Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@14:52:06 GMT

تفکر بسیجی در عرصه فرهنگی مشکلات کشور را حل می کند

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۶۹۰۵۹

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، محمدرضا محسنی، فرماندار شهرستان شفت امروز، 21 آبان در نشست ستاد گرامیداشت هفته بسیج شهرستان، فرارسیدن اربعین حسینی را تسلیت گفت و افزود: اهمیت بسیج بر هیچ یک از آحاد جامعه پوشیده نیست و آنچه باعث قوام و دوام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده، تفکر بسیجی در آحاد ملت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه نهاد بسیج به فرمان حضرت امام(ره) در پنجم آذر سال 1358 تحت عنوان «بسیج مستضعفان» شکل گرفت، اظهار کرد: شاید در ابتدای تشکیل این نهاد مقدس کسی تصور نمی کرد که این تفکر در تمام بخش‌های مدیریتی وارد عرصه شود و هشت سال دفاع مقدس در کنار نیروهای ارتش، سپاه و نیروهای نظامی نقش آفرینی کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تفکر بسیجی در دفاع مقدس در واقع بهره گیری از ظرفیت های مردمی بود، تصریح کرد: با پایمردی همین جوانان، نوجوانان و اقشار جامعه در قالب بسیج بود که توانستیم جنگ را مدیریت کرده و به پیروزی برسیم.

محسنی با اشاره به اینکه تفکر بسیجی پس از دوران دفاع مقدس در عرصه سازندگی نمایان شد، اضافه کرد: امروز بعد از 38 سال از عمر پر برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی می بینیم که تفکر بسیجی تنها در ایران ریشه ندارد و گستره آن به کشورهای عراق، لبنان، سوریه و یمن رسیده است.

فرماندار شفت بهره گیری از نیروهای مردمی جبهه مقاومت را همان تفکر بسیجی دانست و تاکید کرد: امروز اندیشه بسیجی باید از تکنولوژی و دستاوردهای نوین بهره مند گردد.

وی بر ترویج و تعمیق این نگرش در جامعه تاکید کرد و متذکر شد: با تفکر بسیجی در عرصه های عمرانی و فرهنگ سازی بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.

نماینده عالی دولت در شفت با اشاره به اینکه ستاد فرعی بزرگداشت هفته بسیج در بخش مرکزی و احمدسرگوراب تشکیل خواهد شد، گفت: شهرداران و دهیاران برای ساماندهی تبلیغات محیطی هفته بسیج مشارکت خواهند داشت.

محسنی برگزاری همایش بسیجیان در سطح شهرستان شفت را یکی از برنامه های محوری هفته بسیج برشمرد و تصریح کرد: تدارک برنامه های متنوع برای نسل جوان و نوجوان جهت آشنایی آنان با این تفکر ناب در دستور کار مدیران دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۹۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موانع تولید ۲۴ کارخانه در البرز طی سال گذشته رفع شد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علیرضا حیدرنیا ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از یک واحد تولید فولاد و آلومینیوم در شهرک صنعتی اشتهارد در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته کار و کارگر با اشاره به توضیحات مسؤولان این شرکت در خصوص روند راه اندازی و تولید محصولات گفت: مایه فخر و مباهات کشور است که ما چنین جوانان با اراده‌ای داریم که دل در گرو ایران قوی دارند.

فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه این کارخانه طی سال‌های کمی که از راه اندازی آن می‌گذرد، محصولاتی را تولید می‌کند که نه تنها در داخل کشور بلکه در دنیا منحصر به فرد هستند، از تلاش‌ها و مجاهدت‌های خستگی ناپذیر فرزندان این مرز و بوم در عرصه کار و کارگری و کارفرمایی قدردانی کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کار و تلاش و نامگذاری شعارهای سال با محوریت اقتصاد، پاشنه آشیل کشور را اقتصاد دانست و بیان کرد: در جایی که آمریکا اتاق جنگ خود را به وزارت خزانه داری منتقل کرده و تمام جبهه استکبار ایران را هدف قرار داده‌اند، سربازان و افسران خط مقدم مبارزه با تحریم‌ها جانانه تلاش می‌کنند.

سردار حیدرنیا با بیان اینکه این ما به قله‌ها نزدیک هستیم و با توجه به انگیزه و تلاش جامعه کارگری، در آینده‌ای نه چندان دور شاهد شکوفایی بیش از پیش اقتصاد کشور خواهیم بود، اظهار کرد: سپاه یک نهاد انقلابی و دارای اقشار مختلف در تمام زمینه هاست که شاید یکی از اقشار تأثیرگذار آن، بسیج کارگری و بسیج مهندسین صنعت است.

فرمانده سپاه استان البرز عنوان کرد: این سازمان‌ها مدام در تلاش هستند و ضمن رصد مشکلات اقتصادی و موانع تولید، اقدام به عارضه یابی واحدهای تولیدی و صنعتی می‌کنند. در سال گذشته به همت سازمان‌های بسیج کارگری و بسیج مهندسین صنعت عارضه یابی بیش از ۱۴۳ شرکت و کارخانه و از این تعداد رفع موانع تولید ۲۴ شرکت انجام شد.

جهش تولید چرخه اقتصاد را به حرکت در می‌آورد

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات چه در سطح ملی و چه استانی در کمیسیون رفع موانع تولید در استانداری که سپاه هم در آن عضویت دارد، منتقل می‌شود، بیان کرد: با توجه به نامگذاری سال جاری، باید از تمام توان خود در راستای جهش تولید استفاده کنیم. مقام معظم رهبری فرمودند که اگر در تولید جهشی اتفاق بیفتد، مشکلات رفع می‌شود و چرخه اقتصاد به حرکت در می‌آید.

سردار حیدرنیا اضافه کرد: در بعد مردمی سازی جهش تولید نیز سپاه و بسیج از ظرفیت و توان ویژه ای برخوردار است و می‌توانیم گروه‌های جهادی بسیج را در حوزه‌ها و صنایع مختلف وارد کنیم. مهندسان بسیجی نیز پای کار صنعت کشور باشند تا بتوانیم در سال جاری در کل کشور و به تبع آن البرز اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به کمبود نیروی کار در شهرک‌های صنعتی استان مطرح کرد: شاید یکی از مشکلات کارگران برای تردد به شهرک صنعتی اشتهارد، موضوع مسکن است که در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن توسط دولت، یکی از سایت‌های اصلی این طرح در شهرستان اشتهارد قرار دارد که در حال انجام مقدمات و آماده سازی است.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان نظرآباد نیز سپاه استان البرز اجرای طرح نهضت ملی مسکن را در زمینی به مساحت یک هزار هکتار آغاز کرده است و به نظر می‌رسد با توجه به ظرفیتی که مردم در آینده نزدیک از آن بهره مند می‌شوند، بسیاری از مشکلات کارگری در این حوزه برطرف خواهد شد.

کد خبر 6094486

دیگر خبرها

  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • موانع تولید ۲۴ کارخانه در البرز طی سال گذشته رفع شد
  • فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی راهکار تحقق «ما می توانیم»
  • گروه‌های جهادی تحریم‌ها را بی‌اثر کرده‌اند
  • ظرفیت نخبگان بسیجی قم در رونق تولید باید به کار گرفته شود
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است
  • انجام کارهای بی‌منت در گروه داشتن تفکر بسیجی است
  • تجلیل از معلمین فرزندان شهدا و بسیجی بمناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و هفته معلم
  • قدردانی از کارگران بسیجی نمونه اراکی