Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری آمریکا گفت، اظهارات همتای روس خود مبنی بر انکار مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را باور می‌کند و به نظرش این اتهام، توهین بزرگی به روسیه است.

به گزارش ایسنا، به نوشته پایگاه خبری ان.بی.سی، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا همچنین ارزیابی‌های مقام‌های ارشد اطلاعاتی آمریکا را در مورد اینکه روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا مداخله داشته را با انگیزه‌های سیاسی دانست که توانایی‌ وی را در همکاری با رهبران خارجی زیر سوال می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در جریان گفت‌وگو با خبرنگاران در مسیر هانوی، ویتنام و در پی دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در حاشیه نشست اپک گفت: پوتین باز هم تاکید کرد که کشورش هیچ مداخله‌ای در انتخابات آمریکا نداشته و آنچه که ما می‌گوییم، انجام نداده است.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین در پاسخ به این سوال که آیا صحبت‌های پوتین را باور می‌کند، گفت: زمانی که به من گفت هیچ نقشی در مداخله انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا نداشته، او را باور کردم. من نمی‌توانم با او درگیر شوم. من بیشتر می‌خواهم به مساله سوریه و همچنین اوکراین در گفتگوهایم با او بپردازم.

وی ادامه داد: پوتین هر وقت مرا می‌بیند به من می‌گوید که این کار را نکرده و من به گفته‌های او باور دارم.

ترامپ همچنین ادامه داد: فکر می‌کنم پوتین بابت گزارش‌های آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته میلادی آمریکا، ناراضی است. به نظرم این توهین بزرگی برای پوتین است و چیز خوبی برای آمریکا نیست.

در همین حال، سناتور جان مک‌کین اظهارنظرهای دونالد ترامپ را در مورد مساله دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا مورد انتقاد قرار داد و گفت: زمانی که پوتین دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا را انکار کرد، ترامپ گفت که به صداقت ولادیمیر پوتین باور دارد و تاکید کرد که امیدوار است با روسیه در مورد سوریه همکاری خوبی داشته باشد.

مک‌کین ادامه داد: هیچ ارتباط اصولی میان آمریکا با روسیه در مورد رژیم اسد وجود ندارد. این مساله همچنان بزرگترین مانع برای یک راه‌حل سیاسی که به جنگ داخلی سوریه پایان دهد، است. ولادیمیر پوتین اصلاً به دنبال منافع آمریکا نیست. باور حرف‌های پوتین نه تنها ساده نیست بلکه امنیت ملی آمریکا در معرض خطر قرار می‌دهد.

روسیه بارها اتهام دخالت در انتخابات آمریکا را رد کرده است. پوتین نیز روز شنبه گفت که روابط میان پل مانافورت ، رئیس سابق کمپین انتخاباتی ترامپ با روسیه ساخته ذهن مخالفان ترامپ است.

وی اتهام تبلیغات سیاسی رسانه‌های روسیه به نفع ترامپ را نیز رد کرد و گفت سندی وجود ندارد که ثابت کند رسانه‌های روسی در انتخابات و تبلیغات کمپین‌ها دخالت داشته‌اند.

از ترامپ همچنین در مورد اتهام تجاوز علیه یکی از کاندیداهای جمهوری‌خواه به نام "روی مور" سوال پرسیده شد.

میانجی‌گری در مناقشه دریای چین جنوبی

ترامپ امروز (یکشنبه) نیز گفت که به دنبال میانجی‌گری در زمینه مناقشه موجود بر سر مدعیان مالکیت دریای چین جنوبی است که چین و ویتنام جزئی از این مدعیان هستند.

وی در آغاز نشست در هانوی با ترانگ دای کوآنگ، رئیس جمهوری ویتنام گفت: اگر بتوانم به عنوان میانجی گر عمل کنم، اجازه دهید این کار را انجام دهم.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین اذعان کرد که موضع چین در باره مساله دریای چین جنوبی خود یک مشکل است. وی گفت: من یک میانجی‌گر خوب هستم.

