Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی از راه‌­اندازی بانک اطلاعاتی ایده تا ثروت از منابع موجود دانشگاه و نیازهای کشور در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر حبیب‌الله آراسته‌راد بر شناسایی نخبگان در سطح واحدها و مراکز دانشگاهی و به طور کلی جامعه تاکید کرد و گفت: کشور دارای سرمایه‌های ارزشمندی چون نیروی انسانی است که متأسفانه توانایی و استعدادهای آنان به طور کامل بروز پیدا نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از اهداف تأسیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، شناسایی و جذب نخبگان است، سعی داریم از طریق این باشگاه که در 367 واحد و مرکز دانشگاه فعال هستند، نخبه‌های کشور را شناسایی و جذب کنیم.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان به تأسیس بانک اطلاعاتی ایده تا ثروت از منابع موجود دانشگاه و نیازهای کشور در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: با جمع آوری و شناخت نیازها و معضلات و همچنین شناسایی، ساماندهی و هدفمندسازی منابع و تعریف پروپوزال‌ها، مقالات علمی پژوهشی و ISI دانشجویان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی در راستای حل مشکلات جامعه و کشور، گام بر می‌داریم. دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در قیاس با دانشجویان سایر دانشگاه‌ها عملیاتی‌تر هستند، بنابراین می‌توانیم خیلی از مشکلات کشور را با وجود همین دانشجویان برطرف کنیم.

آراسته‌راد بر ایجاد انگیزه و امید در دانشجویان نخبه برای ادامه مسیر تأکید کرد و گفت: انگیزه دادن به دانشجویان، محققان علاقه‌مند و نخبه که توانایی و استعداد دارند و امیدوار کردن آنها به آینده درخشان و دستیابی به نتایج بالا و موفقیت‌آمیز از وظایف اصلی باشگاه است.

او درباره ارائه تسهیلات به نخبگان نیز گفت: مهمترین کمکی که باید به نخبگان شود، برداشتن موانع و سدهای موجود و حذف بروکراسی‌های دست و پاگیر است. اگر راه و مسیر برای چهره‌های استعداد درخشان و دانشجویان نخبه باز باشد، خودشان به موفقیت می‌رسند. نخبه با دست خالی هم کارهای بزرگ انجام می‌دهد، فقط باید به آنان فرصت داد و در مقابل آنان سنگ‌اندازی نکرد. زمانی که اهداف و چالش‌های بزرگ موجود برای نخبگان تبیین و هدف‌گذاری شود، می‌توانیم انتظار حل مشکلات از سوی نخبه‌ها را داشته باشیم. به طور مثال زمانی که تولید مقالات به عنوان هدف مطرح شد، می‌بینیم بیشترین تولید را محققان ایجاد کردند، حال باید حل مشکلات و نیازهای کشور هدف‌گذاری شود.

آراسته‌راد به برنامه‌های باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان هم اشاره کرد و گفت: شناسایی صنایع اطراف واحدها و مراکز دانشگاهی که هر کدام دارای چالش‌هایی هستند، در دستور کار باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان است به طوریکه با شناسایی این صنایع و هدف‌گذاری پیشرفت و بهبود آنها، استادان و دانشجویان به کمک آنها شتافته و با تعریف تحقیقات در این حوزه، زمینه ارتقای صنعت، تولید و دانشگاه فراهم می‌شود.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان تعداد اعضای این باشگاه را 76 هزار و 500 عضو اعلام کرد و گفت: از این تعداد هزار و 50 چهره استعداد درخشان، 14 هزار عضو فعال و 12 هزار عضو خارج از دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۸۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشجویان درس «آشنایی با دفاع مقدس» دانشگاه آزاد اسلامی یزد از باغ موزه دفاع مقدس یزد بازدید کردند.

در این بازدید که به همت امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی یزد صورت گرفت، جمعی از دانشجویان این دانشگاه در قالب درس «آشنایی با دفاع مقدس» به همراه استادان خود از باغ موزه دفاع مقدس استان یزد بازدید و کلاس درس خود را در آنجا برگزار کردند.

این بازدید با هدف آشنایی دانشجویان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد از آثار و مواریث فرهنگی، تاریخی هشت سال دفاع مقدس با هدف جریان‌سازی فرهنگی، آشنایی نسل امروز با حماسه هشت سال دفاع مقدس و تقویت روحیه خودباوری و تقویت اقتدار ملی و هویت اسلامی ایرانی برگزار شد.

در این رویداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با حضور استاد درس «آشنایی با دفاع مقدس» ضمن بازدید از تجهیزات و ادوات نظامی به کار گرفته شده در دوران هشت سال دفاع مقدس از تالار‌های باغ موزه دفاع مقدس در حضور کارشناسان هر تالار که خود از حماسه‌سازان دفاع مقدس هستند، بازدید کردند.

در این موزه با استفاده از تکنولوژی‌های دیجیتال برای انتقال مفاهیم تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و نقش مردم تلاش شده است.

به گزارش آنا، مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان یزد در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع کنار پارک آزادگان صفائیه احداث شد و شامل سه بخش محوطه، دو طبقه گالری نمایشگاهی و مفهومی و ساختمان اداری است.

زیربنای باغ موزه دفاع دفاع مقدس استان یزد با ۱۶ هزار مترمربع زیربنا احداث شد که زیربنای ساختمان اصلی آن سه هزار و ۸۰۰ مترمربع است.

همچنین در گالری این مرکز، اسناد و مدارک و آثار حجمی از دوران دفاع مقدس به نمایش گذاشته شد.

استان یزد ۳ هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد، ۳۰۰ هزار بسیجی و افزون بر ۳۰ هزار رزمنده دارد که در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های غرب و جنوب کشور حضور داشته‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در حمایت از خیرش اساتید و دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی به نخبگان دانشگاه‌های آمریکا
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده
  • آزادی بیان در غرب کذب محض است
  • ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت نخبگان و دانشگاهیان قرار می‌گیرد
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • شناسایی مسائل خانواده در قالب هسته‌های فکری/ شورای رابطین امور بانوان و خانواده چه رسالتی دارد؟