Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- موسسه اعتباری کاسپین در اطلاعیه ای به سپرده گذاران تعاونی منحله فرشتگان اعلام کرد که حساب های مشترک حداکثر تا سقف 2 میلیارد ریال به حساب سرگروه (مشتری مرجع) واریز می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، تعیین تکلیف حساب های سپرده گذاران تعاونی منحله فرشتگان تا سقف 2 میلیارد ریال از 20 آبان در سراسر کشور آغاز و در این پیوند نیز تاکنون 2 اطلاعیه از سوی موسسه کاسپین که مسئولیت رسیدگی حساب های فرشتگان را بر عهده دارد، منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اطلاعیه جدید کاسپین که ظهر امروز (یکشنبه) منتشر شد، آمده است: از 20 آبان جاری 10 درصد ذخیره احتیاطی کسر شده در مراحل یک تا پنج روند تعیین تکلیف سپرده گذاران تعاونی منحله فرشتگان از سوی موسسه اعتباری کاسپین به حساب واریز شده است.
همچنین درخصوص سپرده های با مبالغ بیش از 2 میلیارد ریال، به هر فرد حداکثر تا مبلغ 2 میلیارد ریال پرداخت می شود و در صورت داشتن تسهیلات یا ضمانت وام، حساب شخص تا زمان انتقال (کانورت) تسهیلات، مسدود است.
به موجب این اطلاعیه، حساب افرادی که در مراحل یک تا پنج فرآیند ساماندهی، به علت دریافت تسهیلات منتقل نشده بود از ابتدای آذرماه امسال به موسسه اعتباری کاسپین منتقل می شود و روند تعیین تکلیف آنان از طریق سایت رسمی موسسه به اطلاع سپرده گذاران خواهد رسید.
در صورتی که سپرده گذار با عنوان معسرین یا اضطرار از حساب خود مبلغی دریافت کرده باشند، مبلغ پرداخت شده از رقم تعیین شده (2 میلیارد ریال) کسر خواهد شد.
درخصوص حساب های مشترک، حداکثر تا مبلغ 2 میلیارد ریال به حساب سر گروه (مشتری مرجع) واریز می شود. در صورت داشتن چندین حساب مشترک، حداکثر تا مبلغ 2 میلیارد ریال به حساب سر گروه (مشتری مرجع) واریز می شود.
در این مرحله برای دریافت وجوه واریزی به حساب مشتریان با مطالبات بیش از 2 میلیارد ریال، کپی برابر با اصل دفترچه یا گواهی سپرده سرمایه گذاری باید به شعب ارائه و ضمیمه اسناد مالی شود.
همچنین همه وجوه پرداختی به مشتری از سوی موسسه از طریق سامانه ساتنا به حساب شبای مشتری نزد بانکی که وی تعیین و معرفی می کند، حواله می شود.
براساس اعلام موسسه کاسپین، ملاک تعیین سر گروه (مشتری مرجع) روز افتتاح حساب در سیستم بانکی بنکو است و برای احراز هویت ارائه اصل مدارک سجلّی و شناسایی ( کارت ملی و شناسنامه ) الزامی است.
به گزارش ایرنا، تعیین تکلیف حساب های سپرده گذاران تعاونی منحله فرشتگان تا سقف 2 میلیارد ریال به موجب تصمیم سران قوا از سر گرفته شده است و انتظار می رود با عبور از این مرحله 98 درصد از سپرده گذاران این تعاونی غیرمجاز تعیین تکلیف شوند.

IRNAeco@
اقتصام*2025* 2023
خبرنگار: لیلا جودی** انتشار: لطیف نکوئی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۹۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند

محمد باغستانی اظهار داشت: مکاتبات ما با ۸ شرکت که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند ادامه دار است.

به گزارش جماران، وی افزود: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

او در ادامه می‌گوید: اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را بروز و مشکلات را رفع کنند سود برای آن‌ها واریز می‌شود همچنین همراه با این سود، سنوات گذشته را هم دریافت خواهند کرد.

سود سهام که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سود‌ها را جمع آوری و مابقی سود سهام را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

دیگر خبرها

  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • فرصت برای تعیین تکلیف املاک ادارات کرمان
  • پرداخت ۴۶ هزارمیلیارد ریال به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن سیستان وبلوچستان
  • واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف؛ کسری‌های آن‌ها از چه محلی پرداخت خواهد شد؟
  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • ۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس
  • قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند
  • بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن استان پرداخت شد