Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:سورنا ستاری گفت: جایگاهمان در ابتدای دولت در حوزه کسب و کارهای نوین ۱۲۱ بود اما امروز و در این مقطع رتبه ۷۵ را داریم و البته مشکل عمده مان آماده نبودن محیط های کسب و کار است.

به گزارش خبرنگار  حوزه رسانه خبرگزاری شبستان ، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور عصر امروز ۲۰ آبان در نخستین روز از برگزاری یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال از در مصلی تهران حضور یافت و از غرفه های مختلف بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی همچنین در سخنانی در جمع خبرنگاران و در نشست خبری در مصلی تهران در گفت و گو با خبرنگاران گفت: مهم ترین بحث محیط کسب و کاری است که باید ایجاد شود ، شرکت هایی که دانش بنیان می شوند بیش از ۱۰ الی ۲۰ نوع خدمات از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت می کنند، از معافیت های مالیاتی گرفته تا معافیت املاکی و سربازی و غیره، ولی آنهایی که نمی توانند مکانیزم های دانش بنیان داشته باشند ما به زودی بحث شرکت های خلاق را برایشان تعریف می کنیم و خصوصا حمایت کردن از شتاب دهنده ها را در برنامه داریم. 

 

ستاری همچنین درباره شتاب دهنده ها افزود: شتاب دهنده ها را بلافاصله دانش بنیان می کنیم و می توانند از خدمات استفاده کنند. هر چقدر بتوانیم شتاب دهنده های کسب و کار را توسعه بدهیم موفق تر خواهیم بود.

 

وی درباره میزان حمایت دولت از شرکت های دانش بنیان بیان کرد: شرکت های دانش بنیان قطعا  از مکانیزم های قانونی برای حمایت برخوردارند، شرکت های خلاق از مکانیزم هایی استفاده می کنند که معاونت در اختیارشان قرار می دهد و بنابراین حمایت در این بخش کمتر است اما مهم این است که بتوانیم شتاب دهنده ها را توسعه بدهیم.

 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه اظهار کرد : هر سال نمایشگاه هابه دلیل توسعه استارتاپ ها تغییر می کنند  و قطعا توسعه شتاب دهنده ها می تواند یکی از اصول کار ماباشد. در بحث تولید محتوا باید بگویم با توسعه فضای مجازی آنچه که ما در آن کمبود داریم تولید محتوا است که امیداریم با این نمایشگاه به این مهم نیز برسیم. 

 

وی اظهار کرد: رتبه مان در تولید علم اگر به معنی تعداد مقالات بخواهیم بدانیم رتبه ۱۵ است.

 

ستاری تاکید کرد: دولت باید محیط کسب و کار را آماده کند و تصور می کنم بزرگ ترین مشکلی که در این حوزه داریم آماده نبودن محیط کسب و کار است  و بخش عمده ای از کار فرهنگی است.

 

رئیس بنیاد ملی نخبگان در ادامه درباره گفت: جایگاهمان در ابتدای دولت در حوزه  کسب و کارهای نوین در دنیا ۱۲۱ بود اما امروز و در این مقطع رتبه ۷۵ را داریم.نکته مهم این است که در تمام معیارهای علمی و فناوری حرف برای گفتن داریم یعنی در دنیا در حوزه کیفیت نیروی انسانی رتبه دوم را داریم. آنچه که ما را عقب می اندازد محیط کسب و کار  و مواردی مثل آزادی اقتصادی است، یعنی تمام معیارهایی که در حوزه کسب و کار وجود دارد مثل آزادی اقتصادی باعث می شود ما عقب بیفیتم.  هر چقدر بتوانیم آزادی ها را گسترش بدهیم در رتبه مان در دنیا موثر خواهد بود.

 

ستاری همچنین درباره طرح شامد و حمایت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری از این طرح گفت : طرح شامد در هایت دولت مصوب شده است و وزارت ارشاد ارتباطات و شناخت بیشتری نسبت به این طرح دارد، ما نیز موافق این طرح هستیم و معتقدیم باید نسبت به این مهم فرهنگ سازی شود.

 

 

 

پایان پیام/298

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۶۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت انجام کارهای فرهنگی در حوزه دانش آموزی

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی بعدازظهر دوشنبه در یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی ناحیه یک مرکز استان، ضمن تبریک ایام و گرامیداشت روح شهید معلم و استاد الگو شهید مطهری و ۲۰ شهید دانش آموزی ناحیه یک شهر ساری و چهار شهید فرهنگی، اظهار کرد: دانش آموزان نسل‌های جدید از نظر فرهنگی فضای ذهنی، قلبی و فرهنگی شهدا را بشناسند و راهشان را ادامه دهند.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: شیاطین می‌خواهند از نظر فرهنگی دنیای درون نسل جدید ما را جور دیگری بسازند و با دنیای درون شهدای ما متناقض باشد و باید در این راستا هوشیار بود و کار فرهنگی و جهادی کنیم.

وی تاکید کرد: باید دانش آموزان و نسل‌های جدید را با آن فضای فرهنگی و معنوی که خدا دوست دارد آشنا کنیم آن وقت به یک محمدحسین فهمیده و شهدای دانش‌آموزان می‌شوند.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: دانش‌آموزان ما باید با مسجد آشنا شوند و اهل مسجد و نماز اول وقت باشند زیرا صدای اذان را شیاطین را دور می‌کند، اما اگر صدای اذان، قرآن و نماز خبری نباشد شیطان نزدیک می‌شود.

این مسئول بیان کرد: رأس شیاطین آمریکاست و امپراطور رسانه‌ای دشمنان، مردم را دور خود جلب می‌کند و می‌خواهد الگوهای خود را نشان دهند درحالی که عاقبت گوش کردن حرف شیطان جهنم و عاقبت حرف خداوند بهشت است.

کد خبر 6092199

دیگر خبرها

  • حمایت‌های بانک رفاه کارگران از ساخت مسکن کارگری شتاب می‌گیرد
  • رادیو انعکاس‌دهنده صدای مردم است
  • استفاده از نیروهای متدین در دانشگاه از کارهای استاد مطهری بود
  • پتروشیمی‌ها برای کمک به رفع مشکل ناترازی انرژی آماده اند
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • ذوبی‌ها برای بازی با نساجی آماده شدند (عکس)
  • ضرورت انجام کارهای فرهنگی در حوزه دانش آموزی
  • حمام شیشه‌ای سازه‌ای نوین طراحی دکوراسیون داخلی