Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، امیر خجسته در  جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی با تاکید بر اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: ستاد اقتصاد مقاومتی در مقابل آمریکا،  استکبار جهانی و زیاده‌خواهی‌ها و تحریم‌های آنان است که باید در اقتصاد مقاومتی همچون جنگ 8 ساله محکم ایستاده و پیروز شویم.

وی  با بیان اینکه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باید با عزم ملی، مسئولین و سه قوه و استان‌ها با اتحاد و همدلی برای عملی کردن اقتصاد مقاومتی گام بردارند، گفت: امروز «مرگ بر آمریکا» به معنی ایجاد اشتغال است و هر کس یک شغل ایجاد کند قهرمان ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس هر آنچه که برای رونق اشتغال نیاز بود به تصویب رسانده است، افزود: مجلس برای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی با تمام توان پای کار آمده و هر آنچه در قانون در حوزه کسب و کار نیاز بود به تصویب رساند.

وی ارزیابی خود از ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان را رضایت‌بخش خواند و عنوان کرد:  استاندار همدان به عنوان مدیریت ارشد استان خوشبختانه جنس تولید و اشتغال را به خوبی می‌شناسد و در سطح ملی به خوبی پیگیر امور استان نیز بوده اما این حرکت کافی نیست و نیازمند یک عزم جهادی است.

خجسته  بیکاری را  دغدغه اصلی  مردم همدان دانست و گفت: تسهیلاتی که دولت مصوب داشته تسهیلات خوبی است و در استان شرایط برای اشتغال آماده است  که باید به شکل مناسبی به مردم اطلاع رسانی شود.

وی تسهیلات روستایی را از ارکان خوب اشتغالزایی دانست و تاکید کرد: باید مردم نسبت به این تسهیلات آگاهی داشته باشند و نیاز است در این زمینه اطلاع رسانی صورت پذیرد تا مردم از  تسهیلات اشتغالزایی استفاده کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه مجلس 5 میلیارد تومان از صندوق ذخیره ارزی و 5 میلیارد تومان نیز از محل بانک‌ها برای اعطای تسهیلات اشتغال در روستاها در نظر گرفته است، گفت: این بودجه خوبی است که برای امر اشتغال و کاهش بیکاری تخصیص یافته است.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال در استان  برای 11 هزار و 401 نفر از ابتدای سال تاکنون تصریح کرد: این یک اقدام بسیار خوبی است و استاندار نیز باید به دنبال راستی آزمایی آن باشد.

خجسته با بیان  اینکه 500 هزار نفر فارغ التحصیل وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید به این افراد آموزش‌های فنی و حرفه ای لازم داده شود و افرادی که در رشته های فنی و حرفه‌ای مشغول هستند  در کارخانه‌ها جذب شوند تا در بازار کسب و کار اثرگذار باشند.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۷۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌رسانی به ۶۰۰ روستای کم‌برخوردار با اختصاص اعتبار هزار میلیاردتومانی

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدا آذربایجان‌غربی گفت: برای پروژه آب‌رسانی به روستاهای کم‌برخوردار استان هزار میلیارد تومان جهت حفاری، لوله‌گذاری و همچنین لوله‌کشی هزینه خواهد شد که ۵۰۰ میلیاردتومان آن در شهرستان بوکان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، تقی نجمی، امروز _شنبه شانزدهم اردیبهشت_ در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته بسیج سازندگی اظهار کرد: مأموریت بسیج سازندگی در سپاه یکی از مأموریت‌های مهم این مجموعه و همواره مورد تأکید فرماندهان است و آذربایجان‌غربی در بحث محرومیت‌زدایی و بسیج سازندگی از استان‌های پیشرو در سطح کشور است.

