Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- رئیس سازمان نظام مهندسی معدن با بیان اینکه اکنون 9 هزار معدن در سطح کشور وجود دارد که بخشی تعطیل است گفت: بیش از پنج هزار معدن فعال است و بسیاری از این معادن مسئول فنی دارند.

به گزارش ایرنا، نادعلی اسماعیلی دهج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بجنورد اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی معدن، سازمان جوان است و اکنون حدود 36 هزار نفر عضو دارد که خیلی از کارهای غیرحاکمیتی وزارت صنعت، معدن و تجارت را بر عهده گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان نظام مهندسی معدن با اشاره به اینکه در خراسان شمالی نیز ظرفیت های خوبی به لحاظ معادن وجود دارد افزود: امید است با حمایت ها از معدن این بخش به جایگاه واقعی خود در اقتصاد برسد.
اسماعیلی دهج در باره گلایه های معدن کاران از سخت گیری های منابع طبیعی برای فعالیت های این تولید کنندگان گفت: منابع طبیعی گلایه دارد که تجهیزات معادن خوب و به روز نیست و به همین علت تخریب های عرصه های طبیعی زیاد است که در این زمینه باید تلاش شود تا تجهیزات معادن به روز شود تا تخریب کمتر شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن با بیان اینکه امسال برنامه هایی در دست پیگیری است که بخشی از تجهیزات به روز شود تاکید کرد: البته منابع طبیعی باید راهکار و راه حل پیش پا بگذارد تا هم فعالیت های معدنی تعطیل نشود و هم تخریب ها کمتر شود.
وی با بیان اینکه فراوری مواد معدنی یکی از نیازهای اساسی در فعالیت های این بخش است گفت:
واحدهای فراوری مواد معدنی باید در سطح کشور توسعه یابد.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن در این سال ها برای فراوری مواد معدنی اقدامات خوبی انجام شده است اما در زمینه تجهیزات هنوز از دنیا عقب هستیم.
وی گفت: فراوری مواد معدنی، تکمیل کننده زنجیره تولید در این بخش است و ارزش افزوده در زنجیره تولید در اکتشاف و استخراج بدون فراوری مواد معدنی به نوعی ناقص می ماند.
اسماعیلی دهج تاکید کرد: خام فروشی از نظر ما محکوم است البته، اکنون خام فروشی مواد معدنی کمتر شده است.
وی درباره بیکاری مهندسان بخش معدن گفت: به یقین بیکاری و نداشتن اشتغال خوب یکی از دغدغه های دانش آموختگان رشته های معدن است و شاید این دغدغه در میان دانش آموختگان این رشته ها بیشتر از سایر رشته ها باشد.
اسماعیلی دهج گفت: اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ???? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۶۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است

سیدمحمد حسینی روز دوشنبه پس از حضور در مراسم روز ملی خلیج فارس در پاسخ به پرسش ایرنا در این باره افزود: قوانین متفرقه و پراکنده ای برای ایرنیان خارج از کشور وجود دارد که دولت در حال متمرکز کردن این قوانین است.

وی تاکید کرد: شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور نیز فعال تر از گذشته در حال کار در این حوزه است و رییس جمهور در این زمینه اهتمام ویژه دارد.

حسینی توضیح داد: مسائل و ابهاماتی درباره این افراد وجود دارد که از جمله آنها می توان به تابعیت کودکان ایرانیانی که در خارج از کشور به دنیا می آیند اشاره کرد که این مباحث در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت مطرح شده است که به صحن دولت می آید و سپس به صورت لایحه تقدیم مجلس می شود.

وی یادآور شد: برای هنرمندان و فعالان فرهنگی خارج از کشور نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال است و زمینه برای بازگشت و کار آنان وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • عقب‌ماندگی تعرفه‌های پزشکی نسبت به رشد قیمت تمام شده خدمات
  • رشد تعرفه های پزشکی نسبت به قیمت تمام شده خدمات عقب است
  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد
  • معرفی ظرفیت‌های معدنی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد