Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@17:44:43 GMT

1176 سند روستایی در خراسان جنوبی صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۶۷۵۸۰

1176 سند روستایی در خراسان جنوبی صادر شد

قاسم تنها روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در این مدت 581 سند شهری در شهرهای زیر 25 هزار نفر استان خراسان جنوبی صادر شده است.
وی بیان کرد: سند مالکیت به معنای هویت بخشی به املاک روستایی است و روستائیان با این سند می توانند تسهیلات دریافت کنند و اختلافات ملکی نیز با سنددار شدن رفع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: تاکنون روستائیان استان استقبال چشمگیری از صدور سند نداشته اند که نیاز است نسبت به سنددار کردن املاک خود اقدام کنند.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون 64 هزار و 846 سند روستایی و شهری در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت در استان صادر شده است افزود: از این تعداد 11 هزار و 924 سند قبل از سال 84 (قبل از تقسیم استان) و 52 هزار و 124 سند بعد از سال 84 در خراسان جنوبی صادر شد.
وی سنددار کردن منازل مسکونی را از وظایف بنیاد مسکن انقلاب دانست و اظهار کرد: در گذشته داخل روستاها املاک مسکونی فاقد سند مالکیت بود که به همین دلیل منزل روستایی فقط ارزش پنهان اقتصادی داشت و با سنددار شدن ارزش افزوده پیدا کرد.
تنها با اشاره به اینکه یک روستایی برای صدور سند از روستا بیرون نمی رود اضافه کرد: از ابتدای تشکیل پرونده در بنیاد مسکن تا زمان صدور سند مالیکت همه اقدام را بنیاد انجام و سپس سند را در محل روستا به روستایی تحویل می دهد.
وی با بیان اینکه هزینه صدور هر سند روستایی 183 هزار تومان است از روستائیان استان خواست استقبال بیشتری از خدمات مختلف بنیاد مسکن داشته باشند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556*3028* خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- رسول محمدحسنی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۷۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سلیمی مفرد سه شنبه شب در نشست با نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن استان بوشهر و مدیر بنیاد مسکن شهرستان دشتستان اظهار داشت: مهم‌ترین چالش پیش‌روی طرح تسهیلات مسکن روستایی در بخش آب‌پخش مربوط به مالکیت اسناد اراضی مسکونی است که به رغم پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص تعیین تکلیف مالکیت اراضی مردم آب‌پخش، هنوز نتیجه عملی مطلوبی در این زمینه حاصل نشده است.

بخشدار آب‌پخش با اشاره به تبلیغات صورت گرفته افزود: حجت السلام خداداد رضایی امام جمعه محترم آب‌پخش، بخشداری، شهرداری و دهیاری‌های این بخش تبلیغات لازم در خصوص ترغیب مردم برای دریافت تسهیلات را انجام داده‌اند اما شرایط سخت اعمال شده توسط بانک‌ها برای دریافت تسهیلات مسکن روستایی یکی از مشکلات عمومی مربوط به این طرح است که منجر به کاهش انگیزه مردم در خصوص دریافت این تسهیلات شده است.

کد خبر 6093643

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی صادر شد
  • مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق
  • خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در خراسان جنوبی
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد