Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – نشریه «ساندی تایمز» گزارش داد؛ 40 نماینده از حزب حاکم محافظه‌کار در انگلیس خواستار برکناری «ترزا می» نخست وزیر این کشور هستند و تنها حمایت هشت عضو دیگر به منظور آغاز رقابت‌های درون حزبی برای تصدی مقام رهبری کافی است.

به گزارش ایرنا، می در ماه‌های گذشته و به ویژه پس از انتخابات زودهنگام 8 ژوئن (18 خرداد) در تقلایی سخت برای حفظ موقعیت سیاسی خود بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نخست وزیر انگلیس با این امید دستور به برگزاری انتخابات داد که جایگاه خود را پیش از آغاز مذاکرات جدایی از اتحادیه اروپا (برگزیت) تقویت کند؛ با این حال این اقدام او باعث شد تا حزبش تعدادی از کرسی‌های مجلس عوام و به تبعیت از آن اکثریت مطلق را از دست بدهد.
در شرایطی که هنوز اختلاف نظر‌های داخلی بسیاری در خصوص چگونگی اجرای فرآیند برگزیت وجود دارد، دولت می تحت تاثیر رسوایی‌های متعدد در میان اعضای کابینه و عدم توانایی در مهار بحران‌های سیاسی، به شدت تضعیف شده است و دست پایین را در مذاکرات با دیگر کشورهای اروپایی دارد.
همین موضوع موجب شده است تا برخی نمایندگان به فکر جایگزینی او باشند.
در صورتی که تعداد کافی از نمایندگان خواستار برگزاری انتخابات درون حزبی شوند، رهبر بعدی حزب به عنوان نخست وزیر ایفای نقش خواهد کرد.
اکثر مردم انگلیس در همه‌پرسی سال گذشته میلادی به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا رای دادند و به دنبال آن ترزا می نخست وزیر جدید این کشور در ماه مارس (اسفند 95) در نامه ای به دونالد توسک رئیس شورای اروپا، تمایل کشورش برای خروج از این اتحادیه را اعلام کرد.
دو طرف اکنون کمتر از 2 سال فرصت دارند تا بر سر جزییات روابط آینده خود و مواردی از جمله دسترسی انگلیس به بازار واحد اروپا که امکان مبادلات تجاری بدون اعمال تعرفه های گمرکی را برای شرکت های انگلیسی فراهم می کند، به توافق برسند.
شبس ** 9386 *1613* مترجم: مهران معینی جم*انتشار دهنده: عبدالله غفاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۱۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مقام اتحادیه اروپا به چین درباره صنعت زدایی

رئیس کمیسیون اروپا طی اظهاراتی نسبت به سیاست‌های چین که خطر صنعت زدایی در اتحادیه اروپا را افزایش می‌دهد، هشدار داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، طی اظهاراتی پیش از دیدار با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، اعلام کرد که وی قرار است در مورد سیاست‌های این کشور که خطر صنعت زدایی در اتحادیه اروپا را افزایش می‌دهد، گفتگو کند.

صنعت‌زدایی فرآیندی از تغییرات اجتماعی و اقتصادی است که در اثر حذف یا کاهش ظرفیت یا فعالیت صنعتی در یک کشور یا منطقه به‌ویژه صنایع سنگین یا صنایع تولیدی ایجاد می‌شود.

رئیس جمهور چین روز یکشنبه به عنوان بخشی از سفر 6 روزه خود به سه کشور اروپایی وارد فرانسه شد که اولین سفر او به اروپا از سال 2019 محسوب می‌شود.

رئیس بازوی اجرایی اتحادیه اروپا تأکید کرد که در جریان گفتگوی خود با شی در مورد "عدم تعادل" در تجارت چین صحبت خواهد کرد.

چین در حال حاضر با یارانه‌های هنگفت، به دلیل تقاضای ضعیف داخلی خود، بیش از آنچه که می‌فروشد، در حال تولید است. این اقدام منجر به عرضه بیش از حد کالاهای یارانه‌ای چینی، مانند خودروهای برقی و فولاد می‌شود که منجر به تجارت ناعادلانه می‌شود.

فون در لاین افزود: اروپا نمی تواند چنین رویه‌های تحریف کننده‌ای را در بازار بپذیرد که می تواند منجر به صنعت زدایی در اروپا شود.

در چند هفته گذشته، مقامات اتحادیه اروپا تحقیقاتی را در مورد "اقدامات ناعادلانه چین"، از جمله محدودیت در عرضه تجهیزات پزشکی اروپایی به بازار این کشور آسیایی و یارانه برای شرکت‌های چینی تولیدکننده توربین‌های بادی، خودروهای الکتریکی و قطار آغاز کرده‌اند.

در همین حال، چین یک تحقیق ضد دامپینگ (قیمت‌شکنی) در مورد براندی وارداتی از اتحادیه اروپا باز کرده است که به ویژه صادرکنندگان فرانسوی را تحت تأثیر قرار می دهد. تحقیقات متقابل به عنوان یک تقابل فزاینده در برابر حمایت گرایی تلقی می شود. فون در لاین برای تجارت "ریسک زدایی" با چین فشار آورده است، اما به اندازه ای پیش نرفته است که از جدا شدن از قدرت اقتصادی حمایت کند.

شی در مقاله‌ای که پیش از سفرش در مطبوعات فرانسه منتشر شد، گفته بود که پکن متعهد به دستیابی به "چشم‌اندازهای جدید" در روابط خود با این کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب می‌کند
  • احتمال عبور آمریکا و اروپا از نتایاهو پس از حمله به رفح/ حکم تعقیب جنایی نخست وزیر رژیم صهیونیستی عملیاتی خواهد شد؟
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • یک «طلا» پایان بوکس ایران را خوش کرد/ زنگ خطر برای برخی اوزان
  • هشدار مقام اتحادیه اروپا به چین درباره صنعت زدایی
  • واشنگتن‌پست: دلیل تعلیق رابرت مالی نگه‌داری اسناد محرمانه در تلفن شخصی و به سرقت رفتن آنها از طریق حمله سایبری بود/ اعضای ارشد کنگره آمریکا خواستار توضیح شدند
  • انگلیس به ابراز نگرانی درباره عملیات نظامی اسرائیل در رفح بسنده کرد
  • واکنش اتحادیه اروپا به حمله اسرائیل علیه رفح
  • ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم