Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند سالی است که کمیته مواکب ستاد اربعین دانشگاهیان برای تسهیل خدمت رسانی به زائران حسینی از نهادها و تشکل‌های دانشجویی که قصد برپایی موکب در مسیرهای پیاده‌روی اربعین و مرزهای مهران و چزابه یا تجهیز مدارس در نجف و کربلا را دارند ثبت‌نام می‌کند.

دانشگاه و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این ایام از این قاعده مستثنی نبوده و در این سال‌ها در مواکب دانشجویی فعالیت و حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر واحدهای مرزی دانشگاه آزاد اسلامی نیز هر ساله هم تدارک ویژه‌ای برای خدمت‌رسانی به زائرین انجام داده اند.

واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در خدمت زائران اربعین

واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مانند ایلام، آبادان، اندیمشک، اهواز، سوسنگرد، کنگاور، علی آباد کتول، مهران، همدان، کرمانشاه خرمشهر با برپایی مواکب‌ دانشجویی به استقبال زائران حسینی رفتند‌ و از این قافله عقب نماندند. عاشقان حسینی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی و دولتی ندارد و همه شیفته سید الشهدا، اصحاب و یاران ایشان هستند.

در موکبی که به همت واحدهای دانشگاهی استان خوزستان از چندی پیش در مرز بین‌المللی چزابه با محوریت واحد اهواز بصورت شبانه روزی آغاز به فعالیت کرده است خدمات مورد نیاز زائران کربلای معلی، همانند اسکان موقت، پذیرایی با خرما و چای و نوشیدنی‌های خنک انجام می‌شود.

دکتر امیر کاکی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اندیمشک می‌گوید: ازآنجایی که شهرستان اندیمشک به‌عنوان دروازه ورودی زائران اربعین است و مردم و دستگاه‌های اجرایی این شهرستان با تمام ظرفیت از قبل تا بعد از اربعین به زائران کربلا خدمت‌رسانی می‌کنند، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اندیمشک نیز با برپایی ایستگاه صلواتی (موکب) به خدمت‌رسانی به زائران پرداخت.

سروش زرین آبادی رئیس دبیرخانه هیات امنای استان خوزستان با حضور در موکب بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی این استان، ضمن ابراز خرسندی و تشکر از حضور کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان می‌گوید: کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان همیشه برای انجام امور خداپسندانه پیشقدم بوده‌اند و این با توجه به شرایط جوی و خاص منطقه قابل ستایش است.

ارائه خدمات پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در کربلای معلی

به مناسبت ایام اربعین حضرت امام حسین (ع) کادر درمانی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم نیز با حضور در مسیر زائران کربلای معلی به ارائه خدمات درمانی صلواتی پرداختند.

در استای ارائه خدمات درمانی بیش از ۵۰۰ نفر از استادان و مربیان گروه های پرستاری و پزشکی به همراه دانشجویان برای ارائه خدمات درمانی و ویزیت سرپایی صلواتی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) در مسیر راهپیمایی و در شهر کربلای معلی مستقر هستند.

این برنامه همچون سال های گذشته با همکاری جمعیت هلال احمر و دستگاه های مربوط و با مشارکت حداکثری دانشجویان رشته های علوم پزشکی و به سرپرستی منیره رموزی در حال انجام است.

برپایی موکب اربعین حسینی(ع) از سوی دانشکده سما کرمانشاه ‎

استان کرمانشاه از گذشته‌های دور همواره میزبان زائران کربلای معلی بوده است، مردم شهیدپرور کرمانشاه به دلیل همجواری با عراق، این توفیق این را داشته‌اند تا به عنوان دروازه کربلا با استقبال و پذیرایی شایسته از زائران اربعین حسینی، ارادت خود را به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نشان دهند.

معاونت دانشجویی و فرهنگی مرکز سما کرمانشاه به منظور خدمات‌رسانی به زوار عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی در کنار سایر مردم استان و با همکاری نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اقدام به برپایی موکب «شهدای دانشکده سما» کرده است. در کنار برپایی این موکب، برنامه‌های مختلفی چون توزیع بسته‌های فرهنگی صورت می پذیرد. کارکنان مرکز سما کرمانشاه نیز سعی کرده اند با حضور روزانه در موکب و پرداخت کمک‌های مالی سهمی در این شور و شعور حسینی داشته باشند.

عمود 1396، معیادگاه دانشجویان جهان اسلام در راهپیمایی بزرگ اربعین

موکب واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی امسال و برای نخستین بار و با همکاری مالی و محتوایی بسیج این واحد، راه اندازی شد.

محمدرضا آبدار، مسئول بسیج دانشجویی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در این باره می گوید: این موکب در عمود 1396 در مسیر نجف به کربلا واقع شده و دارای 2500 متر وسعت است و تمامی امور موکب اعم از برپایی خیمه، برق کشی، لوله کشی آب و تأسیسات توسط تیم دانشجویی انجام شد. 1500 متر از موقعیت موکب به اسکان زوار اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به نحوه آغاز به کار موکب دانشجویان جهان اسلام می‌گوید: برنامه‌ریزی‌ این موکب با عنوان عربی طلاب العالمی الاسلامی در مسیر طریق الحسین(ع) و با فاصله سه کیلومتری از حرم مطهر، از حدود 3 ماه پیش صورت گرفت.

آبدار تصریح می‌کند: خدمات موکب را در حیطه‌های مختلف خدمات پزشکی و فرهنگی مانند حضور پزشکان خانم و آقا، اسکان زوار، پرده خوانی و پرداختن به مباحث بیداری اسلامی، غرفه کودک و میزبانی هیئات غیرفارسی زبان، قرار دادیم که براساس برنامه‌ریزی‌ها در هفته جاری هیأتی اردو زبان از پاکستان به سرپرستی آیت‌الله عقیل و از سایر کشورها در موکب حضور خواهند یافت. همچنین هیأت محبان الزهرا(س) بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات نیز هر روزه برنامه‌های خود را دارد.

وی با اشاره به حضور 80 خادم اعم از خواهران و برادران ادامه می‌دهد: این افراد متشکل از دانشجویان، کارمندان و اساتید از 9 تا 22 آبان در موکب فعالیت می‌کنند. بخشی از گروه پزشکی حاضر در موکب را دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به سرپرستی دکتر زهرا روددهقان استاد دانشگاه تهران تشکیل می‌دهند.

ایستگاه های صلواتی دانشگاه آزاد اسلامی در مهران

دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام در شهر مهران با راه اندازی دو ایستگاه صلواتی با عنوان، ایستگاه صلواتی مرکز مهران و ایستگاه صلواتی بسیج دانشجویی شهید آوینی واحد ایلام روزانه پذیرای هزاران نفر از عاشقان حسینی است. علاوه بر آن ایجاد پارکینگ اختصاصی و اسکان موقت برای همکاران دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور از دیگر اقدامات مرکز مهران در ایام اربعین است.

تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی هر ساله با حضور در مراسم معنوی اربعین سعی می کنند تا این دانشگاه را به عنوان حلقه وصل دانشجویان جهان اسلام معرفی کنند. در واقع نشر مبانی اعتقادی و اصیل تشیع با هدف گسترش فرهنگ شیعی و مبارزه با انحرافات، صدور دقیق و کارشناسی شده آرمان‌های انقلاب و تقویت جبهه مقاومت در جهان اسلام و شبکه‌سازی بین دانشجویان از هدف هایی است که دانشجویان و مسئولان این دانشگاه با حضور در مراسم های مذهبی به دنبال آن هستند.

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۶۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از استادان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم روز معلم با حضور جمع کثیری از استادان و همچنین دانشجویان ورودی سال ۷۲ واحد تبریز در رشته علوم اجتماعی (۳۱ سال پیش) و دانشجویان و مسئولان کشوری و با حضور مالک رحمتی استاندار آذربایجان‌شرقی، محمدقربانی گلشن‌آباد، معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در سالن استاد شهریار واحد تبریز برگزار شد.

در پایان مراسم از استادان، مدیران گروه و رئیس دانشکده نمونه تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل از استادان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در سال ۱۴۰۳
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • پاسداشت خدمات بنیان‌گذار دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در روز معلم
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • ایجاد دانشکده‌ ویژه مادران در واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • ایجاد دانشکده‌های ویژه مادران در همه واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال