Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار با بیان اینکه 81 درصد موقوفات شهرستان بیجار دارای سند است ، گفت: در شش ماهه نخست سال جاری 5 وقف جدید ثبت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مهدی مرادی در گفت و گو با خبرنگار بیجار بام ایران با اشاره به دهه وقف از تاریخ 24 آبان تا 4 آذر ،اظهار داشت: وقف اموال کلید ماندگاری و جاودانگی مال دنیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هدف اصلی موقوفات آبادانی و ارتقاء جامعه است ، افزود: دهه وقف فرصت مغتنمی برای تبین جایگاه رفیع وقف در بین مردم است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیجار در ادامه سخنان خود به تشریح اقدامات این اداره در شش ماه نخست سال جاری پرداخت و بیان داشت: 513 هکتار از اراضی موقوفه شهرستان بیجار در حال حاضر سند دار هستند.

مرادی تصریح کرد: 81 درصد موقوفات دارای سند در این شهرستان به نام مالکین آنها ثبت شده است.

وی از 31 روستای موقوفه در شهرستان بیجار خبر داد و اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون 5 وقف جدید به موقوفات شهرستان بیجار اضافه شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیجار تصریح کرد: اجاره ای که از محل موقوفات اخذ می شد بسیار ناچیز بود و طبق کارشناسی های انجام شده توانستیم آنها را به روز کنیم.

مرادی ادامه داد: در طول سنوات گذشته، 258 اجاره نامه موقوفه در اختیار مردم، منقضی شده بودند که با همت اداره اوقاف، تنها 51مورد از این تعداد باقی مانده است و امیدواریم تا پایان سال، هیچ اجاره نامه منقضی شده ایی باقی نماند.

وی تاکید کرد :ادارات خدمات رسان می باید از این پس جهت هر گونه ارائه خدمات در روستاها و اراضی کشاورزی، از اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان استعلام نمایند تا از ایجاد مشکلات حقوقی در آینده جلوگیری به عمل آید.

نیات متعدد واقف از شاخصه های وقف در این شهرستان است

حجت الاسلام مرادی خاطر نشان کرد: یکی از شاخصه های وقف های بیجار نیات متعدد واقف است و از ابتدای سال جاری تا کنون از محل موقوفات 2 کاروان با هزینه 40 میلیون تومان به کرلای معلی اعزام کرده ایم.

این مسئول افزود: یکی از نیات بارز وقف های بیجار صرف روضه خوانی امام حسین (ع) است.

رئیس اداره اوقاف بیجار اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون از محل موقوفات 160 میلیون صرف روضه خوانی امام حسین(ع) ، 43 میلیون برای فقراء و 76 میلیون برای بیماران هزینه شده است.

انجام فعالیت های عمرانی از محل موقوفات

مرادی بیان داشت: امسال با همکاری شهرداری موفق به انجام فعالیت های عمرانی در سطح شهر از محل موقوفات شدیم که انجام پل مسجد امیرالمومنین (ع) که از مطالبات مردمی بود نمونه بارز آن است.

وی همچنین گفت: 50 میلیون تومان از محل موقوفات به مساجد شهرستان بیجار کمک شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیجار از برگزاری همایش واقفین و برگزاری مراسمات مذهبی فرهنگی همزمان به دهه ووقف در شهرستان بیجار خبر داد .

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۰۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت مردم شهرستان محمودآباد از پرداخت پذیره اولیه موقوفات

محمود فیاض بخش رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان محمودآباد در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان با اشاره به اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت بخش قابل توجهی از حقوق موقوفات برای اشخاص حقیقی، گفت: پذیره‌هایی که در بحث انعقاد قرار داد برای باز پرداخت حقوق موضوعات دارند معاف می‌شوند.

او افزود:معافیت کامل از پرداخت پذیره اولیه نسبت به کلیه کاربری‌ها در اراضی مشمول قانون ابطال اسناد فروش رقبات آب و اراضی موقوفه به استثنای کاربری‌های تجاری ۷۰ درصد، معافیت ۵۰ درصدی مستأجرین اراضی مزروعی از پرداخت اجور و اجرت المثل ایام تصرف و اشخاصی که سابقا نسبت به پرداخت اولیه اقدام نمودند از پرداخت پذیره انتقال همان رقبه کاملا معاف می‌شوند.

فیاض بخش با اشاره به این‌که وقف از دیرباز در صحنه حیات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی انسان‌ها نقش مهمی داشته، گفت: وقف سرمایه فنا ناپذیر و پر سود و برکتی بوده که از ایمان سر چشمه گرفته و با ساده‌ترین وضع و بهترین ترکیب، بدون مداخله مستقیم دولت، مشکلات مردم از طریق خیرات و میراث حل می‌گردد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان محمودآباد افزود: بنابراین وقف نهادی اجتماعی است که از وارستگی و آزادی واقف خود حکایت می‌کند و به عمل خیر واقف مهر ابدیت و جاودانگی می‌زند.

او از وجود ۱۰۸ موقوفه،۳۳ امام زاده،۱۴۱ مسجد،۷۲ حسینیه و ۲۴ تکیه در شهرستان محمودآباد خبر داد.

فیاض بخش در پایان در رابطه با برخی عملکرد اوقاف، گفت:بازبینی، بروز رسانی و تکمیل و صدور احکام هیأت امنا امام زادگان و اماکن مذهبی، اجرای طرح شمیم حسینی با رویکرد به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال، پیگیری برای سند دار کردن ۲۰ موقوفات و رقبات آنها، تنظیم و تجدید۱۳۸ فقره قرار داد اجاره برای موقوفات غیر متصرفی از برخی اقدامات این اداره بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • پارکینگ چهل اختران در اختیار شهروندان قرار گرفت
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • معافیت مردم شهرستان محمودآباد از پرداخت پذیره اولیه موقوفات
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت