Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@16:56:27 GMT

چند درصد سیمکارت‌های کشور فعال است؟

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۶۴۲۱۵

پیش از این آمارهای دفتر بررسی های فنی و اقتصادی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان خردادماه امسال حاکی از واگذاری ۱۵۶ میلیون و ۱۱ هزار و ۲۸۳ سیمکارت به شهروندان بود که ۸۳ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۱۳۴ مورد آن مورد استفاده قرار می گرفت.

بر پایه گزارش تازه دفتر بررسی های فنی و اقتصادی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تا پایان شهریورماه ضریب نفوذ مشترکان فعال تلفن همراه کشور ۱۰۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴۳ درصد شد؛ در حالی که این ضریب تا پایان خردادماه ۱۰۴.۱۳ درصد بود.
تا پایان شهریورماه ۴۷ میلیون و ۳۳۲ هزار و ۵۵۵ مشترک پهن باند سیار داشتیم؛ در حالی که این آمار تا پایان خردادماه ۴۱ میلیون و ۵۷ هزار و ۷۴۶ مشترک بود.

بهره برداری از نخستین مرحله شبکه تلفن همراه کشور در مرداد ماه سال ۱۳۷۳در شهر تهران با ۲۴ سایت بی.تی.اس و با ظرفیت ۹ هزار و ۲۰۰ شماره آغاز شد.
گرچه روند واگذاری سیمکارت در آن سال ها با فراز و فرودهایی همراه بود اما پس از روی کارآمدن دولت یازدهم سرعت توسعه این بخش شتاب بیشتری به خود گرفت.

اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ و در مراسم روز جهانی روابط عمومی، رییس‌جمهوری از شرایط پهنای باند اینترنت در کشور ابراز نارضایتی کرد و گفت: قرار ما با وزارت ارتباطات این است که هرچه زودتر به نسل سوم و چهارم برسیم و پهنای باند نه تنها برای خانه ها و تجارتخانه‌ها‌ بلکه حتی برای موبایل‌هایی که در دست مردم است، افزایش پیدا کند.

پارسال تلاش برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به ثمر نشست و مرحله سوم این شبکه نیز امسال وارد مرحله اجرایی شد.
مرحله نخست دولت الکترونیک و دولت همراه نیز در آخرین ماه های کاری دولت یازدهم راه اندازی شد تا مردم بتوانند با تلفن های همراه خود خدمات دستگاه های اجرایی را دریافت کرده و به مراجعه حضوری نیازی نداشته باشند.

در طرح دولت الکترونیک قرار است ۵۱ دستگاه اجرایی ۴۴۰ خدمت خود را به طور الکترونیک در اختیار مردم قرار می دهند.
توسعه زیرساخت های ارتباطی اکنون فرصتی فراهم کرده تا همه دستگاه های اجرایی بتوانند خدمات خود را بی واسطه در اختیار ۸۳ میلیون دارنده سیمکارت فعال قرار داده و طعم خدمت رسانی با کیفیت و سریع را بعد از سال ها به آنان بچشانند.

همچنین بسیاری از کسب و کارهای نوپا می توانند در این بستر خدماتی را به مردم ارائه کنند که ضمن ایجاد رفاه و آسایش در زندگی ایرانیان، میزان اشتغال را در کشور افزایش دهد.
اکنون زیرساخت های لازم فراهم است؛ فقط همت جوانانی را می طلبد که از این فرصت گرانبها برای تولید ثروت و اشتغال در کشور بهره گیرند.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۴۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اعلام کرد که چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می (ماه آتی میلادی) دولت فلسطینی را به رسمیت می‌ شناسند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این ارتباط اعلام کرد: انتظار می رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش العربیه، در ماه مارس، اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی اعلام کردند که به طور مشترک برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش خواهند کرد. این در حالیست که اشغالگران قدس مخالفت صریح خود را با با این اقدام اعلام کردند.

از سوی دیگر، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا پیشتر گفته بود که انتظار دارد مادرید تا ماه جولای به رسمیت شناختن فلسطینیان را اعمال کرده و معتقد است به زودی یک «توده بحرانی» در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت که چندین عضو را برای اتخاذ موضع مشابه تحت فشار نیز قرار دهد.

کد خبر 6092324

دیگر خبرها

  • ۱۷۰ هزار طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید کشور فعال است
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت
  • مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد
  • تداوم پیشتازی همراه اول در جذب مشترکان
  • خبر جدید معاون رئیسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور
  • پایان هفته بارانی برای کرمان