Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@21:38:00 GMT

توصيه‌هاي علمي براي موفق‌تر بودن در زندگي

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۶۶۸۱۴

توصيه‌هاي علمي براي موفق‌تر بودن در زندگي

خبرگزاري آريا - برترين ها - ترجمه از هدي بانکي: ايجاد تعادل بين مسئوليت‌هاي کاري و مسئوليت‌هاي زندگي شخصي، هرگز کار ساده‌اي نيست. داشتن يک رابطه‌ي فعال مي‌تواند شما را از هدف‌ها و پويش‌هاي شغلي‌تان عقب بيندازد و تمرکز بيش از حد روي هدف‌هاي شغلي هم مي‌تواند مانع توجه به سبک زندگي و عادت‌هاي خورد و خوراک‌تان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نهايت، ممکن است لازم باشد يکي را فداي ديگري کنيد. براي کمک به شما جهت ايجاد يک تعادل مناسب بين اين دو مقوله در زندگي، براي‌تان نکاتي بسيار مفيد داريم تا در زندگي موفق‌تر باشيد.
1. براي هر کاري ضرب العجل تعيين کنيد
يکي از تاکتيک‌هاي جالب براي سازماندهي کارها، تعيين محدوده‌ي زماني است. با اين روش، شما مجبور خواهيد شد دست از انجام کارهاي بي‌اهميت برداريد و به کارهاي مهم‌تان بپردازيد. در نتيجه زمان بيشتري خواهيد داشت و روز کاري بهتري را خواهيد گذراند، حتي با وجود تمام کارها و مسئوليت‌هايي که داريد. بنا بر مطالعه‌اي که در سال 2002 صورت گرفت، تعيين ضرب العجل مي‌تواند خود انگيزي را افزايش داده و نهايتا به افراد کمک کند تا با سرعتي دو برابر در کارها پيشرفت کنند.

به گفته‌ي محققان، ضرب العجل‌هايي که خودتان براي خود تعيين مي‌کنيد، موثرتر از ضرب العجل‌هايي هستند که از بيرون به شما تحميل مي‌شوند. اتفاقي که مي‌افتد اين است که وقتي ما فکر مي‌کنيم زمان بي‌پايان براي انجام امور داريم، شروع مي‌کنيم به پرداختن به فعاليت‌هاي غيرضروري و کم اهميت. در نتيجه کار اصلي‌مان به تاخير مي‌افتد.
اما وقتي براي انجام کارها ضرب العجل تعيين مي‌کنيم، خواهيم توانست بيشترين توجه و تمرکز خود را معطوف به انجام رساندن آن کار کرده و موفق‌تر و به موقع‌تر انجامش دهيم.
2. بابت موفقيت به خودتان پاداش بدهيد
فرقي نمي‌کند چند سال داريد؛ شما به عنوان يک انسان، هميشه به کمي تشويق و پاداش نياز داريد تا با انگيزه بمانيد. بعد از تعيين ضرب العجل براي کارهاي‌تان، بايد به فکر پاداش دادن به خودتان باشيد. اين کار باعث افزايش سطح دوپامين در مغز مي‌شود. طبق مطالعه‌اي جديد، افرادي که فعال‌تر و مشتاق‌تر هستند، سطح دوپامين بيشتري نسبت به آنهايي دارند که هميشه تنبل و خسته و بيحال هستند. با پاداش دادن به خودتان، پايدارتر مانده و براي تلاش در مسير هدف‌تان، مشتاق‌تر خواهيد بود. ضمنا اين احساس به شما دست مي‌دهد که عميقا از خود خوشنود هستيد.
3. موفقيت‌هاي کوچک را هم جشن بگيريد
به گفته‌ي فرانک گروبر: مانند يک سفر است؛ يک سفر دشوار، و تنها چيزي که اين سفر را تداوم پذير و قابل تحمل مي‌کند اين است که پيروزي‌هاي کوچک‌تان را هم پاس بداريد.
يکي از قوانين پيروزي و موفقيت اين است که خودتان را دوست داشته باشيد. در راه موفق شدن، شما نياز داريد تا براي خود هدف‌هاي بزرگ تعيين کنيد. متاسفانه اين هدف‌هاي بزرگ نيازمند زمان بيشتري هستند و انتظار کشيدن براي به وقوع پيوستن‌شان مي‌تواند نهايتا شما را بي‌انگيزه کند.
بنابراين به جاي تمرکز روي هدف‌هاي بزرگي که داريد، نگاه‌تان را معطوف دست آوردهاي کوچکي کنيد که در انتهاي روز يا هفته به آنها مي‌رسيد. همين پيروزي‌هاي ريز و جزئي، باعث حفظ انگيزه‌ي شما خواهند شد.

4. قبل از رفتن به محل کار، اخبار بد را مرور نکنيد
مطالعه‌اي در دانشگاه پنسيلوانيا توصيه کرده است که نبايد در شروع روز، خبرهاي بد و ناخوشايند را بخوانيد يا بشنويد. با مرور خبرهاي بد حتي تنها به مدت 3 دقيقه، احتمال اينکه روزي بد و بدون شادي را شروع بگذرانيد خيلي بيشتر خواهد شد. يادتان باشد که شادي با کارآمدي ارتباط دارد. بنابراين در معرض خبرهاي منفي قرار گرفتن قبل از 10 صبح مي تواند زمنيه‌ي ذهني نامساعدي براي‌تان ايجاد کند که کنترل امور را از دست‌تان خارج کند.
در نهايت، ميزان کارآمدي‌تان پايين آمده و توانايي‌تان براي سازماندهي کارها نيز تحت تاثير قرار خواهد گرفت. به جاي توجه به خبرهاي منفي و ناراحت کننده، مي‌توانيد خبرهاي خوبي را مرور کنيد که ذهن‌تان را شاداب کند. از خبرهاي افسرده کننده و دلخراش دوري کنيد و سرتان را بالا بگيريد تا به دنيا نشان دهيد واقعا چه کسي هستيد.
5. مديتيشن کنيد
داشتن مشغله‌هاي زياد و تحت استرس کاري بودن، لخته‌هاي ريزي در مغز بوجود مي‌‌آورد که روي اعصاب و گردش خون اثر مي‌گذارد و منجر به سر دردهاي شديد و بيحالي مي‌شود. براي حفظ عملکرد مناسب مغز، مي‌توانيد مديتيشن را تمرين کنيد. مديتيشن باعث جوانسازي بدن از سر تا پا مي‌شود، جلوي از دست دادن قدرت ادراک را مي‌گيرد، فشار خون را کنترل مي‌کند و شدت درد را تا 40 درصد مي‌کاهد. با انجام درست مديتيشن، تغييرات مثبتي در درون ذهن و بدن‌تان احساس خواهيد کرد.
تمرين‌هايي چون تنفس اکسيژن خالص و زير نور خورشيد بودن مي‌تواند بدن‌تان را شارژ مجدد کرده و به شما انرژي شورانگيزي بدهد. به گفته‌ي محققان، حتي حرکت ساده‌اي چون باز کردن پنجره مي‌تواند حال‌تان را بهتر کند. بنابراين براي عملکرد بهتر، نياز داريد خودتان را شارژ کنيد، مديتيشن کنيد و به طبيعت نزديک‌تر شويد.

حرفه‌اي رفتار کنيد
اگر فکر مي‌کنيد براي زندگي حرفه‌اي‌تان به اندازه‌ي کافي تلاش مي‌کنيد اما درآمدتان همچنان اندک است، پس بايد اشتباه‌تان را پيدا کنيد. با تمرکز کردن روي اين موضوع، خواهيد فهميد مشکل واقعي در نگرش شما نسبت به کارتان است.
احتمالا حرفه‌اي عمل نمي‌کنيد و بيشتر شبيه يک آماتور هستيد. نگرش شما مانع بيرون آمدن‌تان از محدوده‌ي امن و آرام‌تان مي‌‌شود، هر توصيه‌اي را به چشم انتقاد و نکوهش مي‌بينيد و هرگز سعي نمي‌کنيد پا را فراتر گذاشته و مهارت‌ها و توانمندي‌هاي جديد را ياد بگيريد. يکي از شروط موفقت، حرفه‌اي عمل کردن است. حرفه‌اي بودن يعني بيشترين فداکاري‌ها را کردن و هر مانع ِ سر راه را کنار زدن. شما نياز داريد تا با چالش‌هاي‌تان مانند يک حرفه‌اي روبرو شويد، درست همانطور که يک حرفه‌اي از اشتباهات خود درس مي‌گيرد و هرگز کنار نمي‌کشد و تسليم نمي‌شود.
نتيجه
دنياي امروز همه چيز به سمت صحنه‌هاي بينهايت رقابتي پيش مي‌رود، يعني جايي که هر کسي سعي دارد به جايگاه برتر دست پيدا کند. در چنين شرايطي، اگر مي‌خواهيد موفق باشيد، مجبوريد مانند يک حرفه‌اي کار کنيد. به دنبال فرصت‌هاي جديد بگرديد، از تجربيات‌تان درس بگيريد و تکنولوژي‌هاي جديد را امتحان کنيد. با توسعه‌ها و پيشرفت‌هايي که هميشه در حال روي دادن هستند همراه و موافق باشيد تا به سمت بهترين بودن پيش برويد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۶۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه ای خود رسید

ستاره انگلیسی هر بازی به آمار تعداد گل های خود اضافه می کند.

به گزارش طرفداری، هری کین، مهاجم انگلیسی بایرن مونیخ به آمار 400 گل در کل دوران حرفه ای خود رسید.

بایرن مونیخ در هفته 31 فصل 24-2023 بوندسلیگا میزبان آینتراخت فرانکفورت بود و به لطف بریس هری کین، مقابل این تیم به پیروزی 2-1 دست یافت. هری کین با این دو گل، به آمار 400 گل زده در دوران حرفه ای خود برای باشگاه و کشورش رسید. هری کین تا به امروز با پیراهن تیم ملی انگلیس، تاتنهام، بایرن مونیخ، میلوال، لیتون و لسترسیتی موفق به گلزنی شده است. گل های هری کین به تفکیک تیم:

    تاتنهام؛ 280 گل

    تیم ملی انگلیس؛ 62 گل

    بایرن مونیخ؛ 42 گل

    میلوال؛ 9 گل

    لیتون؛ 5 گل

    لسترسیتی؛ 2 گل

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فرمولی برای اینکه در زندگی موفق باشیم
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • فال شمع روزانه برای متولیدن ماه‌های مختلف امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه ای خود رسید
  • فال شمع روزانه برای متولیدن ماه‌های مختلف امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • حسین‌زاده: می‌خواهید برویم اسنپ کار کنیم!
  • علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟
  • معلمان سکانداران علمی جامعه هستند
  • اگر می‌خواهید وزن کم کنید، شام را زودتر بخورید (فیلم)