Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن ارگی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : بیش از 20 هزار واحد مسکونی در مهدیشهر وجود دارد که بیش از سه هزار واحد از آن غیر قابل سکونت است.
وی اظهارداشت : بیش از 500 واحد تجاری و تولیدی مهدیشهر در بافت فرسوده قرار دارد که لازم است با ارایه تسهیلات رونق تولید برای رفع این چالش اقدام کرد.
وی اضافه کرد : مهدیشهر در کمربند نقاط زلزله خیز استان سمنان قرار دارد و اگر برای رفع این معضل در کلان اقدامی صورت نگیرد شاهد افزایش تلفات در زمان وقوع بلایای طبیعی خواهیم ‌بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار مهدیشهر یادآور شد: بیش از سه هزار واحد مسکونی و تجاری مهدیشهر در دولت تدبیر و امید با ارایه تسهیلات 300 تا 500 میلیون ریالی نوسازی شد و برای چهار سال آینده هم این راهبرد ارزشمند برای کاهش بافت فرسوده در این شهرستان ادامه می یابد.
ارگی تصریح کرد : برای افزایش رفاه اجتماعی و جلوگیری از فرار جمعیتی مقاوم سازی واحدهای صنعتی و تولیدی امری اجتناب ناپذیر است و باید این راهبرد مهم در بین مسوولان مربوط مهدیشهر فرهنگ‌سازی شود.
وی بیان داشت : مسکن با کیفیت، خود به تنهایی می تواند مولد شغل پایدار و افزایش رونق اقتصادی در یک منطقه باشد و باید با توجه ویژه به واحدهای مسکونی در مناطق روستایی برای افزایش اشتغال در این مناطق گام برداشت.
فرماندار مهدیشهر گفت : بیش از 2 هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی این شهرستان وجود دارد که 370 واحد از آن فرسوده است و باید با اجرای طرح های تشویقی برای جلوگیری از بحران جمعیتی در این مناطق از استان تلاش کرد.
در 10 سال گذشته بیش از 35 هزار واحد مسکونی در استان سمنان سمنان ساخته شد.
شهرستان مهدی شهر بیش از 50 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
خبرنگار : محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۴۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستم کنترلی واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس نوسازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان، داریوش محمودی عنوان کرد: در واحدهای بخار ۳۲۰ مگاواتی نیروگاه بندرعباس، سیستم مدیریت مشعل‌های بویلر یا BMS وظیفه کنترل مشعل‌ها، اجرای سکوئنس‌های عملیاتی و همچنین حفاظت بویلر را برعهده دارد و هر واحد بویلر دارای ۱۶ مشعل گاز و ۱۶ مشعل مازوت در چهار طبقه و چهار گوشه است و چهار مشعل گازوئیل نیز در زمان راه‌اندازی بویلر استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: با گذشت چند دهه از کارکرد، سیستم کنترلی BMS قدیمی، قابلیت خود را به میزان زیادی از دست داده و این امر سبب خروج واحدهای بخار شده بود، که هریک از این خروج‌ها، وقت زیادی را جهت راه‌اندازی مجدد واحد به خود اختصاص می‌داد و نیز هزینه‌های عدم تولید را در بر می‌گرفت.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اظهار کرد: با هدف افزایش قابلیت اطمینان نیروگاه مقرر شد، سیستم کنترل BMS واحد یک بخار با استفاده از سیستم PLC و با در نظر گرفتن استانداردهای نوین سیستم‌های کنترل و حفاظت نیروگاهی طراحی، ساخته و تعویض شود.

وی خاطرنشان کرد: طراحی، ساخت و نصب سیستم BMS نیروگاه بندرعباس به صورت پروژه تولید بار اول، در مدت‌زمان ۶ ماه، با صرفه‌ جویی ۲ میلیون دلاری و بومی سازی این سیستم با همکاری، طراحی و ارتقای تکنولوژی شرکت‌های دانش بنیان انجام شد.

محمودی تصریح کرد: نوسازی سیستم کنترل BMS دیگر واحدهای بخار، اصلاح تجهیزات معیوب در بخش فیلد، نوسازی حلقه‌های کنترل آنالوگ واحد یک بخار و خودکار نمودن سیستم کنترل احتراق این واحد، نوسازی حلقه‌های کنترل آنالوگ دیگر واحدهای بخار، نوسازی دیگر سیستم‌های کنترل قدیمی واحدهای بخار و یکپارچه‌سازی سیستم‌های کنترل هر واحد به‌منظور تحقق سیستم کنترل DCS بومی نیروگاه بندرعباس، از برنامه‌های آینده این شرکت در جهت افزایش راندمان و رفع موانع تولید است.

کد خبر 6097981

دیگر خبرها

  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • تخریب کامل ۳۸۹ واحد مسکونی و تجاری در آتش‌سوزی شفت
  • سیستم کنترلی واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس نوسازی شد
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • حریق یک واحد تجاری و یک واحد مسکونی در ۲ شهرستان گیلان
  • حکایتی دیگر از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال
  • خبر‌هایی از بررسی مشکلات روستای چاشم مهدیشهر
  • ببینید | قیمت‌های عجیب واحدهای مسکونی در افغانستان
  • افزایش آمار جمعیت بدمسکن در کشور