وی همچنین گفت که چین برای حل تنش ها بر سر کره شمالی کمک می‌کند و ادامه داد که امیدوار است که روسیه نیز چنین کاری انجام دهد.

منبع: ایسنا

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۳۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وال استریت ژورنال: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا پوتین را در مرگ ناوالنی دخیل ندانستند

نشریه آمریکایی از نتیجه‌گیری سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا درباره اینکه ولادیمیر پوتین نقشی در مرگ مخالف سرشناس دولتش در ماه فوریه گذشته نداشته است، خبر داد.

به گزارش ایسنا، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» امروز (شنبه)‌ در گزارشی نوشت سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که «احتمالا» ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دستور قتل «آلکسی ناوالنی»، مخالف سیاسی سرشناس دولتش را که ماه فوریه گذشته در زندانی نزدیک به قطب شمال جان باخت، صادر نکرده است.

ناوالنی به عنوان چهره برجسته اپوزیسیون روسیه و مخالف سرسخت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه ۱۶ فوریه ۲۰۲۴ در زندانی که حبس خود را سپری می‌کرد، درگذشت؛ مرگی که به گفته مقامات روسیه به دلیل وجود لخته خون به صورت ناگهانی و در زمان هواخوری اتفاق افتاد.  الکسی ناوالنی در حالی که در زمان فوتش ۴۷ سال سن داشت در سال ۲۰۲۱ به دلیل حمایت مالی و تحریک افراط گرایی در روسیه به زندان افتاد و در زمان مرگ در حال گذراندن حکم مجازات بیش از ۳۰ سال حبس خود بود. حامیان او مدعی شده‌اند ولادیمیر پوتین دستور به قتل او داده و اسناد و مدارکی در حمایت از این ادعا ارائه خواهند کرد.

همچنین جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز در واکنش به فوت ناوالنی ادعا کرد پوتین مسئول مرگ وی است اما کرملین در واکنش به این رخداد هر گونه ارتباط دولت روسیه با این مرگ را رد کرد.

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارش خود با اشاره به منابعی که نامشان فاش نشد نوشت به باور سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا مرگ ناوالنی به دستور مستقیم پوتین صورت نگرفته است.

در گزارش این نشریه نوشته شده این سازمان‌ها «به رغم وجود شرایط مشکوک برای مرگ این رهبر مخالفان روسیه» ارزیابی کردند این احتمال که پوتین خواستار کشته شدن ناوالنی بوده باشد کم است.

وال استریت ژورنال تصریح کرد «افراد مطلع به موضوع» گفتند سازمان‌های اطلاعاتی مهم آمریکا شامل سازمان اطلاعات مرکزی (سیا)، دفتر مدیر اطلاعات ملی، و واحد اطلاعاتی وزارت امور خارجه آمریکا همگی بر این باور هستند.

بر اساس این گزارش کارمندان ناوالنی اعلام کرده بودند که او در زمان مرگش احتمالا در آستانه نوعی تبادل زندانی و آزاد شدن بوده و منابع اطلاعاتی آمریکایی نتیجه‌گیری کردند که پوتین در چنین موقعیتی مرگ ناوالنی را نمی‌خواست.

در این گزارش نوشته شد که با وجود این نتیجه‌گیری، متحدان ناوالنی این ارزیابی را قبول نداشته و هنوز مصر هستند که کرملین در پشت مرگ او است.

پوتین ماه گذشته میلادی مرگ ناوالنی را «غم‌انگیز» خوانده و گفت که او حاضر شده بود این مخالف سرشناس دولتش را در یک عملیات تبادل زندانی به غرب تحویل دهد با این شرط که او دیگر هرگز به روسیه برنگردد. متحدان ناوالنی تایید کردند که مذاکراتی بر سر این عملیات برگزار شده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • وال استریت ژورنال: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا پوتین را در مرگ ناوالنی دخیل ندانستند
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • تظاهرات طرفداران فلسطین در آمریکا را پوتین سازماندهی می کند!
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام