Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@22:57:21 GMT

ضرورت پیش بردن ذائقه کودکان به سمت مطالعه

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۵۵۶۹۸

ضرورت پیش بردن ذائقه کودکان به سمت مطالعه

خبرگزاری شبستان: مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان، بر ضرورت پیش بردن ذائقه کودکان به سمت خوانش و مطالعه تاکید کرد و اظهار داشت: با این کار نسل بعدی با کتاب و کتابخوانی بیگانه نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، محمدصادق کریمی کیا، مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان، امروز (20 آبان) در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی خوزستان، گفت: سرانه مطالعه در جامعه ما پایین است و این زیبنده نیست چرا که مکتب ما بر اساس خوانش و کتاب است ولی متاسفانه در موضوع کتاب و کتابخوانی و سرانه مطالعه در جایگاه خوبی قرار نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه این مساله هم به حوزه اجتماعی و هم فرهنگی مربوط می شود، افزود: در کشور ما ذائقه و نیاز به خواندن کتاب احساس نمی شود و در این امر عوامل متعددی دخیل هستند که یکی از آنها سبک زندگی مردم است.

 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان، سیاست گذاری را مهمترین وظیفه انجمن کتابخانه های عمومی دانست و تصریح کرد: باید به سمتی برویم که کتاب و کتابخوانی را به عنوان یک رویداد احتماعی نام ببریم و نیاز است که جامعه درگیر این مساله شود.

 

وی اضافه کرد: ای کاش هفته کتاب را خود مردم برگزار می کردند و ما دولت مردان به عنوان مهمانان مردم در این رویدادها شرکت می کردیم چه بسا در کشورهای توسعه یافته همین طور است و کتاب و کتابخوانی یک پروژه کاملا دولتی نیست و دولت تنها به زیرساخت ها کمک می کند.

 

وی با بیان اینکه اگر این اتفاق بیفتد و به آن سطح تمدنی و اجتماعی برسیم، بسیاری از معضلات و آسیب ها در حوزه های اجتماعی و فرهنگی کمرنگ خواهد شد، عنوان کرد: ارتباط بین مطالعه کتاب و سطح خشونت های اجتماعی طی تحقیقات صورت گرفته ثابت شده و کسانی که کتاب می خوانند می توانند تاثیرش را در زندگی شخصی و اجتماعی مشاهده کنند.

 

کریمی کیا، اظهار کرد: حلقه مفقوده ای که در استان ما رخ می دهد همین مساله است؛ ما استانی هستیم که با توجه به اقلیم مان، خیلی جایی برای فضای تفریحی نداریم و شهروندان به سمت فضای مجازی رفته اند که باید هماهنگی اتفاق بیفتد و برنامه هایی داشته باشیم که راهنمایی و هدایت کننده مردم به سمت کتاب باشد.

 

وی بر ضرورت پیش بردن ذائقه کودکان به سمت خوانش و مطالعه تاکید کرد و با اشاره به اینکه با این کار نسل بعدی با کتاب و کتابخوانی بیگانه نخواهد بود، اذعان داشت: طرح ارسال یار مهربان کتابخوان طرح خوبی است که برای اجرای آن از سوی استانداری حمایت هایی صورت می گیرد.

 

وی با بیان اینکه باید بتوانیم تغییراتی در خوزستان به لحاظ اجتماعی و فرهنگی لحاظ کنیم، ادامه داد: خوزستان به لحاظ فرهنگی اجتماعی می تواند حرف هایی برای گفتن داشته باشد و این پتانسبل را هم دارد ولی باید این حوزه ها را تقویت کنیم.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۵۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای شهر و روستا در تحقق شعار امسال همت مضاعف داشته باشند   

محمد خانچی معاون امور هماهنگی استاندار خوزستان امروز در همایش روز شوراها که در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد؛ گفت: حمایت و توجه ویژه استاندار خوزستان از موضوعات عمرانی شهری و روستاها استان موجب ابجاد تحول در این حوزه شده است.

او افزود: با شروع دولت سیزدهم اعتباراتی که سال های سال به خوزستان پرداخت نشده بود به این استان تزریق شد و می تواند در کارنامه و عملکرد مجموعه شوراها و شهرداری تاثیر مثبتی داشته و امیدواریم در یک سال باقیمانده بتوانیم تحول جدی و اساسی را در سطح منطقه ایجاد کنیم.

آقای خانچی ادامه داد: شوراها مجموعه شورای شهر و روستا هستند نه شورای شهرداری، شورایی موفق است که مسائل منطقه خود را آمارگیری کرده و برای برطرف کردن آن ها راهکار ارائه دهد، شبانه روز به دنبال شهردار بودن و پرداختن به مسائل حاشیه ای شهرداری شهرداری نشان از ضعف عملکردی شوراها دارد.

معاون امور هماهنگی استاندار خوزستان گفت: شورای شهر و مجموعه شهرداری باید در کنار مردم بودن را تمرین کنند، از نگاه مردم شهر را اداره کنند و از نظرات آن ها استفاده کنند تا موفق شوند. 

این مقام مسئول افزود: نقش شوراها در تصمیم‌گیری‌های کلان مدیریت شهری و روستایی ابعاد مختلف دارد که یک بخش آن خدمات عمومی است و شوراها باید در سایر حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و رفع آسیب‌های اجتماعی که مردم را رنج می‌دهد هم نقش‌آفرین باشند و منشا بسیاری از اقدامات تاثیرگذار بوده و زمینه عمران و آبادانی شهرها و روستاها را سرعت بخشیده، از اینرو بستر همراهی های اجتماعی و رفع دغدغه های مردم را فراهم کرده اند. 

محمد خانچی یادآور شد: اعتباراتی تحت عنوان عوارض آلایندگی به استان پرداخت می شود محدود است و ممکن است در مرحله های بعدی دیگر این اعتبارات به استان تعلق نگیرد، ضرورت دارد شهرداری ها با خلق منابع جایگزین از وابستگی به این اعتبارات خودداری کنند. 

او در پایان با اشاره به شعار سال و تحقق آن اضافه کرد: شوراها با برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی تولید، ایجاد بازارچه‌های مرزی و توجه به اقتصاد دریا و اقتصاد گردشگری، توسعه فعالیت‌ها در حوزه آبزیان و رونق معادن و کشاورزی، می‌توانند ثروت‌های هنگفت موجود در کشور را از قوه به فعل برسانند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • اعضای شورای شهر و روستا در تحقق شعار امسال همت مضاعف داشته باشند   
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند