Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: هفته کتابخوانی از( ۲۰ آبان) تحت عنوان «آینده روشن با کتابخوانی» آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، امروز(21آبان) در نشست خبری خود با خبرنگاران، گفت: متاسفانه کتابخوانی، این روزها مظلوم تر از گذشته است، اگر دانش باشد، داعشی نیست و چون داعش هست، پس دانش نیست زیرا اگر می‌خواهیم فکر داعشی نداشته یاشیم باید فرهنگ مطالعه را افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد:  این هفته تنها یک نماد است تا تلنگری به آحاد جامعه زده شود که بتوانیم فرهنگ مطالعه را افزایش دهیم.

به گفته کریمی، شهرداری ها موظف هستند به بحث کتابخوانی ورود پیدا کنند اما متاسفانه چون نگاه شهرداری ها، عمرانی است و مطالبه گری نیز از آنها انجام نمی شود، کار خاصی در زمینه فرهنگ انجام نمی شود.

کریمی ادامه داد: سایر دستگاه ها نیز درباره فرهنگ مطالعه به نوعی غفلت کرده اند و با این شرایط نیز، عنوان پایتخت کتاب، دور از دسترس ما خواهد بود.

وی درباره اهدا کتاب به کتابخانه ها نیز گفت: از هفته کتاب سال گذشته تا کنون، ۳۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه های استان اهدا شده است.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: در همه شهرستان ها مقرر شده است، از یک نویسنده جوان، یک نویسنده پیشکسوت، یک نویسنده بانو، یک نویسنده فعال در حوزه ایثار و شهادت و یک نویسنده شاخص تقدیر شود.

کریمی بیان کرد: در سال ۹۵ ، ۲۰۶ عنوان کتاب از نویسنده های استاد به چاپ رسیده است که اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، با اعتبار ۹۰ میلیون تومان ۱۳۹ عنوان کتاب از ناشرین خریداری کرده است.

وی افزود: در ۶ ماهه ابتدایی امسال نیز، ۱۳۹ جلد کتاب به چاپ رسیده است که با اعتبار ۸۰ میلیون تومان، عناوین متعددی از ناشرین استان خریداری شده است.

پایان پیام/322

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۱۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فصل جدید نمایش پاتوق فیلم کوتاه نیشابور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مسئول انجمن سینمای جوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: فصل جدید پاتوق نمایش فیلم شامل پخش ۱۲۰ فیلم کوتاه منتخب در قالب های گوناگون است طی ۳۰ هفته به اهتمام انجمن سینمای جوان اداره فرهنگ وارشاداسلامی و معاونت پرورشی آموزش و پرورش نیشابور به نمایش در خواهد آمد.

مسعود سلیمانی سپهر افزود: فصل جدید پاتوق فیلم سه شنبه هر هفته ساعت ۱۷:۳۰ عصر در سالن مهر تابان امور تربیتی نیشابور به نمایش درخواهد آمد. 

وی ادامه داد: همچنین هر هفته و پس از نمایش آثار، جلسات نقد و بررسی با حضور منتقدان و کارشناسان برگزار می‌شود.

سلیمانی خاطر نشان کرد: پاتوق فیلم کوتاه انجمن سینمای جوان اداره فرهنگ وارشاداسلامی نیشابور در این فصل با همکاری معاونت پرورشی اداره آموزش پرورش نیشابور برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند به صورت رایگان، هر هفته با حضور در سالن مهر تابان واقع در خیابان رازی- رازی ۴، از جلسه نمایش و نقد و بررسی فیلم‌های بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی
  • کوهپیمایی کارکنان سپاه شهدای آذربایجان غربی
  • کاهش شدت وزش باد در ایلام/آغاز بارش‌ها از هفته آینده
  • آغاز مرحله نخست آزمون سراسری در ۱۶ شهرستان آذربایجان غربی
  • الزام فرهنگسازی برای کتاب‌های الکترونیکی
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • آغاز فصل جدید نمایش پاتوق فیلم کوتاه نیشابور
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است