Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@10:48:48 GMT

۴۰ نقطه مازندران میزبان نمایشگاه‌های کتاب است

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۷۱۸۰۹

۴۰ نقطه مازندران میزبان نمایشگاه‌های کتاب است

ساری- معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برپایی نمایشگاه کتاب در ۴۰ نقطه استان مازندران خبر داد.

عباس زارع در گفتگو با خبرنگار مهر شعار بیست وپنجمین دوره هفته کتاب را «آینده روشن با خانواده کتابخوان» عنوان کرد و افزود: این هفته از شنبه ۲۰ آبان با تجدید میثاق با آرمان های امام(ره) آغاز شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی اداره ارشاد مازندران با بیان اینکه کتاب در عصر گسترش رسانه‌های الکترونیکی و سایر وسایل ارتباط جمعی همچنان به‌عنوان یک رسانه پایا و ماندگار مطرح و نقش آن در توسعه فرهنگی کشورها امری پذیرفته شده و اجتناب‌ناپذیر است، افزود: کتاب به‌عنوان یک کالای فرهنگی همواره موجب رخدادهای فرهنگی عظیم در سطح ملی و بین‌المللی شده است.

وی برگزاری هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان فراگیرترین رویداد فرهنگی کشور دانست و افزود: این رویداد نمایانگر به منصه ظهور گذاشتن مشارکت وسیع مردمی در رشد و توسعه همه جانبه کشور از طریق ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه به مناسب بیست و پنجمین دوره هفته کتاب در ۴۰ نقطه از استان مازندران نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود، گفت: همچنین، در این ایام، بیش از ۳۰ ویژه برنامه از تاریخ ۲۰ لغایت ۲۶ با همکاری اعضاء ستاد برگزار می‌شود.

وی از جمله برنامه‌ها در هفته کتاب به رونمایی ازتازه‌های نشر و فرهنگ بومی استان، اختتامیه جشنواره جام باشگاه کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان در شهرهای ساری و بابل (مورخ ۲۲/۸/۹۶ بابل – ۲۵/۸/۹۶ ساری ) اشاره کرد و افزود: این برنامه در شهرستان بابل با حضور نویسنده  برترکشوری کتاب کودک و نوجوان، طیبه شامانی انجام خواهد شد.

زارع از دیگر برنامه‌های این ایام به تقدیر و تجلیل از کتابخوان برتر، تسهیل گر یا مربی برتر و باشگاه برتر، جشنواره مطبوعات با معرفی آثارمجموعه "شهر قچ قچ و دم گربه‌ها"، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب با همکاری حوزه هنری و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، برپایی ایستگاه نقاشی برای کودکان در نمایشگاه با همکاری اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، عضویت رایگان در هفته کتاب از سوی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی سراسر استان، نواختن زنگ مطالعه با همکاری آموزش و پرورش، برگزاری مسابقات کتابخوانی با همکاری اعضاء ستاد، برپایی کارگاه آموزشی برای نویسندگان و ناشران با همکاری نمایندگی مرکز اسناد و کتابخانه ملی، اهداء کتاب به اقشارمختلف، نهادها و.. اشاره کرد.

وی با بیان اینکه هر روز در این هفته با عنوان خاصی نام‌گذاری شد، افزود: شنبه باعنوان کتاب ،اهالی قلم و رسانه، یکشنبه با عنوان کتاب، فضای مجازی و جهان دیجیتال، دوشنبه با عنوان کتاب و جامعه دانشگاهی، سه‌شنبه باعنوان کتاب، کودک و نوجوان– خانواده، چهارشنبه با عنوان کتاب، کتابخوانی و کتابدار، پنج شنبه باعنوان کتاب، ناشران، کتابفروشان و اقتصاد مقاومتی و جمعه با عنوان کتاب، حیات طیبه و انقلاب اسلامی نام‌گذاری شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۱۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، همزمان با روز ملی خلیج فارس برنامه‌های متعددی باهدف یادآوری اهمیت و صیانت از نام خلیج‌فارس و تمدن ایرانی از هفتم تا سیزدهم اردیبهشت ماه جاری در سواحل بندر ماهشهر آغاز می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان تصریح کرد: این رویداد با همکاری منطقه۳ نیروی دریایی سپاه، اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، دریابانی بندر ماهشهر، اداره شیلات شهرستان بندر ماهشهر، آموزش و پرورش بندر ماهشهر و بندرامام خمینی، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، پژوهشکده مردم شناسی، موسسه فرهنگی هنری آوای نصر ایرانیان، موسسه آموزشی گردشگری فراز علم و دانش پارس، کانون فرهنگی هنری دایا، پتروشیمی بندرامام و شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر و پایگاه‌ منظر فرهنگی‌ تاریخی بندر ماهشهر برگزار می‌شود.

او ادامه داد: با هدف یادآوری اهمیت و صیانت از نام خلیج‌فارس برنامه‌های متنوعی از جمله رژه دریایی با حضور منطقه سوم نیروی دریایی سپاه، اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، فرماندهی دریابانی و اداره شیلات با مشارکت ۱۵۰ شناور سبک و نیمه سنگین در آب‌های آزاد خلیج فارس برگزار خواهد شد.

ارسطوزاده گفت: طی برنامه‌های روز خلیج همیشه فارس در شهرستان بندر ماهشهر، یک زنجیره انسانی با حضور دانش‌آموزان بندر ماهشهر و بندرامام خمینی بر روی آب‌های آزاد خلیج فارس تشکیل خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان بیان کرد: در این رویداد، نمایشگاه نقشه‌های تاریخی و کهن خلیج فارس و نمایشگاه عروسک‌های بومی اقوام ایران‌زمین “داگِشت” نیز از دهم تا سیزدهم اردیبهشت ماه در فرهنگ‌سرای فردوسی بندر ماهشهر برگزار خواهد شد. همچنین، همایش پژوهشی در عرصه مردم‌شناسی خلیج فارس نیز جزء برنامه‌های مدنظر در روز ملی خلیج‌فارس خواهد بود.

او بیان کرد: این رویداد یک فرصت مناسب برای ارتقای آگاهی عمومی درباره اهمیت ارزش‌های فرهنگی و طبیعی خلیج‌فارس است.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد
  • تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز