Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز آموزش سگ‌های مواد یاب گمرک ایران با حضور دبیرکل سازمان جهانی گمرک (wco) و ریس کل گمرک ایران افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز آموزشی سگ های مواد مخدریاب اولین مرکز آموزشی سگ های مواد مخدریاب تحت نظارت گمرک است که در حال حاضر 21 قلاه سگ مواد یاب دارد و 21 قلاده دیگر نیز تا پایان سال اضافه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تیم سگ های مواد یاب گمرک توانسته است امسال نزدیک به 750 مورد مواد مخدر جاسازی شده را کشف کند.
از ابتدای سال تاکنون بیش از 40 تن انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی در گمرک ایران کشف و ضبط شده است .
قرار است در مدت 5 سال سگ های موادیاب مورد نیاز گمرک ایران تامین شود و به همین منظور هر سال 20 قلاده در این مرکز آموزش داده می شود.
استفاده از سگ های موادیاب و کالایاب یکی از ابزارهای مهم کنترلی در گمرکات جهان به شمار می رود و برخی سگ ها می تواند مواد منفجره و سلاح را کشف کند.

تحسین سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی
دبیر کل سازمان جهانی گمرک همچنین عصر شنبه پس از بازدید از سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک اعلام کرد : تحت تاثیر اصلاحات گمرکی ایران قرار گرفتم.
کونیو میکوریا پس از بازدید از سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک اعلام کرد :سامانه های الکترونیکی گمرک ایران فناوری دانش بنیان است و همه با تکیه بر دانش بومی و به دست دانش پژوهان داخلی طراحی و راه اندازی شده است .
وی افزود : گمرک ایران در فناوری اطلاعات تحولات قابل توجهی ایجاد کرده است و ما می خواهیم این تجارب را در سازمان جهانی گمرک و برای استفاده اعضاء بکار گیریم.
کونیو میکوریا در بازدید از سامانه جامع گمرکی با قدردانی از پیشرفت های گمرک ایران گفت: متصل شدن27 سازمان قابل تقدیر است در حالی که خیلی از کشورها تلاش کرده اند این اقدام را انجام دهند اما با دشواری مواجه شدند.
وی ادامه داد : شما پنجره واحد را بسیار گسترده و فراگیر طراحی و اجرا کردید، در حالی که این کار دغدغه اعضای سازمان جهانی گمرک است و کشورهای بسیاری تا به حال در این زمینه تلاش کردند ولی متاسفانه موفق نشدند اما در ایران با مدیریت بسیار خوب توانسته اید 27 سازمان را به پنجره واحد گمرک وصل کنید و این موضوع مرا شگفت زده کرده است.
دبیر کل سازمان جهانی افزود : تعامل داخلی سازمان های ایرانی در پیاده سازی پنجره واحد می تواند الگوی موفقی برای سایر کشورهای جهان باشد.
میکوریا با دریافت توضیحات مسئولان گمرک با ابراز شگفتی نسبت به کارکرد پنجره واحد گفت: شفافیت در ارزش گذاری و همچنین دسترسی آزاد به اطلاعات رویکرد مهم گمرک ایران است و این رویکرد را تحسین می کنم . این مسئله دارای اهمیت است که مراجعه کنندگان به گمرک ایران می توانند به اطلاعات مربوط به فرآیندهای گمرکی دسترسی آزاد داشته باشند.
وی از امکان استعلام برخط گمرک از بانک ها هم قدردانی کرد و گفت: ناشناس بودن کارشناسان در زمانی که اظهارنامه ها را کارشناسی می کنند بسیار ارزشمند و در راستای اهداف سازمان جهانی گمرک در رفع ابهامات در فرایندهای گمرکی است.
میکوریا همچنین تاکید کرد: به نظر می رسد شما در راه اندازی پنجره واحد منسجم عمل کردید.
وی همچنین ارتباط الکترونیکی گمرک و مالیات را ارزشمند توصیف کرد و با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های سامانه جامع گمرکی گفت : تبادل اطلاعات گمرک و مالیات در سطح بسیار خوبی انجام‌ می شود و می توان سیستم مالیاتی را هم به همین روش هوشمند کرد.
دبیرکل سازمان جهانی گمرک با ابراز شگفتی از تعامل سیستم های اطلاعاتی سازمان های دخیل در تجارت کاهش سلیقه شخصی را در فرآیند گمرکی ارزشمند دانست.
کونیو میکوریا دبیرکل سازمان جهانی گمرک پس از بازدید از سامانه های گمرک الکترونیک گفت : در این سامانه ها همه رویه های گمرکی به صورت الکترونیک و منسجم در حال انجام بوده که کار فوق العاده ای است.
وی ادامه داد:این سامانه ها از پیچیدگی هایی برخوردار بوده و باعث شده است اعمال سلیقه افراد در فرآیند گمرکی حذف شود و میزان درستی و صحت کار را افزایش داده است.
دبیر کل سازمان جهانی گمرک با اشاره به تبادل اطلاعات گمرک ایران با 27 سازمان همجوار افزود:کاهش زمان ترخیص واردات از 26 به 3 روز و زمان ترخیص صادرات از 7 به یک روز دستاورد مهمی است که در بستری قانونی میسر شده و در تجارت خارجی ایران بسیار مفید خواهد بود.
سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت مرزی در گمرک ایران به دست دانش پژوهان داخلی و بومی طراحی و پیاده سازی شده است .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۷۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند

ایسنا/کردستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: مشارکت مردم در همه زمینه‌ها به موفقیت منجر خواهد شد، لذا از ظرفیت مردم باید در بحث مبارزه با مواد مخدر استفاده شود.

 مهدی رمضانی، امروز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه تمام دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی باید در زمینه مبارزه با مواد مخدر، نقش آفرینی و سهم خودشان را در این حوزه ایفا کنند، اظهار کرد: فعالیت سازمان های مردم نهاد قابل احترام است، اما این نهادها کارکرد صحیح خودشان را در اغلب موارد به ویژه در بحث مبارزه با مواد مخدر انجام نداده اند.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در تحقق شعار سال تأکید کرد: تجربه ثابت کرده است که در حوزه‌هایی که مردم مشارکت مردم داشته‌اند،  موفق بوده‌ایم و اکنون نیز یکی از حوزه‌های جدی که باید از ظرفیت بی بدیل مردم استفاده شود، مبارزه با مواد مخدر است.

رمضانی با تأکید بر نقش آموزش در آگاه سازی جامعه ادامه داد: آموزش و پرورش با دعوت از اصحاب فکر و نظر سعی کند جامعه هدف خود را در زمینه آسیبهای مواد مخدر آگاه کنند.

وی با تاکید بر غربالگری درست و هدفمند در کمپ های ترک اعتیاد، اظهار کرد: در حوزه ترک اعتیاد یک چرخه مالی معیوب وجود دارد و این باید اصلاح شود، ضمن اینکه مکانی جدا برای معتادان با بیماری خاص ایجاد شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان (فیلم)
  • در دیدار روسای گمرکات ایران و عراق چه گذشت؟
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • توافقات جدید گمرکی ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برگزاری کارگاه فنی و تخصصی کاربری سامانه تیر الکترونیک e_TIR در تهران