Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@11:10:23 GMT

علامت آلزايمر فقط فراموشي نيست

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۶۷۹۱۰

علامت آلزايمر فقط فراموشي نيست

خبرگزاري آريا - شايع‌ترين علامت بيماري آلزايمر از دست دادن حافظه و فراموشي است. اما علائم ديگري نيز وجود دارند که کمتر آشکار هستند، ولي مي‌توانند قبل از پيشرفت بيماري، شما را از وجود آن با خبر کنند.
هنگامي که مادر يا پدرمان به يک سن خاص مي‌رسند، نگراني از دست دادن حافظه در ايشان به سراغمان مي‌آيد و هر بار که آن‌ها کليدشان را گم مي‌کنند، فکر مي‌کنيم همه چيز به پايان رسيده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين نگراني‌ها قابل فهم هستند. با توجه به اين که در حال حاضر هم هيچ درمان قطعي براي بيماري آلزايمر وجود ندارد. بله، موضوع دلگيري است، اما نااميدکننده نيست.
تشخيص زودهنگام علائم آلزايمر هنوز هم مي‌تواند به درمان زودهنگام آن با استفاده از داروهاي لازم منجر شود. درمان زودرس اجازه مي‌دهد تا بيماران به خوبي و براي مدت طولاني زندگي کنند. به همين دليل مهم است که به علائم والدين‌تان توجه کنيد.
شايع‌ترين علامت بيماري آلزايمر، از دست دادن حافظه است که مختل کننده‌ي زندگي روزمره مي‌باشد و اشکال مختلفي دارد. برخي افراد فراموش کردن زمان و مکان، اشکال در برنامه‌ريزي ، چالش با کلمات و يا قضاوت ضعيف را تجربه مي‌کنند. اما نشانه‌هاي اوليه ديگري نيز وجود دارند که مي‌توانند قبل از پيشرفت آلزايمر، شما را از وجود آن با خبر کنند.
بي علاقگيکسي که در مراحل اوليه بيماري آلزايمر به سر مي‌برد، ممکن است از فعاليت‌هايي که او را شاد مي‌کنند، دوري کند، مثل رفتن به سينما، صرف ناهار با دوستان، و يا بازي با نوه‌ها. اين افراد محيط خود را به چيزهايي که با آن راحت هستند محدود مي‌کنند. اين بي‌علاقگي مي‌تواند زندگي بيماران را حتي در مراحل بسيار اوليه بيماري دچار مشکل کند.
آلزايمر فقط با نگراني درباره فراموشي فرد مبتلا همراه نيست و مي‌تواند شامل نگراني‌هايي در رابطه با بي‌تفاوتي و بي‌علاقگي او نيز باشد. تحقيقات نشان مي‌دهد که بي‌تفاوتي در ميان مردمي با اختلال شناختي خفيف، ممکن است از پيشرفت آلزايمر خبر دهد.
تغييرات بهداشت فردي يا ظاهراين بي‌تفاوتي ممکن است به تغييراتي در عادات روزانه فرد بيمار منجر شود. برخي از افراد مبتلا به آلزايمر ممکن است همان لباس قبلي را براي چند روز بپوشند و يا به طور ناگهاني شانه زدن و تميز کردن موهايشان را به يک بار در هفته کاهش دهند.
در مراحل اوليه بيماري آلزايمر، هنگامي که بي‌تفاوتي شروع به افزايش مي‌کند ، فرد ممکن است کمتر به ظاهر خود يا لباسي که مدت‌هاست به تن دارد و يا حتي استحمام توجه نشان دهد. خانواده نقش مهمي در اين نوع بي‌توجهي دارند.
اضطراب و افسردگي اگر والدين‌تان متوجه کوچک‌ترين فراموشکاري در خودشان شوند، ممکن است نگران گردند. اغلب اضطراب مرتبط با آلزايمر شامل سئوال و جواب‌هاي پي در پي است. محيط جديد ممکن است آن‌ها را مضطرب کند، طوري که مدام سوال کنند: کجا مي‌رويم، قرار است چه کاري انجام دهيم؟ چه زماني ما را ترک خواهي کرد و ...
به نظر مي‌رسد توجه بيش از حد به جزئيات يک سفر و پرسش‌هاي متعدد مربوط به فراموشي باشد، طوري که حتي گاهي به ياد نمي‌آورند چه غذايي سفارش داده‌اند.
به نظر مي‌رسد ارتباطي بين تشخيص افسردگي با بيماري‌هاي زوال عقلي مانند آلزايمر وجود دارد. البته هنوز مشخص نيست که اين افسردگي است که موجب آلزايمر مي‌شود و يا آلزايمر سبب بروز افسردگي خواهد شد. هنوز تحقيقات بيشتري در اين مورد نياز است.
تغييرات بيناييممکن است بزرگسالان مسن در مراحل اوليه ي آلزايمر نياز به چشم پزشک پيدا کنند. در حالي که به نظر مي‌رسد اين تنها يک مشکل چشمي است، اما گاهي اشتباه است. اين در واقع مي‌تواند يک مشکل پردازش بصري باشد، زيرا بخش عقبي مغز در انواع خاصي از آلزايمر، سريع‌تر دچار اشکال مي‌شود.
ممکن است اين تغييرات مغزي بتواند باعث تغيير حس بويايي يا شنوايي در برخي از افراد مبتلا به آلزايمر شود. تغييرات بينايي نيز ممکن است نشانه‌اي از انواع ديگر زوال عقل مانند بيماري لوي بدن(Lewy Body) باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۷۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاپیتان استقلال فراموشی را تمرین می‌کند (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال استقلال تهران در حالی برای دیدار روز جمعه مقابل تراکتور تبریز آماده می‌شود که گلر اصلی این تیم اجازه همراهی آبی‌ها را ندارد.

سید حسین حسینی که در این فصل عملکردی فوق العاده درون دروازه استقلال داشته به دلیل محرومیت انضباطی ناشی از مصاحبه پس از بازی برابر شمس آذر در حساس‌ترین بازی استقلال در نیم فصل دوم غایب خواهد بود.

با این حال حسینی این روزها تمرینات خود را در کمپ حجازی پا به پای سایر بازیکنان استقلال دنبال می‌کند و امیدوار است با پایان محرومیت از بازی هفته بیست و ششم دوباره درون دروازه تیمش قرار بگیرد.

او که در روزهای گذشته حمایت ویژه‌ای از گلر دوم تیمش داشته، سعی کرده با روحیه دادن به این دروازه‌بان جوان، انگیزه او برای نگه داشتن استقلال به عنوان شانس اصلی قهرمانی را حفظ کند و از سوی دیگر خودش هم تلاش می‌کند این محرومیت بدموقع را به دست فراموشی سپرده و تمرکزش را برای ادامه فصل حفظ کند‌.

دیگر خبرها

  • عامل خطر ابتلا به آلزایمر شناسایی شد
  • کاپیتان استقلال فراموشی را تمرین می‌کند (عکس)
  • مو روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • 6 علامت که می‌تواند نشان دهنده تومور مغزی باشد
  • پرسپولیس به توانایی فراموشی نیازمند است!
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری