Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور بیان کرد: استعلام هویتی افراد در سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، نهادهای دولتی و... با کارت هوشمند ملی به صورت برخط یا آنلاین صورت می‌گیرد.  

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حمیدرضا درخشان‌نیا، رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور در نشست خبری که صبح امروز با حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی برگزار شد، گفت: خوشبختانه امروز سازمان ثبت‌احوال به عنوان پیشروترین سازمان در کشور شناخته شده است که در این سازمان تمام اطلاعات به صورت مکانیزه ثبت و ضبط می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه داده اطلاعات جمعیت کشور، اطلاعات بیش از 120 میلیون ایرانی زنده و فوت شده را ثبت می‌کند و هر لحظه در حال به روزرسانی است و در داشبورد پایگاه اطلاعات جمعیت وقایع چهارگانه حیاتی به صورت لحظه‌ای به ثبت می‌رسد.

وی افزود: پوشش ثبت وقایع ولادت و وفات در کشور بالای 98 درصد است؛ در واقع اطلاعات تولد و فوت به صورت لحظه‌ای در زایشگاه‌ها و آرامستان‌ها در داشبورد پایگاه اطلاعات جمعیت کشور ثبت می‌شود.

رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور در ادامه تصریح کرد: پایگاه داده اطلاعات جمعیت کشور به 120 وزارتخانه، ادارات دولتی، نهادهای عمومی و خصوصی در 200 هزار نقطه کشور به صورت برخط متصل است و استعلامات هویتی را انجام می‌دهد.

درخشان‌نیا با بیان اینکه از سال 1394 ارائه کارت هوشمند ملی به صورت جدی مورد پیگیری سازمان ثبت‌احوال قرار گرفته است، یادآور شد: تاکنون 29میلیون کارت هوشمند ملی تولید شده است و تنها به 27میلیون نفر کارت تحویل داده شده و 2 میلیون نفر هنوز برای دریافت کارت خود مراجعه نکرده‌اند.

وی با اشاره به استقبال مناسب برخی از مردم درخصوص دریافت کارت هوشمند ملی، تصریح کرد: در اوایل سال تا پایان شهریور مردم استقبال خوبی برای دریافت کارت هوشمند ملی داشته‌اند.

وی افزود: حدود 64 میلیون ایرانی بالای 15 سال در داخل و خارج کشور زندگی می‌کنند که باید برای تمام این افراد کارت هوشمند ملی صادر شود. کارت هوشمند ملی به صورت میانگین ظرف 15 روز تولید، صادر و تحویل داده می‌شود.

رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور با بیان اینکه ماهانه یک‌میلیون و 200 هزار نفر برای تکمیل ثبت‌نام به ادارات ثبت‌احوال مراجعه می‌کنند، خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید ما ماهانه 2 میلیون و 500 هزار نفر است. در واقع می‌توان گفت 50 درصد ظرفیت‌های ما برای تولید کارت هوشمند ملی خالی است، بنابراین از افرادی که در سال 1389 کارت ملی کاغذی دریافت کرده‌اند، درخواست داریم طی ماه‌های پایانی سال به دفاتر پیشخوان دولت و ادارات پست برای تعویض کارت و دریافت کارت هوشمند ملی مراجعه کنند.

وی یادآور شد: برای تسهیل ارائه خدمات به مردم و صدور کارت هوشمند ملی، سازمان ثبت‌احوال کشور با ادارات پست تفاهمنامه‌ای را امضا کرده است تا برای افراد ناتوان و کم‌توان ایستگاه‌های سیار در نظر گرفته شود. همچنین برای ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز طرحی را قرار است به صورت پایلوت اجرا کنیم تا مردم بتوانند با مراجعه به کنسولگری‌ها، کارت هوشمند ملی را دریافت کنند.

درخشان‌نیا با تاکید بر اینکه اگر مردم از مزایای کارت هوشمند ملی آگاه شوند، همکاری بهتری خواهند داشت، گفت: کارت هوشمند ملی پروژه بزرگی است که بهره‌برداری از آن ثمرات خوبی را برای مردم به همراه دارد، چرا که کلید ورود به دولت الکترونیک، کارت هوشمند ملی است.

رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور یادآور شد: ما برای بهره‌برداری سریع از کارت هوشمند ملی و آماده‌سازی زیرساخت‌ها با بانک‌ها و قوه‌قضاییه و... مشکلاتی را داشته‌ایم تا بتوانیم هرچه سریع‌تر کارت هوشمند ملی را به بهره‌برداری برسانیم.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۸۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور خدمات فنی و مهندسی یک ضرورت است/ اجرای پروژه اومااویا به دست متخصصان ایرانی

به گزارش قدس آنلاین، پیام باقری افزود: در سالی که به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده و نیز دیداری که فعالان اقتصادی با مقام معظم رهبری داشتند و با توجه به توصیه ایشان که برای تحقق رشد اقتصادی از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود، طبیعتا برای رسیدن به رشد ۸درصدی اقتصادی باید از همه ظرفیت‌هایی که در کشور و در همه بخش‌ها وجود دارد، چه داخلی و چه خارجی، استفاده کرد.

وی ادامه داد: یکی از این حوزه‌هایی که می‌تواند این هدف را محقق کند و باید مورد توجه قرار بگیرد، صادرات خدمات فنی و مهندسی است.

این فعال صنعت برق ایران خاطرنشان کرد: موضوع صادرات غیرنفتی که صدور خدمات فنی و مهندسی بخشی از آن است و ظرفیت‌های خوبی در این زمینه در کشور وجود دارد.

باقری گفت: توانمندی زیادی در صدور خدمات فنی و مهندسی هم در بخش شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی و هم مهندسان و متخصصان و مشاوران بسیار قوی وجود دارد که سال‌ها است این موضوع توسط این‌ها در حال انجام است.

وی ادامه داد: این موضوع در صنعت برق که از پیشگامان و پرچم داران صدور خدمات فنی و مهندسی است، خیلی بیشتر است.

عضو اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: صدور خدمات فنی و مهندسی می‌تواند ارزآوری و ثروت آفرینی خوبی برای کشور داشته باشد، ضمن آنکه یک صادرات پایدار به جهت ارتباطی که با کشور مقصد دارد، است.

باقری خاطرنشان کرد: پروژه و طرحی که صادر می‌شود، سال‌های برای خدمات پس از فروش و پشتیبانی‌های لازم و تامین نیازها، نیازمند ارتباط است.

وی گفت: علاوه بر آن صدور خدمات فنی و مهندسی فرصت بسیار مناسبی ایجاد می‌کند که کالاهای ساخت داخل بتواند در بازار کشورهای مقصد به فروش برسد.

رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران ادامه داد: اکنون نیازهای زیادی در کشورهای منطقه برای خدمات فنی و مهندسی کشورمان وجود دارد.

باقری به طرحی که اخیرا در کشور سریلانکا با حضور رئیس جمهور کشورمان به بهره برداری رسید، اشاره و بیان کرد: طرح اومااویا که به دست متخصصان ایرانی در سریلانکا به بهره‌برداری رسید را می توان نمونه‌ای از توان داخلی برای صدور خدمات فنی و مهندسی برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح از افتخارات مهندسان ایرانی است که خیلی هم تاثیر گذار در روند اقتصاد سریلانکا و زندگی و معیشت مردم به خصوص بخش کشاورزی و تامین برق است که به دست مهندسان ایرانی انجام شد.

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: بنابراین صدور خدمات فنی و مهندسی در سالی که به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری شده یک الزام است که باید به آن پرداخته شود.

باقری ادامه داد: باید مسیرها برای فعالان این بخش هموار شود و دولت باید مسیر را هموار و موانع را بردارد.

وی تاکید کرد: باید حمایت‌ها در این زمینه شکل گیرد و منابع به سمت بخش‌های مولد هدایت شود؛ زیرا صدور خدمات فنی و مهندسی هم اشتغال زایی بالایی دارد و هم کمک به خلق ثروت می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام یک کارت جدید بانکی با امکان سرمایه‌گذاری هوشمند
  • تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی
  • پروژه دریافت لیست هوشمند حق بیمه کارگاه‌ها در استان فارس آغاز شد
  • «کارت هوشمند حج»؛ فناوری جدید عربستان برای حجاج
  • استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی از طریق سایت «سهما»
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • صدور خدمات فنی و مهندسی یک ضرورت است/ اجرای پروژه اومااویا به دست متخصصان ایرانی
  • سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد؛ تمدید زمان ارسال کد استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • ثبت کد ارسالی برای استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع+ جزئیات