Web Analytics Made Easy - Statcounter

زمان انتخابات کمیته ملی المپیک در حالی مشخص شده که قرار است اساسنامه قدیمی این کمیته و آئین نامه انتخاباتی ملاک برگزاری آن باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، اساسنامه اصلاحی کمیته ملی المپیک که تدوین آن به خاطر ابلاغ قانون انتزاع در دستور کار هیات اجرایی قرار گرفت به رغم تائیدیه اولیه توسط کمیته بین المللی المپیک (IOC) هنوز مراحل داخلی لازم برای تصویب نهایی را پشت سر نگذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اساسنامه باید در هیات دولت هم بررسی و تصویب شود تا بتواند مجوز لازم جهت اجرا را از  IOC دریافت کند این در حالی است که اساسنامه اصلاحی کمیته ملی المپیک هنوز این مرحله را به سرانجام نرسانده است. 

از طرفی طبق مقررات، حداقل دو ماه پیش از پایان دوره چهار ساله اعضای هیات اجرایی و هیات رئیسه کمیته ملی المپیک کشورها، زمان برگزاری دوره جدید آن باید به کمیته بین المللی المپیک اطلاع رسانی شود. بر همین اساس در نشست امروز شنبه هیات اجرایی تعیین زمان برگزاری انتخابات پیش رو در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد این انتخابات ۲۵ دی ماه و درجریان چهل و پنجمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک برگزار شود. 

با توجه به زمان مصوب برای برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک، بعید است پروسه تصویب نهایی و ابلاغ اساسنامه جدید به نتیجه برسد. بنابراین انتخابات ۲۵ دی ماه کمیته ملی المپیک بر اساس اساسنامه قدیمی و فعلی این کمیته برگزار می شود. این موضوعی بود که اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در نشست امروز خود در مورد بحث و تبادل نظر داشتند ضمن اینکه خبرگزاری مهر هم پیش از این در گزارشی با عنوان «اساسنامه جدید به مقصد نمی رسد؟» نیز به این موضوع پرداخته بود. 

برای برگزاری انتخابات پیش روی کمیته ملی المپیک، آئین نامه انتخاباتی نیز ملاک کار خواهد بود. این آئین نامه چهار سال پیش برای برگزاری انتخابات سال ۹۲ تهیه شد. براساس آنچه در نشست امروز هیات اجرایی مطرح شده، ظاهرا همین آئین نامه پس از انجام بررسی های لازم و اعمال اصلاحات لازم در کنار اساسنامه، مبنای کار انتخابات خواهد بود. 

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۶۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرخوش رئیس صدا و سیما درباره حق‌پخش فوتبال

به گزارش ورزش سه، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما اعلام کرد که توافقات در حال انجام است تا با وزارت ورزش برای حق پخش به نتیجه برسند و در شش ماه آینده این اتفاق رقم خواهد خورد و آئین نامه تقدیم دولت خواهد شد.

جبلی در ابتدای صحبت های خود گفت: تبریک صمیمانه می‌گویم به طرفداران دو تیم بزرگ استقلال و پرسپولیس، آرزویی که پس از سالها اتفاق افتاد و می‌خواهم این مژده را به همه هواداران ورزش بدهم که در حال تدوین آئین‌نامه ای هستیم که تقدیم هیئت وزیران خواهیم کرد.

جبلی اعلام کرد که برای حق پخش مسابقات تلوزیونی در حال توافق با وزارت ورزش هستند و گفت: بر اساس برنامه هفتم حداکثر شش ماه بعد از تصویب برنامه هفتم موظف هستیم که ما و وزارت ورزش آئین نامه ای را برای تعیین تکلیف حق پخش تقدیم دولت بکنیم و روی پیشنهاد مشترک ما توافق داریم با وزارت ورزش و فکر می‌کنم که این اتفاق رقم بخورد و تکلیف حق پخش مشخص شود.

جبلی همچنان ابراز امیدواری کرد که در سال جاری و مسابقات فصل آینده فوتبال ایران تمام مسابقات فوتبال در استان های مختلف با تجهیز شدن واحدهای سیار با کیفیت HD و کارگردانی بهتر به مرحله پخش برسد.

دیگر خبرها

  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه
  • مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • خبرخوش رئیس صدا و سیما درباره حق‌پخش فوتبال
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • ابلاغ آئین نامه اجرایی جشنواره شنای آب‌های آزاد کیش
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود