Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با تاکید بر این‌که باید به سمت توزیع بنزین یورو 5 حرکت کنیم، گفت: بنزین توزیع شده در استان تهران مطابق با استاندارد یورو 4 است.

به گزارش شانا، کیومرث کلانتری، به دومین نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه سال ۹۳ هیئت وزیران و همچنین بر اساس قانون هوای پاک تکالیفی برای دستگاه‌هاي اجرایی در نظر گرفته شده است، در کاهش آلودگی هوای کلان‌شهرها و به‌ویژه تهران نیز حدود ۲۶ دستگاه اجرایی دارای وظایف قانونی هستند که باید اقدام‌هایی در این باره انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران افزود: سازمان حفاظت محیط زیست بر اساس قانون هوای پاک و مصوبه هیئت وزیران نقشی نظارتی دارد، از این رو دستگاه‌ها موظفند عملکرد خود را به سازمان حفاظت محیط زیست و به کارگروه ارائه دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: وضع کیفی سوخت توزیع شده در تهران نیز در دستور کار این نشت قرار داشت که در این جلسه مسئولان وزارت نفت گزارشی از کیفیت سوخت توزیعی همسو با تعهدات این وزارتخانه ارائه کردند.

وی با اشاره به این‌که بنزینی که در استان تهران توزیع می‌شود بنزین با استاندارد یورو4 است، عنوان کرد: بر اساس مصوبه هیئت دولت باید از سال 93 به مدت 36 ماه علاوه بر این‌که بنزین یورو4 توزیع شود به سمت توزیع بنزین با استاندارد یورو5 حرکت کنیم و بر همین اساس کارگروه درخواست ارتقا بنزین از یورو 4 به 5 را طبق مصوبه سال ۹۳ ارائه کرد.

کلانتری به توزیع گازوئیل در استان تهران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه گازوئیل توزیع شده در تهران دارای 50ppm گوگرد است که حرکت بسیار خوبی است، تغییر کیفیت سوخت و ارتقای آن از یورو ۲ به یورو ۴ در دولت یازدهم و در پی آن در دولت دوازدهم بدون شک وضع روزهای سالم در استان تهران را افزایش خواهد داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه با بیان این‌که در ابتدای دولت یازدهم حدود ۱۹۰ روز هوای ناسالم داشتیم، اما پارسال به ۸۹ روز هوای ناسالم در تهران رسیدیم، افزود: همین تعداد هوای ناسالم نیز زیاد است و با تدابیری که اندیشیده شده است باید بتوانیم آلودگی هوای ناشی از احتراق و زندگی روزمره شهری را کاهش دهیم.

دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران با اشاره به این‌که در بخش دیگر این جلسه در باره جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی به جای موتورسیکلت‌های بنزینی شامل کاربراتوری و انژکتوری مطرح شد، تصریح کرد: این موضوع نیازمند یک برنامه زمان بندی شده است، بر اساس گزارش نیروی انتظامی، از ابتدای امسال شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری ممنوع است، اما موتورسیکلت‌های انژکتوری همچنان پلاک‌گذاری می‌شود.

وی با اشاره به این‌که بیشتر مشکل آلودگی هوای تهران مدیریتی است، عنوان کرد: اگر همه دستگاه‌ها به عملکرد خود عمل کنند و شهروندان همکاری لازم را داشته باشند، مهار آلودگی در حد قابل قبول امکان‌پذیر است.



منبع: شانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۳۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری هوای قابل قبول در پایتخت

شاخص آلودگی هوا بر روی عدد ۸۳ است و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

به گزارش میزان، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ شاخص آلودگی هوا بر روی عدد ۸۳ است و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

همچنین شاخص آلودگی هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته روی عدد ۹۰ قرار داشت و کیفیت هوا قابل قبول بود.

گفتنی است؛ از ابتدای سال جاری تا امروز ۵ روز هوای پاک و ۳۲ روز هوای قابل قبول، در روزشمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • هوای تبریز ناسالم برای گروه‌های حساس
  • پایداری هوای قابل قبول در پایتخت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ | هوا در این منطقه شرقی تهران پاک است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس
  • خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • کیفیت هوای تهران در شرایط «قابل قبول»