وی افزود: پروژه‌های بسیج سازندگی جز پروژه‌های کوتاه مدت است و در کمترین زمان به نتیجه می‌رسید و مردم شیرینی این خدمت را احساس می‌کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدا آذربایجان‌غربی گفت: امروزه در تمام عرصه‌ها گروه‌های جهادی فعال هستند و ۶ هزار و ۱۰۰ گروه جهادی در مناطق مختلف استان فعالیت می‌کنند.

نجمی با اشاره به اقدامات سپاه در هفته بسیج سازندگی تصریح کرد: غبارروبی مزار شهدا، دیدار با ائمه جمعه استان، افزایش حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم، دیدار با خانواده شهدا توسط جهادگران بسیجی، برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی در سراسر استان و افتتاح ۷۰ طرح با اعتباراتی بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان در حوزه اقتصاد مقاومتی از جمله این موارد است.

وی عنوان کرد: برپایی غرفه‌های اقتصاد مقاومتی در سراسر استان، مرمت و بازسازی ۶۵ واحد منازل مناطق محروم، اعزام اکیپ‌های متخصص پزشکی و دامپزشکی به مناطق محروم، دیدار جهادگران با استاندار آذربایجان‌غربی، توزیع ایزوگام رایگان برای خانواده‌های بی بضاعت، افتتاح راه‌های روستایی به طول ۹ کیلومتر در شهرستان شوط و شش کیلومتر در شهرستان ارومیه از جمله دیگر اقدامات است.

نجمی با اشاره به پروژه بزرگ آب‌رسانی به بیش از ۶۰۰ روستای استان آذربایجان‌غربی که توسط قرارگاه امام حسن (ع)، قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) و بسیج سازندگی سپاه شهدا آذربایجان‌غربی در دست اقدام است، ادامه داد: برای این پروژه هزار میلیارد تومان جهت حفاری، لوله‌گذاری و همچنین لوله‌کشی به روستاهای کم‌برخوردار هزینه خواهد شد که ۵۰۰ میلیاردتومان آن در شهرستان بوکان خواهد بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدا آذربایجان‌غربی در خصوص اقدامات سال گذشته نیز خاطرنشان کرد: توزیع ۶۴۰ بسته توزیع کیف و کفش، برپایی ایستگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی به تعداد ۲۳ ایستگاه جهت کمک به مردم مظلوم غزه، برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در تمامی شهرستان‌های استان به جز چهاربرج و باروق جهت فروش تولیدات فعالان این حوزه، احداث ۲۲۰ کیلومتر افتتاح پروژه آسفالت بین مزارع در قالب ۱۰ پروژه در سطح استان و ایجاد هزار و ۶۰۶ فرصت شغلی از جمله این موارد است.

نجمی مهمترین فرصت‌های شغلی را تسهیلات در حوزه دامداری، قالیبافی، کشاورزی، چرم‌دوزی عنوان کرد و ادامه داد: تسهیلات ارائه شده در حوزه اقتصاد مقاومتی در سال گذشته ۲۲۰ میلیارد تومان بود که این رقم ۶۰ درصد اعتبارات تخصیص پیدا کرده بود که ۴۰ درصد به علت مشکلات مربوط به دریافت‌کنندگان تسهیلات پرداخت نشد.

وی با اشاره به تخصیص ۵۰ هزار بسته معیشتی طی سال گذشته گفت: هر بسته یک یا یک‌ونیم میلیون تومان ارزش داشت که به نیازمندان اهدا شد.

کد خبر 750735

دیگر خبرها

  • رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود
  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود
  • آب‌رسانی به ۶۰۰ روستای کم‌برخوردار با اختصاص اعتبار هزار میلیاردتومانی
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • لزوم تسریع در روند اجرای پروژه‌های مجتمع فولاد بافق
  • لزوم تسریع در روند اجرای طرح‌های مجتمع فولاد بافق
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرمیت زدایی و عمرانی در سروستان
  • ارایه خدمات ۳۰ گروه جهادی به جامعه هدف در بوانات
  • لزوم تلاش جدی مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم