Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی رفتار کاربران فضای مجازی در شبکه های اجتماعی توئیتر، اینستاگرام و تلگرام طی ۲ هفته گذشته، از انتشار نزدیک به ۶۰۰ هزار پست مرتبط با واقعه اربعین حسینی حکایت دارد.به گزارش بلاغ، بازتاب فعالیت کاربران شبکه های اجتماعی با موضوع اربعین در بستر توئیتر، اینستاگرام و تلگرام از سوی سامانه رصد و تحلیل فضای مجازی (پایشگر) مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برمبنای تحلیل صورت گرفته، از ابتدای پیاده روی زائران ایرانی به سمت کربلای معلی تاکنون (حدود ۲ هفته) کاربران فضای مجازی در شبکه های اجتماعی مختلف با انتشار کلیدواژه هایی چون اربعین، پیاده روی، موکب و عمود اربعین، محتوای قابل توجهی را درخصوص این واقعه دینی به اشتراک گذاشتند.

بررسی ها نشان می دهد که در ۳ شبکه اجتماعی توئیتر، تلگرام و اینستاگرام که بیشترین طرفدار را در میان کاربران ایرانی دارند، نزدیک به ۶۰۰ هزار پست با محتوای اربعین منتشر شده است.

براین اساس کاربران شبکه اجتماعی تلگرام ۳۰۰ هزار پست با موضوع اربعین منتشر کرده اند که تعداد بازدیدهای صورت گرفته یک میلیارد و تعداد کانالهایی که به انتشار محتوای اربعین پرداخته اند ۳۴ هزار کانال اعلام شده است.

درهمین حال تعداد ۲۱۳ هزار پست با هشتگ های مرتبط با اربعین در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر شده است که ۱۷۵ هزار لایک داشته و ۵۱ هزار کاربر به انتشار این محتوا پرداخته اند.

از سوی دیگر ۳۶ هزار کاربر در شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز ۷۷ هزار پست مرتبط با اربعین منتشر کرده اند که درمجموع ۶۵ میلیون لایک به همراه داشته است.

مجموع تعداد محتوای منتشر شده در سه بستر از ۶ آبان ماه تا روز ۲۰ آبان ماه مطابق با نمودار زیر است:

برآوردها نشان می دهد که کاربران فضای مجازی در روزهای ۱۷ و ۱۸ آبان ماه همزمان با روز اربعین بیشترین انتشار محتوا را در این شبکه های اجتماعی داشتند و نزدیک به ۴۵ هزار پست در روز ۱۸ آبان ماه از سوی کاربران در این رابطه منتشر شده است.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۸۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس

به گزارش همشهری آنلاین، مقامات امنیتی عراق می‌گویند ام فهد، اینفلوئنسر معروف شبکه اجتماعی تیک‌تاک در خارج از خانه‌اش در بغداد به ضرب گلوله کشته شد. او به خاطر انتشار ویدئوهایی نامتعارف با موسیقی عراقی و پوشیدن لباس‌های خارج از عرف فرهنگی این کشور، در شبکه اجتماعی تیک‌تاک معروف بود و ده‌ها هزار دنبال کننده داشت.

وزارت کشور عراق هم در بیانیه‌ای تایید کرد «زنی که در شبکه‌های اجتماعی شناخته شده است، توسط ضاربان ناشناس» کشته شده است. در این بیانیه گفته شده است که «یک تیم ویژه» برای بررسی این حادثه تشکیل شده است.

این اینفلوئنسر سال گذشته به دلیل انتشار ویدیوهایی که به گفته دادگاه برخلاف «عفت و اخلاق عمومی» بود به شش ماه زندان محکوم شد. عراق سال گذشته کمیته‌ای دولتی برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی و بررسی محتوای توهین آمیز و مجازات مسببین آن تشکیل داد.

کد خبر 847462 برچسب‌ها فرهنگ خبر مهم هنر عراق

دیگر خبرها

  • عاقبت رؤیافروشی؛ واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به ابراز ندامت اشکان خطیبی
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • شباهت جالب نوه گوگوش به ترلان پروانه همه را شوکه کرد + عکس