Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدحسن میرعماد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : با وجود این که بخش کشاورزی سهم 25 درصدی در اقتصاد استان سمنان دارد اما امسال حدود هفت درصد تسهیلات بانکی به این بخش اختصاص یافته است.
وی با اشاره به اختصاص بیش از 15 درصد تسهیلات بانکی به صادرات غیر نفتی در استان، اظهار داشت : در برنامه ای که دولت و مجلس برای اصلاح سامانه بانکی دارند باید سهم بخش کشاورزی از تسهیلات کم بهره بانکی افزایش و به بهره برداران و تولیدکنندگان این حوزه پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی مهم ترین و آسان ترین راه تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی را در بخش کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد : با توجه به وجود استعدادهای نیروهای انسانی متخصص و تحصیل‌کرده در عرصه کشاورزی و زمین های مستعد و حاصلخیز می توان با حمایت از بخش کشاورزی برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی گام جدی برداشت.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ادامه داد : با تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در همه بخش ها از جمله بخش کشاورزی، می توان کشور را در برابر توطئه و دسیسه های دشمنان مقاوم کرد.
میرعماد با اشاره به اجرای آمایش سرزمینی در استان سمنان اضافه کرد : با برنامه‌ریزی دقیق در حوزه کشاورزی، دامپروری، شیلات و تولیدات مرتبط با این بخش می توان برای افزایش اشتغال متناسب با ظرفیت های موجود مناطق شهری و روستایی بهره مند شد.
وی با اشاره به مشکل کم آبی در سمنان تصریح کرد : اگر چه تولید برخی از محصولات راهبردی مانند گندم در حد خود کفایی رسیده ایم اما لزومی ندارد برخی از تولیدات کشاورزی غیرراهبردی که آب زیادی نیاز دارد را تولید کنیم.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت : با توجه به شرایط استان باید به سمت کاشت محصولاتی که برای رشد و پرورش آن نیازمند آب کمتری هستیم، حرکت کنیم.
به گزارش ایرنا، تولید مصولات کشاورزی در سال زراعی 95-96 در استان سمنان با افزایش 9.4 درصدی نسبت به دوره قبل از آن به یک‌ میلیون و 570 هزار تن رسید که از این میزان 672 هزار تن محصولات راهبردی حوزه کشاورزی در استان بود که افزایش حدود 33 درصدی داشت.
استان سمنان بیش از 40 هزار بهره بردار کشاورزی دارد و حدود 87 درصد از آب تولیدی در این استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۸۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد روستا ظهر پنجشنبه در نشست با بانک‌های استان در راستای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی، افزود: نظارت بر اعطای تسهیلات بانکی ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه تسهیلات اگر در جای درست خود هزینه شود، دغدغه‌ها و نگرانی‌ها از بین می‌رود، گفت: انتظار می‌رود بانک‌ها پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی به این تعداد واحد را تسریع کنند.

روستا اظهار داشت: میانگین پرداخت تسهیلات بانکی مقاوم سازی واحدهای روستایی در سطح کشور، ۵۵ درصد و در استان ۶۲ درصد است که این امر نشان دهنده همکاری خوب و مطلوب شبکه بانکی در این حوزه است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن به متقاضیان باید در زمان کمتری انجام شود و بانک‌های استان زمان طولانی پرداخت تسهیلات مسکن را کمتر کنند.

روستا یادآور شد: از مجموع یکهزار و ۴۰۰ واحدی که در زلزله سی سخت، دچار خسارت شدند، ۲۷۰ واحد نیمه تمام مانده است و پیگیری برای اختصاص اعتبار به این واحدها انجام شده است.

کد خبر 6095034

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات ۳۰ گروه جهادی به جامعه هدف در بوانات
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد
  • مراسم تقدیر از استادان برتر حوزه علمیه اصفهان
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟
  • مسیر خلق دانش و انتقال آن به عرصه های کشاورزی باید تقویت شود
  • انتقال فناوری به حوزه کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد