردم در سراسر دنیا در حمایت از غزه به خیابان‌ها آمدند و تظاهرات کردند و با جمعیتی میلیونی حمایتی بی‌نظیر از مردم مظلوم فلسطین انجام دادند تا جنایات اسرائیل و آمریکا در فلسطین خاتمه یابد، اما وقتی این تظاهرات کارساز نبود قشر روشنفکر دانشجو که اثرات زیادی بر جامعه دارد وارد میدان شد.

حیدری تاکید کرد: طغیانی که امروز دانشجویان در آمریکا و اروپا کردند قطع‌به‌یقین به سایر کشور‌ها کشیده می‌شود و این خیزش خارج از اینکه یک حمایت معنوی است و سیاسی نیست، یک پیام بزرگ دارد و آن پیام این است که رژیم صهیونیستی غاصب، کودک‌کش و ظالم است.

وی افزود: پیام دیگر جنبش دانشجویان این است که غرب از حمایت از رژیمی که اساس آن بر ترور و کانون بحران در منطقه و جهان است دست بردارد و این حداقل پیامی است که جامعه دانشجویی در غرب به آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی اعلام می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: دولتمردان غربی باید بدانند اگر با جامعه دانشجویی همراه نشوند لایه‌های دیگر جامعه با دانشجویان همراه می‌شوند و باعث ایجاد تجمع‌های بزرگتری علیه رژیم صهیونیستی و حامیانش می‌شود.

حیدری گفت: بعد از انتخاباتی که در سرزمین‌های اشغالی برگزار شد و به‌روی کار آمدن مجدد نتانیاهو به‌عنوان نخست‌وزیر انجامید بلافاصله در خیابان‌ها مردم این رژیم تجمع کردند و کابینه او را به رسمیت نشناختند.

وی ادامه داد: شاید یکی از دلایل نتانیاهو برای حمله به غزه، برون‌رفت از وضعیت موجود در سرزمین‌های اشغالی بود، چون در طول هفت ماهی که شاهد حمله به غزه هستیم رژیم اشغالگر قدس به‌دنبال سرپوش گذاشتن به وضعیت داخلی و برون‌رفت از وضعیت موجود است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس بیان کرد: واقعیت این است که دولت نتانیاهو از درون فروپاشیده است لذا دوست دارد جنگ غزه ادامه پیدا کند و به سمت سوریه و لبنان هم موشک‌پرانی کند و در نهایت به‌دنبال درگیری با جمهوری اسلامی ایران است، اما این موارد نمی‌تواند مشکلات دولت نتانیاهو را درمان کند.

حیدری اظهار کرد: قطع‌به‌یقین نتانیاهو برای استمرار دولت خود سعی می‌کند افکار عمومی را به سمت خارج از سرزمین‌های اشغالی منحرف کند، اما مردم علیه او و کابینه‌اش به خیابان‌ها آمدند که این در نتیجه عملکرد وی و دولتش است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • افزایش مشارکت مردم در ساخت مسکن با تکیه بر عرضه زمین و پرداخت تسهیلات به آن‌ها
  • روسیه: شورای امنیت باید از درگیری در بوسنی جلوگیری کند
  • دولت نتانیاهو از درون فروپاشیده است/ خیزش دانشجویان غربی به سایر کشور‌ها کشیده می‌شود
  • رسانه های غربی می خواهند پیروان اهل‌بیت را خشونت‌طلب معرفی کنند
  • واکنش تند دانشجویان به حضور سفیر آلمان در موزه فلسطین | ویدئو
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • ۶ قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی همدان در نمایشگاه ایران اکسپو امضاء شد
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • رونمایی از نام جدید مورایس پس از مسلمان شدن | هدیه سپاهانی را ببینید