Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-26@21:55:17 GMT

آغاز کشت زعفران بصورت پایلوت در شهرستان گرمی

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۷۰۵۱۸

آغاز کشت زعفران بصورت پایلوت در شهرستان گرمی

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عظیم احمدی، مدیرجهاد کشاورزی شهرستان گرمی در حاشیه بازدید از طرح کشت زعفران در روستای توسانلوی برزند، که بهمراه فرماندار شهرستان گرمی و جمعی از کارشناسان جهاد کشاورزی صورت گرفت، گفت: در سال جاری کشت زعفران در سطح 4 هکتار بصورت پایلوت اجرا می شود.

وی اظهار کرد: تغییر الگوی کشت از اهداف و برنامه های ضروری و اولویت دار جهاد کشاورزی است بطوریکه در اجرای این سیاست علاوه بر توسعه کشت دانه های روغنی، توسعه کشت گیاهان دارویی و بویژه زعفران را در دستور کار قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرجهاد کشاورزی گرمی گفت: طی سه چهار سال اخیر بالغ بر 15 هکتار زعفران و نزدیک 10 هکتار انواع گیاهان دارویی از جمله گل محمدی و نعناع فلفلی و گل گاوزبان در نقاط مختلف شهرستان کشت شده است.

وی افزود: زعفران گونه گیاهی کم توقع بوده و ضمن ایجاد اشتغال درآمدزایی بیشتر نیز دارد.

احمدی یادآور شد که یک شرکت تعاونی شهرستانی جهت توسعه کشت زعفران در سطح کلان و دریافت تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۰۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: یکپارچه سازی اراضی استان ضروری است چرا که کشاورزی علمی بر روی اراضی خرد امکان پذیر نیست.

سید عماد شاهرخی ششم اردیبهشت در همایش روز مزرعه شهرستان سلسله و معرفی این شهرستان به عنوان قطب تولید دانه‌های روغنی، اظهار کرد: همه ما تکلیف قانونی در بحث امنیت غذایی داریم که راه رسیدن به آن تناوب است تا جهش تولید ایجاد شود و باید اصول علمی و فنی را به مزارع و بخش کشاورزی منتقل کنیم و روز مزرعه ها همین فلسفه را دارند.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود تناوب را در تولیدات خود بکار گیریم، عنوان کرد: امروز شهرستان سلسله به عنوان قطب تولید کلزا معرفی شده و از سه هزار و ۵۰۰ هکتار کشت کلزای استان حدود یکهزار و ۷۰۰ هکتار متعلق به سلسله است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه سالانه چهار میلیون دلار ارز برای واردات روغن هزینه می‌کنیم، بیان کرد: باید کشور را از واردات روغن بی نیاز کنیم و در این راستا بحث یکپارچه سازی اراضی بسیار مهم است و هرکس که می تواند باید در این زمینه فرهنگ سازی کند.

شاهرخی یادآور شد: میانگین تولید گندم آبی در اراضی کشور چهار و نیم تن است در حالی که در استان پنج و نیم تن در هکتار است و یکهزار کیلوگرم بالاتر از میانگین کشوری هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • کشت چغندرعلوفه‌ای در ۱۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین بصورت پایلوت 
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه