Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-05@03:38:49 GMT

گوگل و فیس بوک؛ مقصر اصلی اعتیاد کاربران به اینترنت

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۷۰۱۰۷

به گزارش ایسنا، به نقل از گاردین، شان پارکر – مدیر اصلی شبکه اجتماعی فیس بوک – در مصاحبه ای با گاردین اعتراف کرده است که استفاده بیش از اندازه و روزافزون کاربران از شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک و گوگل موجب شده است آنها عادت اعتیاد گونه ای به استفاده از آنها پیدا کنند. این بدان معناست که سلامتی جسمی و روحی کاربران شبکه های اجتماعی به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود که کاربران جوان بخصوص کودکان بیش تر در معرض خطرات و تهدیداتی هستند که شبکه های اجتماعی برای آنها به ارمغان می آورد چرا که آنها هم از لحاظ روحی و هم از لحاظ جسمی در بهترین وضعیت عمر خود قرار دارند و در صورتی که در این شبکه های اجتماعی غرق شوند، صدمات و آسیب های جبران ناپذیری را در آینده ای نه چندان دور متحمل خواهند شد.

کلمه "اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی" کلمه‌ای دور از واقع نیست، بلکه بر اساس نتایج و یافته های نظر سنجی و تحقیقات صورت گرفته، می توان دریافت که کاربران به طور متوسط گوشی هوشمند همراه خود را حداقل ۱۵۰ بار در روز چک می کنند. به عبارتی دیگر، میزان میانگین استفاده از شبکه های اجتماعی برای کاربران اینترنتی، بسیار بیشتر از حد معمول است. بیش از ۱۵۰ بار چک کردن گوشی همراه هوشمند به معنای بیش از ۲ هزار بار کلیک کردن و لمس کردن صفحه گوشی به منظور چک کردن حساب های کاربری در شبکه های اجتماعی است.

بر اساس یافته‌های این پژوهش ها، بیشترین استفاده کاربران از شبکه های اجتماعی فیس بوک و گوگل بوده است که این عدد و ارقام همچنان رو به رشد و افزایش است. طبق آمار منتشر شده، بالغ بر ۲ میلیارد نفر در ماه و ۱.۳ میلیارد نفر در روز از فیسبوک استفاده می‌کنند و بیش از ۱.۵ میلیارد نفر نیز از یوتیوب استفاده می کنند. سایر اپلیکیشن ها و شبکه های اجتماعی نیز بالغ بر یک میلیارد کاربر را شامل می شوند.

شاید بتوان علت موفقیت ومحبوبیت روز افزون شبکه های اجتماعی گوگل و فیس بوک را در اهمیت به حریم شخصی، سهولت در استفاده و دسترسی کاربران جستجو کرد.

به طور کلی، می‌توان نتیجه گرفت شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های مختلفی که این غول های تکنولوژی به بازار اینترنت عرضه کرده‌اند، سهم زیادی از استفاده اینترنت توسط کاربران را به خود اختصاص داده است و این امر موجب شده است متخصصان بهداشت و سلامت جوامع بین المللی در این خصوص ابراز نگرانی کنند و مقصران اصلی اعتیاد کاربران به اینترنت را غول‌های تکنولوژی ارائه دهنده این شبکه اجتماعی می دانند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۰۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه ارتباطات سیار با نصب و راه‌اندازی دکل اینترنت سرعت در قلعه خواجه

مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت:در راستای فاز نهم پروژه توسعه شبکه مخابرات، شبکه ارتباطی همراه با نصب و راه‌اندازی دکل مخابراتی و سایت پرسرعت جدید در چگارمان شهر قلعه خواجه اندیکا توسعه و تقویت شد.

رحیم فلاح‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از خوزستان اظهار کرد: در ادامه اجرایی شدن عملیات پروژه فاز ۹ توسعه و تقویت شبکه ارتباطی همراه در راستای بهره‌مندی مشترکین از خدمات مطلوب و با کیفیت، افزایش پوشش آنتن دهی و رفع نقاط کور در مناطق مختلف، سایت پرسرعت همراه جدید در چگارمان شهر قلعه خواجه شهرستان اندیکا با تکنولوژی از نوع نسل ۲، ۳ و ۴ نصب و راه اندازی شد.

وی افزود: عملیات نصب و راه‌اندازی این سایت پرسرعت جدید همراه اول، با پیگیری و تلاش کارشناسان فنی حوزه معاونت سیار مخابرات منطقه خوزستان و پس از طراحی، مکان لابی و تأمین بستر زیرساخت شبکه و تجهیزات فنی با هدف تقویت و پایداری ارتباطات سیار در محله چگارمان شهر قلعه خواجه اجرایی شده است.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان ادامه داد: با نصب و راه اندازی و وارد مدار شدن این سایت پرسرعت جدید به شبکه گسترده همراه اول، کانال‌های ترافیکی شبکه همراه اول افزایش یافت که ضمن رفع نقاط کور در محدوده اطراف این سایت باعث تقویت شبکه و پایداری ارتباطات سیار شده و مشترکین از خدمات با کیفیت و مطلوب و تبادل اطلاعات دیتایی با سرعت بالا بهره‌مند شدند.

کد خبر 750146

دیگر خبرها

  • هشتگ «شکایت_از_بی_بی_سی» در حال پرتکرار شدن است
  • رقیبی تازه برای گوگل؛ موتور جستجو ChatGPT احتمالاً این هفته معرفی می‌شود
  • این شبکه اجتماعی برای کاربرانش بازی راه‌اندازی کرده است!
  • سهم بازار اپراتورها از مکالمه و پیامک کاربران
  • ممنوعیت تیک‌تاک به «شکاف اینترنت» سرعت می‌بخشد
  • ایموجی صوتی؛ عجیب‌ترین قابلیت گوگل که به تماس‌های صوتی اضافه شد
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • توسعه ارتباطات سیار با نصب و راه‌اندازی دکل اینترنت سرعت در قلعه خواجه
  • گوگل ایموجی صوتی را به تماس‌ها می‌افزاید
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به دروغ‌های بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا شاکرمی