Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-01@12:14:01 GMT

تولید 300 تن قارچ خوراکی در فریدونکنار

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۶۳۶۹۸

تولید 300 تن قارچ خوراکی در فریدونکنار

چون قارچ در محیط فاقد نور تولید می شود در اقلیم های متفاوت نیز امکان تولید آن وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار گفت: 300 تن قارچ خوراکی، امسال در این شهرستان تولید و روانه بازار شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، محمدرضا ضیائی با اشاره به مزایای تولید قارچ خوراکی افزود: از آنجائی که تولید قارچ در فضای بسته و مسقف انجام می شود، نیاز به زمین کشاورزی برای تولید قارچ به مراتب بسیار کمتر از سایر فعالیت های کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: پرورش قارچ به عنوان شغل حرفه ای و یا کاری تفریحی همواره مورد توجه است و با هر میزان سرمایه انجام این کار امکان پذیر است.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار با بیان اینکه تولید و پرورش قارچ در چهار فصل سال امکان پذیراست، افزود:چون قارچ در محیط فاقد نور تولید می شود در اقلیم های متفاوت نیز امکان تولید آن وجود دارد.

ضیائی با اشاره به اینکه برای پرورش قارچ از کاه و کود مرغ و خاک پوششی و بذر استفاده می شود، خاطرنشان کرد: این مواد در کشور وجود دارد و در تولید قارچ ، نیاز به واردات مواد اولیه نیست.

وی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور، صادرات قارچ امکان پذیر است و این امر به ارزآوری کشور کمک می کند.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار با بیان اینکه در حال حاضر 13 نفر در این شهرستان به این حرفه اشتغال دارند، افزود: امسال 306 تن قارچ خوراکی در 18 هزار مترمربع تولید و روانه بازار شد.

وی با اشاره به فعالیت صندوق های اعتبارات خرد زنان روستایی در این شهرستان، خاطرنشان کرد: زنان روستایی بخش عظیمی از نیروی کار کشاورزی را تشکیل می دهند که ارتقاء سطح علمی این قشر از طریق آموزش های کاربردی و عملی، نقش موثری در توسعه روستایی خواهد داشت.

این مسؤول گفت: از ابتدای امسال تاکنون 5 دوره آموزش و مهارتی پرورش قارچ خوراکی برای بانوان اعضای این صندوق ها در این شهرستان برگزار شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۳۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از آغاز عملیات اجرایی امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق کلان شهر شیراز خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز، محمد میرزایی در حاشیه عملیات مذکور گفت: از صبح سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه عملیات امحاء مزارع مذکور در سطح 270 هکتار از اراضی منطقه گردخون در حومه کلان شهر شیراز آغاز شده است. 

این مقام مسئول با اذعان به اینکه کار قلع و قمع مزارع گندم و جو آبیاری شده با فاضلاب خام با بکارگیری قریب به 20 دستگاه تراکتور و پنج دستگاه لودر در حال انجام است، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود این اقدام در بیش از ده قطعه از مزارع تا پایان روز به اتمام برسد. 

وی با بیان اینکه کار امحاء مزارع به دستور مقام قضایی و نظر شبکه بهداشت و درمان مبنی بر آلودگی مزارع در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز قرار گرفته است، ابراز کرد: این عملیات با مشارکت دستگاه‌های متولی در قالب گشت‌های هم‌پوشان برنامه ریزی و به مرحله اجرا رسیده است. 

میرزایی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت عموم جامعه و تولید محصول سالم عاری از هرگونه آلودگی خط قرمز متولیان تولید است، بیان کرد: جهاد کشاورزی همگام با دیگر نهاد‌های ذی مدخل به طور جدی با هرگونه تهدید سلامت مردم مقابله و با سوء استفاده گران به هر شکل ممکن برخورد قانونی خواهد کرد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ضمن اطمینان خاطر به مصرف کنندگان محصولات کشاورزی به جهت صیانت از تولید محصول سالم و با کیفیت افزود: صیانت از تولید محصول سالم امری فرا دستگاهی است که نیازمند همکاری تمامی دستگاه است.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • حمیدیه رتبه برتر تولید نعنای دارویی در استان خوزستان+فیلم
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم
  • خودکفایی، اشتغال و معیشت با استفاده از پساب‌های کشاورزی
  • بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • مردم از مصرف قارچ خودرو در طبیعت خودداری کنند
  • برگزاری همایش جهش تولید در دیم زار‌های روستای امام قیس شهرستان بروجن