Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  از همدان، رضا قیاسی در جلسه کارگروه اشتغال استان همدان با بیان اینکه باید از مسائل حاشیه‌ای پرهیز کنیم اظهار داشت: همدان جز سه استان برتر کشور است که پایین‌ترین نرخ بیکاری را دارد و کسب این رتبه نشان از این دارد که هماهنگی بین دستگاه‌های همدان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه استاندار همدان تخصص ویژه‌ای در اقتصاد دارند افزود: استاندار همدان عمده وقت خود را در این موضوع گذاشته‌اند.

معاون استاندار همدان تصریح کرد: بانک‌های استان به جز بخش خصوصی همکاری خوبی با استان دارند و از نزدیک می‌بینیم که مشکلات موجود نیز مربوط به مدیران استان نیست و باید در وضع قانون و یا در بخش بالاتر رفع شود.

قیاسی با اشاره به اینکه رتبه کسب و کار استان از 22 به 11 رسیده است افزود: رقابت در بازار از شاخص‌های عمده فعالیت در بخش اقتصادی است.

وی افزود به زودی کارگاهی با حضور بیش از 600 نفر در همدان برای اطلاع رسانی در توسعه اشتغال روستایی برگزار می‌شود.

معاون استاندار همدان افزود: با تلاش دولت نرخ سود تسهیلات بانکی از 22 به 18 درصد رسیده و اکنون یک الی دو درصد نیز یارانه به آن تعلق می‌گیرد که این موارد برای تسهیل در امور انجام گرفته تا بخش عمده‌ای از موانع برداشته شود ولی باید گفت که همه مشکلات ما پرداخت تسهیلات نیست.

قیاسی ادامه داد:نرخ مشارکت استان همدان یک الی دو درصد از نرخ کشوری بالاتر است عنوان کرد: نرخ بیکاری استان به همین میزان از نرخ کشوری کمتر است.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد خروجی‌های ما در دانشگاه‌ها تناسبی با اشتغال و کار ندارد گفت: این مسئولیت ما را بیشتر می‌کند.

معاون استاندار همدان بیان کرد: دو هزار چاه آب را در استان همدان جراحی و مسدود کردیم تا میزان آب را کنترل کنیم، ضمن اینکه باید توجه داشته باشیم که ظرفیت کشاورزی ما در توسعه سد نیست.

قیاسی تصریح کرد: برخی محصولات کشاورزی همدان در کشور برند است و در استفاده بهینه در آب و خاک تلاش خود را می‌کنیم و صنایع تبدیلی از نقاط ضعف در همدان است که باید کار بیشتری در آن انجام شود. خوشبختانه سردخانه به اندازه کافی در همدان ایجاد شده است.

انتهای پیام/ب

مسدود شدن چاه آب همدان

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۷۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۳ درصد داوطلبان کنکور در لرستان دختران هستند

‌به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز جمعه در بازدید از کنکور سراسری در دانشگاه لرستان، اظهار داشت: ۶۳ درصد از داوطلبان کنکور استان امسال در گروه‌های آزمایشی ریاضی، علوم‌تجربی، علوم‌انسانی، هنر و زبان خارجی دختران هستند.

وی با اشاره به برگزاری دومین روز از برگزاری کنکور گفت: ۳۵ هزار و ۵۶۱ نفر در این استان برای کنکور سراسری امسال در حال رقابت هستند.

استاندار لرستان، افزود: ۶۳ درصد از این تعداد را در گروه‌های مختلف تحصیلی بانوان تشکیل می‌دهند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه در دانشگاه‌های دولتی استان حدود سه هزار نفر پذیرفته می‌شوند، افزود: امیدواریم نخبگان و دانشجویان بااستعداد لرستانی پس از کسب تحصیلات عالیه جذب شوند.

کد خبر 6089010

دیگر خبرها

  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در استان همدان
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در همدان
  • با سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود
  • ۶۳ درصد داوطلبان کنکور در لرستان دختران هستند